کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۵۶۷۳
تاریخ خبر:

جذاب و خواندنی از رکوردهای سرخیو راموس

روزنامه هفت صبح | روزی که با آن مدل مو و صورت شبیه سرخپوست‌ها ؛ سویا را به مقصد رئال مادرید ترک کرد، هیچ کس فکر نمی‌کرد یک دهه بعد بیش از مانوئل سانچز، فرناندو هیرو، رائول گونزالس و ایکر کاسیاس در هیبت کاپیتان جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرد اما این تنها یکی از چند افتخار سمبل فعلی پرافتخارترین تیم اروپا بود!

*** بالاتر از کاسیاس
راموس سرانجام با حضور در بازی با نروژ در انتخابی یورو ۲۰۲۰ از کاسیاس گذشت و به تنهایی رکورددار بازی ملی در تاریخ تیم ملی اسپانیا شد. صد و شصت و هشتمین بازی ملی، کاپیتان تیم ملی اسپانیا را در موضعی بالاتر از تمام بازیکنان تاریخ «لاروخا» قرار داد. سرخیو در این مدت ۱۲۱ پیروزی و ۲۱ گل زده به ثبت رسانده است. هر چند او در رده ملی به اندازه روزهای باشگاهی و گل‌های ثانیه‌های پایانی (در ال‌کلاسیکو و فینال لیگ قهرمانان اروپا) خاطره‌سازی نکرده، با این حال در حد و اندازه‌های دارنده عنوان بیشترین بازی ملی در تاریخ تیم ملی کشورش، اتفاق رقم زده است.

*** برتر از بکام، توتی و ریبری
راموس در حالی به عنوان یک مدافع ۲۱ گل ملی زده که بکام ۱۷، ریبری ۱۶ و توتی ۹ گل ملی به ثبت رسانده‌اند و سرخیو به عنوان یک مدافع بیش از این ستارگان خلاق در رده ملی موفق به گلزنی شده است.

*** مختصات گل‌های ملی سرخیو
راموس ۲۱ گل ملی خودش را در ۱۹ بازی به ثمر رساند و در دو بازی ( مقابل سن‌مارینو و روسیه) دو گل زد. جالب اینکه گل‌هایش به سن‌مارینو، اولین تجربه‌اش در گلزنی در رده ملی بود. فرانسه و کرواسی تنها تیم‌هایی هستند که راموس در دو بازی دروازه‌شان را باز کرده است. سرخیو در هیچ یک از تورنمنت‌های بزرگ شامل سه یورو و چهار جام جهانی گلی نزده و تنها در دو رقابت از ۱۹ جدالی که گل زد، اسپانیا شکست خورد.

اسپانیا در روزهای گلزنی او، ۱۴ پیروزی به دست آورد، سه بار تن به تساوی داد و دو بار هم شکست خورد. راموس از این تعداد گل ملی، ۹ گل را در بازی‌های خانگی به ثمر رسانده و از این هشت گل، سه گل در شهر مادرید و دو گل در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو زده شده است؛ بیش از هر استادیوم دیگری! راموس در ۱۸ دقیقه منحصر به‌فرد گل زده است. زودهنگام‌ترین گلش را در سومین دقیقه به ثمر رساند و دیرهنگام‌ترین گلش در هشتمین دقیقه وقت‌های تلف شده زده شد.

*** راهی به سوی صدر جدول
البته راموس در جدول دار‌ندگان بیشترین بازی ملی در تاریخ فوتبال با رکوردداران فاصله دارد. در حال حاضر احمد حسن مصری با ۱۸۴ بازی در رده اول قرار دارد و دو بازیکن، بیشترین بازی ملی در بین بازیکنان فعال دنیای فوتبال را دارند؛ بدر الموتاوا از کویت و احمد مبارک از عمان با ۱۷۳ بازی ملی!

*** تبریک بکام: به خودت افتخار کن
بعد از رکوردشکنی راموس در بازی مقابل نروژ، دیوید بکام، هم‌تیمی سابق او در رئال مادرید، در پیامی اینستاگرامی این اتفاق ویژه را به او تبریک گفت. بکام در این پیام خود گفته است: «دوست من؛ این یک لحظه باورنکردنی برای تو است. من تصمیم گرفتم که برای تو پیامی به اشتراک بگذارم چرا که تو هم‌اکنون ۱۶۸ بازی برای تیم ملی اسپانیا انجام داده‌ای و این امری قابل تحسین است.

تو باید به خودت افتخار کنی. همچنین خانواده‌ات نیز باید به وجود تو ببالند. شکستن رکورد ایکر اتفاقی باورنکردنی است به همین خاطر برای تو و خانواده‌ات بی‌نهایت خوشحال هستم. تبریک مرا بپذیر دوست من و از راه دور تو را می‌بوسم. از لحظات خوش امشب لذت ببر. با عشق و علاقه بسیار برای تو، دوست خوب من.»

*** آماده بازی در المپیک هستم
اما آمادگی این مدافع باشگاه رئال مادرید باعث شده است که شایعاتی پیرامون حضور احتمالی او در المپیک توکیو شنیده شود. در همین رابطه سرخیو راموس درباره رکوردشکنی خود در بازی با نروژ گفت: «رکوردهای فردی برای من در جایگاه دوم قرار دارند. من به این موضوع که صاحب رکورد بیشترین بازی ملی برای اسپانیا هستم، افتخار می‌کنم.» راموس در ادامه در مورد شایعات حضورش در المپیک نیز گفت: «برای صحبت درباره المپیک، کمی زود است اما اگر کسی از من درخواست کند که به المپیک بروم، قطعا پیشنهادش را رد نخواهم کرد.

زمان زیادی تا آن موقع باقی مانده است اما به نظر من این موضوع می‌تواند ایده جذابی برای من باشد.» راموس در پایان پیرامون بازی با نروژ و تساوی اسپانیا با این تیم نیز گفت: «افسوس که بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید. نروژی‌ها در دقایق انتهایی بهتر بازی کردند و در نهایت گل تساوی را به ثمر رساندند. ما حالا غمگین هستیم چرا که دوست داشتیم همین امشب صعود خود را به رقابت‌های یورو قطعی کنیم.»

*** شب تاریخی اسپانیا؛ از ۱۱ باشگاه مختلف!
تیم ملی اسپانیا یکشنبه شب در زمین نروژ با تساوی یک-یک متوقف شد تا کار صعودش به مرحله نهایی به تعویق بیفتد. اسپانیا می‌تواند سه‌شنبه با پیروزی در زمین سوئد، صعودش را مسجل کند. روبرت موره‌نو سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا در سومین بازی که هدایت لاروخا را برعهده داشت، تاریخ‌سازی کرد.

اسپانیا برای اولین بار در تاریخ ۹۹ ساله خود با ترکیبی به میدان رفت که ۱۱ بازیکن از ۱۱ تیم مختلف در آن حضور داشتند. این برای اولین بار در ۶۹۹ بازی اسپانیا بود که چنین اتفاقی رخ می‌داد. بازیکنانی که در ترکیب ابتدایی لاروخا برابر نروژ حضور داشتند: کپا(چلسی)، خسوس ناواس(سویا)، رائول آلبیول(ویارئال)، سرخیو راموس(رئال مادرید)، خوان برنات(پی‌اس‌جی)، فابیان روئیز(ناپولی)، سرخیو بوسکتس(بارسلونا)، سائول نیگز(اتلتیکو)، اویارسابال(سوسیه‌داد)، رودریگو موره نو(والنسیا) و دنی سبایوس(آرسنال)

کدخبر: ۲۸۵۶۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر