کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۵۷۴۶
تاریخ خبر:

جدال بنز SLS AMG با فراری‌ ۴۵۸ در خیابان‌های تهران

روزنامه هفت صبح ‌| خودروهای سوپراسپورت به نوعی آبروی برندهای نام‌آَشنای صنعت خودرو هستند. بیشتر افراد،‌ حتی کسانی که چندان علاقه‌ای به صنعت خودرو ندارند،‌ موقع رد شدن یک خودروی سوپراسپورت سر برمی‌گردانند و این شاهکار فنی-هنری را تماشا می‌کنند. اخبار تولید و عرضه‌ این خودروها که معمولاً محدود به ثروتمندترین اقشار جامعه است،‌ در سایت‌های خبری و نشریه‌های معتبر خودرویی به سرعت پخش می‌شود.

از سال‌های گذشته برخی ایرانیان متمول و علاقه‌مند به این کلاس از خودروها توانستند تعدادی از آنها را یا در مناطق آزاد پلاک کرده یا به صورت گذرموقت وارد کشور کنند. مرسدس بنز SLS AMG و فراری ۴۵۸ ایتالیا دو نمونه از مشهورترین‌های این کلاس هستند که به نظر می‌رسد توانستند از سد موانع رد شده،‌ پلاک ملی دریافت کنند و به خیابان‌های تهران رنگ و بویی تازه دهند.

در این گزارش این دو خودرو را روبه‌روی هم قرار دادیم تا معلوم شود در رقابت میان شاهزاده‌ ژرمن و پرنسس رومی که هر یک نیز هواداران دوآتشه‌ خود را دارند،‌ کدام یک به تاج و تخت دست پیدا می‌کند.

*** مرسدس بنز SLS AMG مدل ۲۰۱۴
این مدل به‌عنوان جایگزین مدل خاطره‌ساز SLR مک‌لارن از سوی مرسدس بنز در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. اگر قرار بود SLS نظر هواداران سختگیر SLR را جلب می‌کرد پس لازم بود تا مرسدس نهایت تلاش خود را به کار ببندد تا یک شاهکار خلق کند.

مرسدس برای کاهش وزن حداکثری خودرو از فیبرکربن در طراحی بدنه استفاده کرده که فارغ از کاهش وزن،‌ زیبایی خاصی به SLS بخشیده‌اند. موتور بزرگ V8 6.2 لیتری SLS توان تولید ۶۳۱ اسب بخار و ۶۳۵ نیوتن متر گشتاور را دارد که موجب رسیدن شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودروی ۱۵۵۰ کیلوگرمی به ۳٫۶ ثانیه شده است. با SLS می‌توانید نهایتاً به سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کنید.

*** فراری ۴۵۸ ایتالیا مدل ۲۰۱۲
فراری ۴۵۸ ایتالیا یک سوپراسپورت موتور وسط از سرزمین پاستا و پیتزاست که اولین بار به عنوان جانشین مدل F430 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سال ۲۰۰۹ عرض اندام کرد. ۴۵۸ توانست با طراحی زیبای خود تبدیل به یکی از نمادهای صنعت خودرو شود و مالکیت یک دستگاه از آن نشانه‌ مایه‌دار بودن بسیاری از سلبریتی‌ها،‌ بازیکن‌های فوتبال و صاحبان کسب‌و‌کارهای میلیاردی است.

موتور ۴٫۵ لیتری هشت سیلندر ۴۵۸ توان تولید ۵۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که به شتاب فوق‌العاده‌ سه ثانیه‌ای آن منجر شده است. اگر خواهان به اوج رساندن آدرنالین خون‌تان هستید، ۴۵۸ گزینه‌ای عالی است. با وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم و گیربکسی هفت سرعته احتمالاً می‌توانید در بزرگراه‌های خلوت و البته به دور از چشم پلیس سرعت ۳۴۰ کلیومتر در ساعت را تجربه کنید.

*** نتیجه‌گیری
انتخاب یکی از این دو خودرو امری دشوار است‌ اما می‌توان با ‌ اولویت‌ قرار دادن سلیقه شخصی در بخشی خاص از خودرو رای به برتری یکی بر دیگری داد. فراری مذکور مدلی خاص‌تر از بنز است و تنها یک دستگاه از آن به صورت پلاک ملی و یک دستگاه مدل اسپایدر آن در منطقه آزاد ارس در حال تردد هستند.

کمتر شخصی هم هست که با دیدن ۴۵۸ رای به زیبایی آن ندهد و فراری در طراحی جانشین F430 کم‌فروشی نکرده است‌ اما بنز موتور بزرگ‌تر و پرقدرت‌تری دارد و وزن آن نیز سبک‌تر از فراری است. بنز در سری SLS AMG بسیاری از ضعف‌های مدل استاندارد را برطرف کرده ‌ و SLS را تبدیل به رقیبی خطرناک‌تر برای فراری ۴۵۸ ایتالیایی نموده است که تولید آن در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۵۵۷۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر