کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۷۴۳
تاریخ خبر:

جراحی زیبایی موفقیت‌‌آمیز چری روی تیگو‌ ۷

روزنامه هفت صبح | چری تیگو ۷ را می‌توان یکی از محصولات کم‌فروغ مدیران‌خودرو دانست. مدیران‌ خودرویی که کماکان پرفروش‌ترین محصولاتش را تیپ‌های مختلف ام‌وی‌ام X22 تشکیل می‌دهد. ام‌وی‌ام X55 و چری تیگو۷ به عنوان شاسی‌بلندهای گران‌قیمت مدیران‌خودرو چندان فروشی ندارند و بیشتر خریداران با بودجه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیونی ترجیح می‌دهند به سراغ جک S5 کرمان‌موتور یا نمونه‌های کارکرده رنو داستر و سوزوکی گرندویتارا بروند.

اما به نظر می‌رسد این شرایط در حال تغییر است و مدیران‌خودرویی‌ها می‌خواهند توجه خریدارانی با بودجه‌های بالای یک میلیارد تومان را نیز به محصولات خود جلب کنند! همانند کاری که کرمان‌موتوری‌ها با کی‌ام‌سی‌کی‌۷ در حال انجامش هستند.چری تیگو‌۷ پرو یا پلاس از ظاهری متحول‌شده بهره می‌برد. جلوپنجره بزرگ آن شباهت بسیاری به دیگنیتی بهمن موتور دارد که آن هم به زودی به بازار عرضه و رقابت سنگین بین این خودروها آغاز می‌شود.

چراغ‌ جدید این خودرو کشیده‌تر از نسل قبل است و با دیدن آن به یاد هیوندای سانتافه مدل ۲۰۲۰ و حتی دی اس ۷ فرانسوی می‌افتیم. چراغ‌های عقب نیز طبق سنت طراحی روز خودروهای کیا و هیوندای با نوار سرتاسری باریک به هم متصل می‌شوند.

ابتکاری که دیگر مانند روزهای اول ابداعش هیجان زیادی را برنمی‌انگیزد و حتی تارای ایران‌خودرو نیز از آن بهره می‌برد. چیزی که در نمای عقب توی ذوق می‌زند ارتفاع زیاد سپر است که تیگو ۷ پرو را شبیه خودروهای استیشن کرده است و وجود سراگزوزهای مستطیلی‌شکل دوتایی نیز نمی‌تواند زشتی آن را بپوشاند.

در داخل کابین از تریم چرمی دورنگ خاکستری-قرمز بهره گرفته شده است که نسبت به نسل فعلی از زیبایی بیشتری برخوردار است اما در برابر رقیبی همچون فردا SX5 حرف چندانی برای گفتن ندارد. داشبورد باریک، همراه ادوات چرم و فلز براق کروم، نمایشگر تبلت‌شکل ایستاده در وسط، کلیدهای کوچک فلزی و چیدمان مینیمال کابین از ب‌ام‌و سری ۳ کپی شده است.

از دیگر امکانات تیگو ۷ پرو می‌توان به کروز کنترل اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم ترمز خودکار اشاره کرد. تیگو ۷ پرو از همان پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوی تیگو ۷ فعلی بهره می‌برد که قادر به تولید ۱۵۰ اسب بخار نیرو و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور است. کماکان شتاب ناامیدکننده ۱۱ ثانیه‌ای را در این خودرو شاهد هستیم که یکی از انتقادات معمول نسبت به محصولات چری است.

نهایت سرعت تیگو ۷ پلاس ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت آن ۸ لیتر خواهد بود. البته چری برای این مدل جعبه دنده CVT را علاوه بر جعبه دنده ۶ سرعته دبل کلاچ معمول در نظر گرفته است که هنوز معلوم نیست مدیران‌خودرو آن را بر روی تیگو ۷ پرو نصب خواهد کرد یا نه.قیمت چری تیگو ۷ پرو که در ایران با نام چری تیگو ۷ پلاس عرضه خواهد شد بین یک‌میلیارد و ۱۰۰ تا یک‌ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود و عرضه آن در نیمه اول سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

کدخبر: ۳۷۲۷۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر