کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۴۸۲
تاریخ خبر:

جدال سامورایی پیشکسوت و آلمانی تازه‌نفس!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| بودجه دو میلیارد تومانی برای خرید یک سدان به این معناست که جای چندانی برای اشتباه وجود ندارد. شاید با یک میلیارد تا یک میلیارد و ۳۰۰ بتوانید مشکلات هیوندای النترا، دی‌اس ۵ ال اس، پژو ۵۰۸ جی‌تی لاین و رنو تلیسمان را یک جوری توجیه کنید یا در قیمت‌های بالاتر به به‌روز بودن کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و تویوتا کمری‌تان افتخار کنید‌ اما ریزبینی و دقت‌تان وقتی قیمت کم‌کم از حد یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بالاتر رفت افزایش پیدا می‌کند؛ جایی که لکسوس GS250 مدل ۲۰۱۵ با نزدیک به ۷۵ هزار کیلومتر کارکرد و فولکس‌واگن پاسات صفر حضور دارند.

لکسوس GS نسل چهارم خودرویی است که به‌رغم عدم موفقیت نسبت به مدل‌های IS و ES چیزی نسبت به آنها کم ندارد. اگرچه نسل سوم این خودرو طراحی محافظه‌کارانه و خسته‌کننده‌ای داشت اما لکسوس در نسل چهارم GS آن را از اول دوباره طراحی کرد و این بار شاهد خلق سدانی وحشی با خلق و خوی ژاپنی هستیم که زبان طراحی سنتی لکسوس در آن موج می‌زند. طراحی GS به گونه‌ای است که تا مدت‌ها قدیمی نمی‌شود و حس و حال اسپرت خود را حفظ می‌کند‌ اما از آن سو‌ ‌ فولکس‌واگن پاسات را داریم که اشرافیتش را از برند هم‌گروهی‌اش آئودی برگرفته و اصلاً این حس را القا نمی‌کند که خودرویی اقتصادی است. پاسات در عین سادگی گرافیک چراغ چشم‌نواز و بدنه کشیده‌ای دارد که از این نظر شاید تنها هیوندای آزرا گرنجور از آن بهتر باشد؛ آزرایی که از نظر قیمتی‌ و البته نه کیفیت!‌ رقیب لکسوس و پاسات است.

کابین لکسوس GS زرق و برق چندانی ندارد اما در دسترس بودن همه چیز در کنار ظاهر جوان‌پسندش آن را خواستنی می‌کند. پاسات اما پا پس نمی‌کشد و کابینی شکیل و دیجیتال را عرضه می‌کند که می‌توانید به مدل ۲۰۱۸ بودن خودرو با آن حسابی افتخار کنید. از امکانات لکسوس GS می‌توان به سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو، هدآپ، سنسور پارک در جلو و عقب، سیستم کمکی تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار حرکت بین خطوط جهت جلوگیری از منحرف شدن خودرو، دکمه مخصوص روی کلید برای روشن شدن خودرو از راه دور، آینه‌های جانبی الکتروکرمیک و با قابلیت تاشوندگی برقی، چراغ‌های مخصوص روی آینه‌های جانبی، سنسور باران و سیستم شست‌وشوی چراغ‌های جلو اشاره کرد. در مقابل پاسات به نمایشگر ۹٫۲ اینچی، سیستم صوتی با هشت بلندگو، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی ۱۲ حالته راننده و صندلی هشت حالته شاگرد مجهز است.

زیر کاپوت لکسوس GS250 پیشرانه شش سیلندر ۲۰۹ اسب بخاری قرار گرفته که می‌تواند ۲۵۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و ظرف ۸٫۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در مقابل پاسات به پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو مجهز است که قادر به تولید ۱۷۸ اسب بخار نیرو و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است و می‌تواند شتاب ۷٫۹ ثانیه‌ای تولید کند. هندلینگ فوق‌العاده و تعویض خوب دنده گیربکس شش سرعته اتومات GS250 از خوبی‌های سواری آن است. پاسات با جعبه دنده هفت سرعته اتومات دوکلاچه‌اش اما به درد کسانی می‌خورد که رانندگی آرام و نرم را دوست دارند و هر از گاهی بدشان نمی‌آید که روی رقبای کره‌ای را کم کنند.

کدخبر: ۳۹۹۴۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر