کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۵۲۶۱
تاریخ خبر:

جدال هوندا سیویک تایپR با لندروور دیفندر در پیست

هفت صبح| برنده جدال خرگوش و لاکپشت کیست؟ این سوالی است که هرکس پیش از دیدن درگ دیدنی هوندا سیویک تایپ R اسپورت و سبک در برابر لندروور دیفندر سنگین ولی تیونینگ شده از خود نی‌پرسد.

تاپ گیر با انتشار یک ویدئوی جذاب خبر از مسابقه‌ای جالب ما بین دو خودرو نامتقارن داده است. مسابقه سرعتی که یک سوی آن هوندا سیویک تایپ R اسپورت و سبک در برابر لندروور دیفندربوده و خیلی عجیب به نظر می رسد. البته مجلات خودرو اخیرا دست به خلاقیت زده و مسابقات متفاوتی را برگزار می‌‌کنند. تقریباً روزی نیست که خبری از درگ های جذاب برگزار شده در سراسر جهان را خدمت شما عزیزان تقدیم نکنیم!

دیدن مسابقه شانه به شانه‌ی خودروهای روز دنیا کاملاً هیجان‌انگیز است. البته اکثر اوقات شاهد مسابقه‌ی منصفانه بین خودروها هستیم اما گاهی اوقات نیز موارد جالبی به چشم می‌خورد.
برای مثال قبلاً دیده‌ایم که یک آئودی RS3 الکتریکی توانسته پورشه ۹۱۱ GT2 RS را در مسابقه‌ای غیرعادی شکست دهد و همچنین مرسدس-ای ام جی GT رودستر هم تلاش کرده پهباد را شکست دهد! حتی مسابقات عجیب‌تری هم برگزار شده که طی آن شاهد مسابقه تسلا با جنگنده، سوپربایک، خودروی فرمول ۱ و هواپیمای تجاری بوده‌ایم. شاید این درگ ها از نظر برخی افراد بی‌معنی باشند اما قطعاً هیجان‌انگیز هستند. البته این بار شاهد درگ دو نمونه از متفاوت‌ترین خودروها هستیم. یک دستگاه هوندا سیویک تایپ R آبی‌رنگ در برابر لندروور قرار گرفته است. منظور ما رنجروور ولار و یا رنجروور اووک و یا حتی رنجروور اسپورت SVR نیست! هاچبک داغ ژاپنی‌ها باید با یک دیفندر ۷۰ ساله مسابقه دهد! بله درست است.

قدیمی‌ترین محصول لندروور در برابر یکی از جذاب‌ترین هاچبک‌های بازار قرار گرفته است. خب پیش از آنکه پیش‌داوری کرده و سیویک را برنده بلامنازع بدانیم بهتر است نگاهی به مشخصات هر دو خودرو داشته باشیم. سیویک تایپ R قدرت ۳۱۶ اسبی و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵٫۸ ثانیه‌ای دارد که آن را به خودرویی سریع بدل کرده است. اما دیفندر ۸ سیلندر نیز دست و پا بسته نبوده و خروجی پیشرانه آن ۴۰۰ اسب بخار است. دیفندر حتی با این بدنه‌ی غیر آئرودینامیک خود می‌تواند در عرض ۵٫۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که به‌طور سورپرایز کننده‌ای سریع‌تر از سیویک تایپ R می‌باشد. خب با توجه به این مشخصات، نظر شما درباره‌ی خودروی برنده چیست؟

خب یک سوی ماجرا اس‌یووی زمخت اما تیونینگ‌شده انگلیسی قرار دارد که با پرداخت حدودا ۲۱۰ هزار دلاری آماده استفاده شده و ظاهرا بسیار سریع و قدرتمند است. این خودرو که وزنی نزدیک به ۱۷۵۰ کیلوگرم دارد، با چند فیس‌لیفت نه چندان عمیق سال‌ها در خط تولید لندروور قرار داشته و بیش از سه دهه در کشورهای مختلف جهان مونتاژ شده است.

سیویک تایپ آر اما اتومبیلی ارزان و سریع مخصوص سرعت رفتن در پیست و خیابان منتهی به شکل معقول است که به لطف یک موتور ارتقایافته توسط هوندا تا ۳۱۶ اسب بخار نیرو دارد. خوشبختانه وزن پایین و ۱۳۸۰ کیلوگرمی سیویک کمک خواهد کرد تا شما پس از یک پرداخت ۵۰ هزار دلاری اتومبیلی واقعا مهیج را سوار شوید.
نتیجه نهایی بسیار جالب است. هوندا سیویک موفق می‌شود با اختلافی اندک هیولای انگلیسی را شکست دهد و همه این پیروزی مدیون جعبه دنده دقیق و وزن پایین خودرو است. هوندا در ابتدای مسیر کمی جا می‌ماند اما رفته رفته به دیفندر نزدیک شده و در نهایت با اختلاف اندک بر رقیب انگلیسی پیروز می‌شود. لندروور هم البته هرچه زمان می‌گذرد بیشتر به سیویک نزدیک شده و اگر طول مسابقه بیشتر بود، قطعا در مسیر مستقیم هوندا را شکست می‌داد. گویا این بار برنده جدال تاریخی خرگوش و لاکپشت هوشمندانه توانست از مزایای خوب خود نظیر سبکی و سرعت بهتر استفاده کند!

کدخبر: ۲۳۵۲۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1629286088

    اینجا هم جدال داغ تیبا 2 با رقبای سر سخت ش

  • _user_1629286088

    ولی تایپ R واقعا یک شاهکاره