کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۱۲۸۸
تاریخ خبر:

جزئیاتی از پاداش نجومی ‌برای آقای مدیر

روزنامه هفت صبح، اکرم احمدی| بعد از انتشار لیست مدیرانی که حقوق‌های نجومی می‌گرفتند، حالا لیست مدیرانی که پاداش‌های میلیاردی دریافت کرده‌اند، منتشر شده است. طبق صورت مالی منتشر شده، شرکت فولاد مبارکه اصفهان به اعضای هیات‌مدیره خود ۱۸ میلیارد تومان پاداش داده است. این پاداش برای عملکرد سال ۱۴۰۰ و حدود ۱۸ میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان تعیین شده است.

البته پاداش‌های میلیاردی در فولاد مبارکه اصفهان اتفاق جدیدی نیست، اعضای هیات مدیره این کارخانه در سال ۱۳۹۹ حدود ۸ میلیارد و ۹۵۹ میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند. به گزارش نود اقتصادی از این رقم ۱۸ میلیاردی عملکرد سال ۱۴۰۰، ۷ میلیارد تومان به اعضای هیات مدیره شرکت اصلی و بقیه این رقم به هیات‌مدیره سایر شرکت‌های زیرمجموعه پرداخت شده است. در این مطلب ۷ نکته مهم درباره فولاد مبارکه اصفهان می‌خوانید.

محمد‌یاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه است. طیب‌نیا متولد اصفهان است و در ۲۰ سال گذشته در صنعت فولاد فعالیت کرده است. طیب‌نیا دارای مدرک مهندسی معدن گرایش اکتشاف، کارشناسی ارشد علوم اقتصادی و دکترای مدیریت حرفه‌ای کسب‌و‌کار است. طیب‌نیا جایگزین حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سابق فولاد مبارکه شده است. از دیگر سوابق و مسئولیت‌های طیب‌نیا می‌توان به عضویت در هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه، شرکت ذوب‌آهن، شرکت گل‌گهر و شرکت چادرملو و همچنین معاونت خرید و امور معدنی شرکت فولاد مبارکه و قائم‌مقامی مدیرعامل ذوب‌آهن اشاره کرد.

علی نبوی رئیس هیات‌مدیره، سیدضیاء ایمانی نایب‌رئیس هیات‌مدیره و طهمورث جوانبخت عضو هیات‌مدیره فولادمبارکه اصفهان هستند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان سال ۱۳۷۱ افتتاح شد و یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی و بزرگترین مجتمع تولید فولاد در ایران است.

گروه شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان مواد اولیه ۳۰۰۰ کارخانه و کارگاه تولیدی کشور در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، لوله و پروفیل، موتورهای الکتریکی، خودرو، لوازم خانگی، فلزی سبک و سنگین، ساختمانی، کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی را تامین می‌کند.

این کارخانه همیشه از طرف فعالان محیط‌زیست به‌عنوان یک واحد پرمصرف آب و البته یکی از عوامل آلوده شدن هوای استان اصفهان معرفی شده است. مصرف آب این کارخانه سالانه ۲۳ میلیون مترمکعب در سال است.

حضور در بین ۲۵ شرکت برتر دنیا مانند تویوتا و سامسونگ، برای نخستین‌بار در خاورمیانه (در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷) از افتخارات مهم این کارخانه است.

لازم به ذکر است در گزارش تحقیق و تفحص از این شرکت که این روزها در مجلس در حال بررسی‌بوده توضیحاتی درباره دولتی یا خصوصی بودن این کارخانه هم داده شده. در متن این گزارش هزار صفحه‌ای آمده است :« فولاد مبارکه به جهت مدیریتی صد در صد دولتی است و برای مدیریت آن در سه سال گذشته نه سهامداران واقعی و نه وزیر صمت، بلکه دفتر رئیس جمهور سابق تعیین تکلیف شده است. ممانعت معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهور سابق و استاندار سابق اصفهان از برکناری مدیر عامل متخلف و عدم تشکیل جلسات هیأت مدیره به مدت سه ماه از جمله مداخلات مقامات ارشد دولت سابق بوده است.»

همچنین در پاراگراف‌های دیگری از این گزارش که آن را ابتدا خبرگزاری ایمنا منتشر کرد نوشته شده: «ترکیب سهام مالکیتی شرکت، ملغمه ای پیچیده از دولتی بی واسطه، دولتی با واسطه، عمومی، خصوصی و خصولتی است و از لحاظ مدیریتی صد در صد دولتی است. تفکیک مدیریت از مالکیت به نحوی که مالکان واقعی هیچ نقشی در مدیریت ایفا نمی‌کنند مصداق بارز رویکردی فسادآلود است که ابتدا افرادی، مال با صاحبی را بد صاحب، سپس مال بد صاحب را بی صاحب و در نهایت خودشان، صاحب مال بی‌صاحب می‌شوند!»

سال ۱۳۹۱ علی ایرانپور نماینده وقت مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، بالاترین آمار ابتلا به بیماری ام.‌اس به‌دلیل آلایندگی فولاد مبارکه مرتبط با شهرستان مبارکه است.

کدخبر: ۴۷۱۲۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر