کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۹۲۱۸
تاریخ خبر:

جزئیات خواندنی از ‌دلایل ‌پلمب سه رستوران مشهور‌

روزنامه هفت صبح | خبر پلمب سه رستوران که اجرای موسیقی زنده داشتند در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشته است؛ رستوران‌هایی که برخی از آن‌ها شهرت ویژه‌ای داشتند و برخی دیگر نیز جزو رستوران‌های معمولی تهران محسوب می‌شدند. مشهورترین آن‌ها رستوران «هتل فردوسی» است، دیگری رستوران «شبستان» و آن یکی هم «دیوان». جزئیات و دلایل پلمب این سه رستوران را می‌خوانیم.

*** روایت خبرگزاری‌های اصولگرا
درباره دلایل این پلمب‌ها، خبرهای متفاوتی منتشر شده بود. به نظر می‌رسد کامل‌ترین روایت را خبرگزاری اصولگرای «تسنیم» دارد که آن را مرور می‌کنیم: «مدیر هتل فردوسی و مدیر داخلی رستوران این هتل به واسطه بی‌مبالاتی در جریان اختلاط و رقص زن و مرد در این مکان بازداشت شدند.

همچنین مدیران و خوانندگان دو سفره‌خانه‏ شبستان و دیوان نیز به دلایل فوق و هنجارشکنی دستگیر شدند. انتشار فیلم‌هایی در فضای مجازی که نشان می‌داد عوامل رستوران ترمه هتل فردوسی و سفره‌خانه‌های شبستان و دیوان با فراهم آوردن فضای مغایر با شئون دینی، باعث اهانت به قوانین و حدود اسلامی شده‌اند، برای مدیران این اماکن دردسرساز شد.

گروهی از شهروندان دغدغه‌مند با ارسال این فیلم‌ها به سامانه دادسرای جرائم امنیت اخلاقی، درباره برگزاری مجلس رقص گروهی از افراد بی‌توجه به قوانین اسلامی، خواستار برخورد مناسب با عوامل این مسئله شدند. دادسرای جرائم امنیت اخلاقی پس از دریافت گزارش‏های مردمی با شناسایی عوامل خاطی اقدام به بازداشت آنها و پلمب رستوران و دو سفره‌خانه مبادرت کرد.»

*** ماجرای یک کلیپ و این سه رستوران
ماجرا از انتشار کلیپی از یک رستوران در هتل فردوسی آغاز شد. هتل فردوسی که در حوالی میدان توپخانه واقع شده، پنج سالن مشهور و مجزا به نام‌های «سالن صبحانه فوری»، «رستوران فرانسوی»، «بوفه و رستوران زیتون»، «فست فوود» و «رستوران سنتی ترمه» دارد. آن کلیپ که خبرگزاری اصولگرای تسنیم به آن اشاره کرده، از سالن «رستوران سنتی ترمه» هتل فردوسی منتشر شده بود. یکی از کاربران آن توئیتر را منتشر و سپس «فرناز فصیحی» خبرنگار بخش ایران «نیویورک تایمز» به اشتراک مجدد گذاشت.

همین موضوع باعث دیده شدن این کلیپ و دست به دست شدن آن در مقیاس گسترده شد. همین موضوع حساسیت‌ها را برانگیخت و در نهایت به پلمب این رستوران و دو رستوران دیگر منجر شد. رستوران «شبستان» نیز که در خیابان استاد نجات‌اللهی (ویلا) واقع شده، از زمانی که «محمد علی زم» در حوزه هنری مشغول به کار شد، در رو به روی این سازمان تاسیس شد. رستوران «دیوان» نیز در خیابان لاله‌زار واقع شده که کمتر شناخته شده است و با آن رستوران «دیوان مشهور» فرق دارد…

همچنین حدود سه هفته پیش بود که این خبر منتشر شد: «در پی دریافت خبرهایی مبنی بر اجرای موسیقی غیرمجاز به صورت زنده در سفره خانه‌ای واقع در خیابان ملاصدرا ،‌موضوع در دستور کار ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت و مشخص شد خواننده‌ای لس‌آنجلسی معروف به «سامان» که اخیرا به کشور بازگشته مشغول اجرای برنامه در این سفره‌خانه است. با حضور ماموران پلیس در محل خواننده مذکور و مالک سفره خانه دستگیر شدند. همچنین سفره خانه مذکور نیز با حکم قضایی پلمب شد.»

*** پلیس چه می‌گوید؟
سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت درباره این ماجرا به هفت صبح می‌گوید: «با انتشار آن ویدئو از هتل فردوسی، انتقادها و درخواست‌های گسترده مردمی برای برخورد با آن رستوران به دست ما رسید. پس از بررسی‌ها متوجه شدیم آن ویدئو برای یکی از سالن‌های هتل فردوسی بوده است.

فعلا مدیر سالن «ترمه» در بازداشت است و مدیر هتل فردوسی نیز از این اتفاق پیش آمده ناراحت است. درباره رستوران شبستان و دیوان نیز چند گزارش مردمی داشتیم و پس از مطمئن شدن از صحت ماجرا فعلا آن‌ها را پلمب کردیم. مدیران آن‌ها به قید وثیقه آزاد هستند و بررسی‌ها ادامه دارد.»

کدخبر: ۳۰۹۲۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر