کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۵۹۲۶
تاریخ خبر:

جدال دموکرات‌ها و اخبار انتخابات آمریکا زیر آوار کرونا دفن شد

در ادامه رقابت‌های درون حزبی دمکرات ها، روز سه شنبه به وقت آمریکا، انتخابات مقدماتی در سه ایالت برگزار شد که به پیروزی آسان جو بایدن بر برنی سندرز منتهی شد. بعد از این پیروزی، فاصله بایدن با سندرز از نظر تعداد موکل‌های انتخاباتی، بیشتر شد. با این حال، انتخابات درون حزبی اخیر توجه زیادی جلب نکرد.

به گزارش فرارو، در میانه نگرانی‌های ناشی از شیوع فزاینده ویروس جدید کرونا در آمریکا، انتخابات درون حزبی دمکرات‌ها در سه ایالت آریزونا، ایلینوی و فلوریدا برگزار شد. در هر سه ایالت، بایدن پیروز شد. در فلوریدا و ایلینوی پیروزی بایدن قاطع بود؛ در این دو ایالت ۲۲۳ موکل را از آن خود کرد. در حالی که سندرز در این دو ایالت فقط ۹۴ موکل به دست آورد. در مجموع بایدن در هر سه ایالت، ۲۴۹ و سندرز ۱۱۶ موکل به دست آوردند.

بعد از انتخابات اخیر، شانس پیروزی سندرز بر بایدن، بیش از پیش کمتر شد. چرا که تعداد کل موکل‌های سندرز از ابتدا تا حالا، ۸۶۱ موکل است. این در حالی است که بایدن از ابتدا تا الآن، ۱۱۴۷ موکل را از آن خود کرده است.

افول برنی سندرز، کمی پیش از سه شنبه بزرگ، شروع شد؛ زمانی که وی بعد از پیروزی‌های پی در پی در ایالت‌هایی مانند آیوا، نیوهمشایر و نوادا، برای اولین بار در انتخابات درون حزبی دمکرات‌ها در ایالت کارولینای جنوبی شکست خورد. کمی بعد در انتخابات سه شنبه بزرگ این شکست تکرار شد و الان ظاهرا تبدیل به روند شده است. انتخابات درون حزبی دمکرات‌ها هنوز ادامه دارد. با این حال، سندرز دیگر به سختی می‌تواند بایدن را شکست دهد. چرا که عملکرد سندرز نشان داده که وی در جذب اقشار مختلف شکست خورده است. چپگرایان، حامیان عمده سندرز به شمار می‌روند، اما همه مردم آمریکا چپگرا نیستند. بنابراین، سندرز نیاز داشت که پایگاه حامیان خود را گسترش دهد تا شامل گروه‌های دیگری غیر از چپگرایان شود.

کدخبر: ۳۱۵۹۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر