کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۴۵۷۲
تاریخ خبر:

جزئیات جدید از ‌‌زورگیران خشن نواب

روزنامه هفت صبح، ‌سارا غضنفری | اتفاقی که ساعت ۱۱ شب سه‌شنبه ۲۵ آذرماه در خیابان رودکی، برای دو خانمی که از کادر سلامت بودند و در حال بازگشت از داروخانه یکی دکتر داروساز و دیگری تکنسین داروخانه رخ داد دردناک بود. صحنه‌ای که سه زورگیر بر سر دو زن می‌ریزند و از خلوتی کوچه و خیابان‌ها به دلیل منع تردد شبانه برای مبارزه با شیوع کرونا سوءاستفاده می‌کنند و با دسته و پهنای قمه به سر و صورت زن جوان می‌کوبند و گوشواره از گوشش می‌کشند جز حس ترس هیچ تعریفی ندارد

اما بعد از پخش شدن کلیپ این زورگیری، به سرعت پلیس خبر از دستگیری دو نفر از این زورگیران را داد که با وقاحت فردای شب همین حادثه به سراغ یک پیرمرد دکه‌دار رفته بودند و قصد زورگیری از او را داشتند که توسط پلیس دستگیر می‌شوند و حالا خبر دستگیری‌شان را می‌شنویم.

*** ماجرای زورگیری
شاهین سپهری که خواهر و خاله‌اش مورد این حادثه واقع شده‌اند درباره جزئیات این ماجرا در گفت‌وگوی اختصاصی به هفت صبح می‌گوید:« سه‌شنبه ۲۵ آذرماه ساعت ۱۱ شب خواهر و خاله‌اش که یکی دکتر داروساز و دیگری تکنسین داروخانه است از سرکار با تاکسی اینترنتی به در منزل می‌رسند در حین ورود به منزل، زورگیران با خودروی پرشیای سفیدرنگ سرکوچه می‌ایستند و به ایشان حمله می‌کنند و ماجرایی که در فیلم مشاهده کردید رخ داد.»

سپهری می‌گوید:« ما از طریق کلانتری این ماجرا را پیگیری کردیم‌. غلاف قمه‌ای که سارقان حمل می‌کردند و با آن زدند در صحنه جرم جا ماند. از کیف هم ‌حدود یک میلیون وجه نقد و گوشی سرقت کرده‌اند و تاکید می‌کردند رمز گوشی را بدهید و یک گوشواره از گوش ایشان کشیده‌اند. ضربه‌هایی که ایجاد کبودی کرده روی بدن خانم دکتر وارد کرده‌اند، پشت سر، گردن و صورت‌شان با پخی و دسته قمه ضربه زده‌اند.

من دویدم پلاک‌ خودروشان را حفظ کردم که یک پرشیای سفید رنگ بود. ما موضوع را پیگیری کردیم و به کلانتری شکایت کردیم اما احتمال می‌دادیم این اتفاق پیگیری به این شکل صورت نگیرد چون اطلاعات‌مان در این خصوص بسیار کم بود در نتیجه کلیپ را منتشر کردیم و کلانتری برای شناسایی فردای شب حادثه تماس گرفت. این افراد را در حال زورگیری در یک حادثه دیگر بازداشت کرده بود و یک پیرمرد دکه‌ای را زده بودند.

دیدیم به حادثه ما بسیار شباهت داشت. آلات کشف شده، قمه در غلاف که قرار گرفت همان سایز بود و با خودروی پرشیای سفیدرنگ نیز به محل زورگیری دوم رفته بودند.» سپهری درباره حال جسمی و روحی این دو خانم می‌گوید:« از لحاظ حال روحی بسیار آشفته هستند و جسمی هم تعریفی ندارند.» شاهین سپهری، در مورد این که اگر در فضای مجازی فیلم را منتشر نمی‌کردید امید پیگیری داشتید؟

می‌گوید:« دو نفر از این سه نفر دستگیر شده‌اند و یکی همچنان فراری است. اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که برای پلیس، علی دایی و شهروندان فرقی ندارند. مهم سرعت عمل در مقابله با ناامنی است.» او به این موضوع که این دو نفر از کادر سلامت بودند هم اشاره می‌کند:

« این دو نفر به دلیل شرایط کاری و به خاطر کرونا داروخانه را تا دیر وقت باز نگه داشتند که داروخانه پایین‌تر از رودکی بوده است و دیروقت به منزل می‌رسند اما سارقین از منع تردد که خیابان‌ها خلوت است سوءاستفاده کرده‌اند. چون کوچه ما همیشه از دو طرف ماشین رو است و شلوغ است اما خلوت بوده زدند و فرار کردند.»

سردار حسن رحیمی، رئیس پلیس پایتخت درباره این حادثه در ستاد فاتب افزود:« نیروی انتظامی روزانه ده‌ها مورد سرقت را کشف می‌کند، ممکن است یک پرونده سرقت در کمتر از چند ساعت کشف و اطلاع‌رسانی شود اما امکان دارد کشف برخی پرونده‌های سرقت نیز چند روز یا چند ماه طول بکشد، این مطالب را از این بابت گفتم که اظهاراتی توسط برخی اشخاص راجع به پرونده‌های سرقت و زورگیری مطرح شد.

برای ما فرقی نمی‌کند شاکی پرونده چه کسی باشد و پی‌جویی برای کشف جرم به محض اطلاع پلیس از سطح کلانتری آغاز می‌شود یعنی اقداماتمان را به سرعت پس از اطلاع از طریق ۱۱۰ یا مردم آغاز می‌کنیم.رسیدگی به هیچ پرونده سرقتی بدون حصول نتیجه کنار گذاشته نمی‌شود، در دو مورد اخیر نیز که در فضای مجازی پخش شد به سرعت اقدامات خود را از سطح کلانتری آغاز کرده و لحظه به لحظه در کلانتری، پلیس پیشگیری و آگاهی، موضوع دنبال شد.»

کدخبر: ۳۶۴۵۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر