کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۷۴۱۷
تاریخ خبر:

جدال روحانی و مخالفانش در زمین کرونا

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی| ‌مرور میدانی صحنه مدیریت کرونا نشان می‌دهد که دولت توانسته بر امور مسلط شود و فرماندهی میدان در حال حاضر در دست حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور است. به نظر می‌رسد که روحانی به این موقعیت به عنوان فرصتی نگاه می‌کند که در آن با نشان دادن مدیریت خود بتواند محبوبیت خود را باز پیدا کند.

به همین دلیل هم دیروز در اینستاگرام خود یک اینفوگرافی را منتشر کرد و در آن کارنامه اقدامات خود را در زمینه کرونا در نوروز ۹۹ نشان داد تا همگان بدانند که او در تعطیلات نوروزی هم تقریبا هر روز کار کرده است. با این حال نباید فکر کرد که روحانی در این میانه، فردی است که همه قدرت را در دست دارد.

مخالفان او تا جایی که بتوانند سعی می‌کنند که در این میانه به منافع و البته ایده‌های خود برای مدیریت این ویروس نگاه کنند و تاکنون دست کم در سه موقعیت قافیه را به روحانی باخته‌اند و در یک موقعیت او را زمینگیر کردند و تلاش می‌کنند در یک موقعیت دیگر نیز او را شکست دهند.

مخالفان روحانی در دو موقعیت بسته شدن اماکن مذهبی و نیز اعلام خبر ورود کرونا به کشور قبل از انتخابات، به نظر از روحانی شکست خوردند. در مورد اماکن مذهبی که شاهد بودیم چه اتفاقاتی در سطح کشور و به طور مشخص در قم و مشهد رخ داد و در مورد انتخابات نیز قابل حدس است که او چه فشاری را برای اعلام این خبر تحمل کرده مخصوصا وقتی به گزارش بخش خبری ۲۰ و ۳۰ یک روز قبل از انتخابات در سطح شهر قم نگاه می‌کنیم که تلاش دارد همه چیز را در این شهر خوب جلوه دهد.

اما این شکست تاکنون یک بار با مخالفت گسترده برای ورود سازمان پزشکان بدون مرز به ایران کمی جبران شده است. پس از اینکه اعلام شد این سازمان قرار است در شهر اصفهان یک بیمارستان تاسیس کند، ناگهان شاهد سازماندهی رسانه‌ای عجیب و غریب اصولگرایان در تعطیلات نوروزی علیه این تصمیم بودیم به طوری که وزارت بهداشت نیز حاضر نشد مسئولیت این کار را به عهده بگیرد و همه هماهنگی این کار خطا از نظر اصولگرایان، به گردن وزارت امور خارجه افتاد و در نهایت تیم دوم سازمان پزشکان بدون مرز با همان هواپیما به کشور خود مرجوع شدند.

مخالفان روحانی چنین تلاشی را در هنگام اعلام خبر کمک‌های پزشکی تروئیکای اروپایی یعنی فرانسه و آلمان و انگلستان به ایران نیز انجام دادند و از خاطره تلخ ورود خون‌های آلوده به ایران به عنوان شاهد مثال خود استفاده کردند اما نهایتا برخی از محموله‌های کمکی به ایران وارد شد تا اینکه خود این کشورها نیز به شدت درگیر کرونا شدند و به نوعی محتاج کمک و دیگر اصلا ماجرا ادامه پیدا نکرد.

اما حالا آن‌ها تلاش می‌کنند که مقابل درخواست دولت برای وام صندوق بین‌المللی پول بایستند و در رسانه‌های اصولگرا می‌توان ردی از یک جریان رسانه‌ای را یافت که در حال تلاش است تا به مردم بگوید که دولت با دریافت این وام‌ها باید تعهداتی مثل افزایش قیمت بنزین را به این سازمان‌ها بدهد.

کدخبر: ۳۱۷۴۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر