کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۳۵۹۲
تاریخ خبر:

جدایی احتمالی این سه نفر، به جز رادوشوویچ

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | پرسپولیس و استقلال در لیگ نوزدهم هم مثل سال‌های گذشته چند بازیکن خارجی داشتند که البته وضعیت آنها با هم تفاوت داشت‌ اما اتفاقاتی که در هفته‌ها و روزهای اخیر رخ داد باعث شده تا آنها حسابی از وضعیت این دو باشگاه و برخورد مدیران آنها ناراحت شوند و تهدید به جدایی از این دو تیم کنند. با هم وضعیت تک‌تک این بازیکنان را بررسی می‌کنیم.

*** آنتونی استوکس
او با کلی حرف و حدیث و جنجال به پرسپولیس پیوست و محمدحسن انصاری‌فرد جذب او را یکی از نقاط مثبت کارنامه خود می‌دانست چرا که مدعی بود هواداران پرسپولیس هم خواهان جذب چنین بازیکنی هستند. اما از همان ابتدا با توجه به سابقه بد این بازیکن، نگرانی‌هایی درباره سرنوشت او در پرسپولیس وجود داشت و خیلی زود مشخص شد که این نگرانی‌ها بیهوده نبود.

استوکس به جز شوت ضعیفی که منجر به گل تساوی پرسپولیس در دربی شد، دستاورد مثبتی برای این تیم نداشت و بعد از بازی این تیم در برابر الشارجه در امارات به بهانه رسیدگی به وضعیت پسر بیمارش در دوبی ماند و حالا که بیش از دو ماه از آن بازی می‌گذرد، خبری از بازگشت او به ایران نیست.

او در این مدت توجهی به نامه‌ها و اخطارهای باشگاه پرسپولیس نکرده و البته در اقدامی جالب، چند روز پیش نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس ارسال کرده و ضمن تشکر از مرخصی‌ای که به او داده شده، خواهان دریافت قسط بعدی مطالباتش هم شده است! در چنین وضعیتی یحیی گل‌محمدی اعلام کرده ‌ دیگر نیازی به استوکس ندارد و به این ترتیب باید منتظر جدایی او از این تیم باشیم و البته دعا کنیم که این جدایی با یک پرونده جدید و شکایت به فیفا برای پرسپولیس همراه نباشد.

*** کریستین اوساگوانا
این مهاجم نیجریه‌ای فصل گذشته در ذوب‌آهن بازی می‌کرد و در چند بازی نمایش‌های خوبی داشت. کیفیت او بد نبود و حتی در مقطعی گفته می‌شد سپاهان قصد دارد در صورت بازنگشتن استنلی کی‌روش، این نیجریه‌ای را جایگزین او کند! اما کی‌روش بازگشت و اوساگوانا هم پیشنهاد بالایی برای تمدید به ذوب‌آهن داد که مورد موافقت قرار نگرفت و اوساگوانا که با گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا برای خودش نام و نشانی به هم زده بود، به تیم ججو یونایتد کره جنوبی پیوست.

‌ اما در این تیم موفق نبود و خیلی زود جدا شد و در نقل و انتقالات نیم‌فصل به شکلی ناگهانی به پرسپولیس پیوست. او از نظر فنی سطح بالایی از خود نشان داده بود اما در پرسپولیس نتوانست کیفیت خوبش در ذوب‌آهن را تکرار کند اما با پاس گلی که در دربی به علیپور داد توانست وضعیت خود را بهبود ببخشد. با این حال توقف رقابت‌های فوتبال در ایران و آسیا باعث شد تا روند او هم متوقف شود.

در نهایت حالا شنیده می‌شود که یحیی هم زیاد از او راضی نیست و تمایلی به تمدید قرارداد او وجود ندارد. ضمن اینکه اوساگوانا هم از اینکه مطالباتش سر وقت پرداخت نمی‌شود به شدت ناراضی است و چند مصاحبه اعتراضی هم انجام داده. با این نارضایتی دوطرفه، به نظر می‌رسد او هم در پایان فصل از پرسپولیس جدا خواهد شد.

*** بشار رسن
او یکی از محبوب‌ترین بازیکنان خارجی پرسپولیس در سال‎‌های اخیر است. رسن با گلی که در وقت‌های تلف شده آخرین دربی به استقلال زد، محبوبیتش را بیشتر هم کرد و حالا هواداران پرسپولیس خواهان ماندن او و تمدید قراردادش با پرسپولیس هستند اما این اتفاق هنوز رخ نداده و در عوض مشکلاتی به وجود آمده که باعث عصبانیت رسن هم شده است.

در ماه‌های اخیر برخلاف ادعاهای مدیران باشگاه و وعده‌هایی که آنها داده بودند، خبری از پرداختی‌های رسن نبوده و گفته می‌شود او حتی از فصل قبل هم از پرسپولیس مطالباتی دارد. در چنین شرایطی، اخبار زیادی درباره پیشنهادات مختلف برای رسن از کشورهای عربی و حتی اروپایی شنیده می‌شود و این اخبار هواداران پرسپولیس را حسابی نگران کرده است. از تیم‌های الدحیل و الشحانیه قطر به عنوان جدی‌ترین مشتریان بشار نام برده می‌شود و این بازیکن عراقی در یکی از آخرین مصاحبه‌های تلویزیونی‌اش در عراق، تلویحا تایید کرد ‌ به احتمال زیاد فصل آینده در قطر توپ خواهد زد.

گفته می‌شود او از ترکیه و یونان هم پیشنهاداتی دارد. با توجه به این شرایط، اگر مشکلات مالی پرسپولیس به زودی حل نشود و مطالبات رسن پرداخت نشود، احتمالا این آخرین فصل حضور رسن در پرسپولیس خواهد بود. او البته پیش از این بارها در مقابل پرسپولیسی‌ها نرمش نشان داده اما شاید دیگر خبری از این نرمش‌ها نباشد.

*** ‌بوژیدار رادوشوویچ
این دروازه‌بان کروات یکی از جذاب‌ترین بازیکنان خارجی پرسپولیس در سال‌های اخیر است. او چه روی نیمکت و چه در زمین، تعصب زیادی از خود نشان داده و حتی در درگیری با بازیکنان حریف هم مشارکت کرده است. تا جایی که علی دایی بعد از اتفاقات بازی سایپا و پرسپولیس مدعی شد که این تیم از کرواسی به جای بازیکن، بزن بهادر آورده است! اما واقعیت این است که رادو دروازه‌بان واقعا خوبی است. به خصوص در همین فصل او در چند بازی کار را برای پرسپولیس درآورده است. رادو تا بازی با شهرخودرو در تهران، حتی یک گل هم نخورده بود و تمام گل‌های خورده این فصل پرسپولیس را بیرانوند دریافت کرده بود.

رادوشوویچ در تمام این سال‌ها همواره علاقه‌اش به پرسپولیس را با صبر در برابر مشکلات مالی نشان داده و حتی نیمکت‌نشینی هم نتوانسته او را از حضور در پرسپولیس پشیمان کند. حالا که او دروازه‌بان اصلی پرسپولیس است و توانسته بهتر از بیرانوند ظاهر شود، دیگر دلیلی برای جدایی از پرسپولیس وجود ندارد و او احتمالا فصل آینده تنها بازیکن خارجی پرسپولیس خواهد بود. گفته می‌شود با وجود او، یحیی اعلام کرده که دیگر نیازی به جذب دروازه‌بانی مثل پیام نیازمند یا رشید مظاهری نیست و با توجه به لژیونر شدن بیرانوند، رادوشوویچ قطعا فصل آینده دروازه‌بان اول پرسپولیس خواهد بود.

*** شیخ دیاباته
گلزن محبوب استقلالی‌ها در لیگ نوزدهم حسابی دل هواداران این تیم را به دست آورد. او با وجود یکی دو مصدومیت بدموقع توانست گل‌های زیادی برای استقلال بزند و نقش زیادی در صعود این تیم به رده‌های بالای جدول لیگ برتر ایفا کند. غیبت او در هر دو دربی رفت و برگشت حسابی به چشم آمد و حتی بعضی‌ها معتقدند که عامل اصلی موفقیت استراماچونی آمادگی دیاباته و گلزنی‌های او بود. این روزها اما وضعیت دیاباته کاملا نامشخص است.

او مطالباتش را از استقلال نگرفته و با بدقولی‌های زیادی مواجه شده است. ضمن اینکه ماجرای واریزی جعلی به حساب او، به شدت ناراحتش کرده و باعث گلایه او به مدیران باشگاه هم شده است. او تا به اینجا وفاداری خود را به استقلال نشان داده و با اینکه می‌توانسته قراردادش را یکطرفه فسخ کند اما این کار را نکرده است اما ادامه وضعیت فعلی می‌تواند باعث جدایی او از استقلال شود. به خصوص اینکه گفته می‌شود پای چند پیشنهاد وسوسه‌کننده هم در میان است و اگر استقلالی‌ها نجنبند، او هم مثل تیام و پاتوسی خیلی زود از استقلال جدا خواهد شد.

*** هروویه میلیچ
مدافع کروات استقلال بعد از اینکه با کلی دردسر و رفت و برگشت، به این تیم پیوست، به تدریج توانست خودش را به کادر فنی و هواداران ثابت کند. او بازیکن متعهد و دونده‌ای است که تقریبا نقطه ضعف مشهودی ندارد و در پستی که استقلال در آن مشکلات زیادی داشته، توانسته اطمینان را به کادر فنی این تیم برگرداند. اما شرایط او هم دقیقا مثل دیاباته است. واریز قلابی به حساب میلیچ، او را شاکی کرده و این احتمال وجود دارد که او هم با ادامه این وضعیت از استقلال جدا شود.

*** نیکلای بودروف
مدافع باتجربه بلغارستانی در این مدت نتوانست اعتماد کادر فنی و هواداران را جلب کند. او برخلاف میلیچ و دیاباته جایگاه ثابتی در استقلال ندارد و به نظر می‌رسد مجیدی هم تمایلی به نگه داشتن او و تمدید قراردادش ندارد. به همین دلیل به نظر می‌رسد او در پایان فصل از استقلال جدا شود و به کشورش برگردد.

کدخبر: ۳۲۳۵۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر