کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۱۶۳
تاریخ خبر:

جدیدترین قیمت خوراکی‌ها در آستانه رمضان

روزنامه هفت صبح | فردا اولین روز ماه رمضان است و بد نیست نگاهی به وضعیت بازار و قیمت محصولات خوراکی داشته باشیم. خیلی از ما در طول سال کمتر سراغ خرید خرما می‌رویم و با شروع ماه رمضان شاید بدمان نیاید یک جعبه خرما به خانه ببریم. جعبه ۶۰۰گرمی رطب مضافتی در بازار بسته به برندی که دارد بین ۲۶ تا ۴۳هزار تومان فروخته می‌شود.

مثلا رطب مضافتی بروات بم ۲۶هزار تومان است و رطب مضافتی تندیس در همین بسته‌بندی ۶۰۰گرمی ۴۳هزار تومان فروخته می‌شود. به طور کلی عموما خرمای مضافتی بسته‌ای ۳۰هزار تومان قیمت دارد. اگر بخواهید برنج ایرانی بخرید، قیمت بسته‌های ۱۰کیلویی برنج طارم و هاشمی به حدود ۳۸۰ تا ۴۰۰هزار تومان رسیده.

البته اگر ظاهر برنج برایتان اهمیت ندارد، می‌‎توانید روی برنج نیم‌دانه یا شکسته با قیمت کیلویی ۲۸ تا ۳۰هزار تومان حساب باز کنید. برنج خارجی هم در بسته‌های ۱۰کیلویی حدود ۲۵۰هزار تومان خرج روی دستتان می‌گذارد. البته قیمت برنج هندی می‌توان بین کیلویی ۲۴ تا ۲۸هزار تومان متغیر باشد.

قیمت روغن آفتابگردان در بطری‌های کوچک ۹۰۰میلی‌لیتری ۱۰هزار و ۶۰۰تومان، بطری‌های متوسط ۱٫۵لیتری در فروشگاه‌ها حدود ۱۷هزار تومان است و دبه‌های بزرگ ۲٫۷لیتری ۳۳هزار و ۵۰۰تومان فروخته می‌شود. این قیمت‌ها برای روغن مایع پخت و پز است و روغن سرخ‌کردنی کمی ارزان‌تر قیمت‌گذاری می‌شود.

اگر بیشتر طرفدار روغن جامد باشید، شاید در پیدا کردن آن کمی به مشکل بخورید اما دبه‌های پنج کیلوگرمی روغن جامد عموما با قیمتی حدود ۷۰هزار تومان فروخته می‌شود.قیمت گوشت گوسفندی به حدود ۱۳۰هزار تومان رسیده. البته این قیمت شقه کامل است و اگر بخواهید از قصابی راسته با استخوان بخرید احتمالا قیمت ۱۴۵هزار تومان را برایتان در نظر می‌گیرد.

سردست گوسفند کیلویی ۱۳۸هزار تومان و ران گوسفند کیلویی ۱۵۰هزار تومان است.اگر گوشت خورشتی تکه شده بخواهید، احتمالا باید برایش کیلویی ۲۳۳هزار تومان هزینه کنید.اگر گوشت گوساله بخواهید، هر کیلوگرم گوشت خورشتی گوساله حدود ۱۵۰هزار تومان است، راسته کیلویی ۱۸۰هزار تومان قیمت دارد و ماهیچه کیلویی ۱۳۸هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت گوشت چرخکرده‌ هم کیلویی ۱۲۰هزار تومان است. توجه داشته باشید که این قیمت‌ها مربوط به قصابی‌هاست و گوشت بسته‌بندی شده در فروشگاه‌ها با قیمت بالاتری فروخته می‌شود. از آنجا که پیدا کردن مرغ در خیلی از محله‌ها کار چندان ساده‌ای نیست و قیمت دقیقی ندارد، مجبوریم همان حرف‌های ستاد تنظیم بازار را تکرار کنیم که می‌گویند قیمت مصوب مرغ کامل کیلویی ۲۵هزار تومان است و در میدان‌های میوه و تره‌بار فروخته می‌شود.

ماه رمضان امسال برای خرید یک بسته ۵۰۰گرمی چای خارجی باید حدود ۱۲۵هزار تومان پول بدهیم. قیمت بعضی برندها به ۱۳۵هزار تومان می‌رسد. بسته‌‌بندی‌های ۹۰۰گرمی شکر در بازار حدود ۲۰هزار تومان است و بسته‌بندی نیم‌کیلویی قند ۱۵هزار تومان فروخته می‌شود.

کدخبر: ۳۸۳۱۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر