کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۶۳۴۳
تاریخ خبر:

جدال اوتلندر و راوفور در گروه مرگ شاسی‌های سبز!

روزنامه هفت صبح، ترجمه اختصاصی گروه خودرو از موتورترند| در مجموع چهار خودرو در سرتاسر جهان شایستگی آن را دارند که عنوان اس‌یووی پلاگین هیبریدی را به آنها اعطا کنیم: سوبارو کراس‌ترک ۲۰۲۱، فورد اسکیپ PHEV 2021، میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2021 و تویوتا راوفور پرایم ۲۰۲۱٫ از این بین اوتلندر PHEV پرفروش‌ترین خودرو در این کلاس است که در برابر نسخه پلاگین هیبریدی یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای تویوتا در جهان به خصوص آمریکا، قرار گرفته است.

علاوه بر مزیت‌های فنی متعدد اینگونه موتورها، آنها از مشوق‌های مالیاتی سخاوتمندانه‌ای در آمریکا برخوردارند؛ مسئله‌ای که باعث شده خریداران هر دو خودرو نزدیک به هفت هزار دلاری سود کنند.زیر کاپوت راوفور یک موتور ۲٫۵ لیتری ۱۷۷ اسبی با ۱۶۵ پوندفوت گشتاور قرار دارد که با موتور هیبرید سینرژی تویوتا که ۱۳۴ اسب بخار نیرو و ۱۹۹ پوندفوت گشتاور تولید می‌کند، همکاری می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و موتوری ۴۰ اسبی با ۸۹ پوندفوت گشتاور نیروی محور عقب را تامین می‌کند. نتیجه خروجی ۳۰۲ اسبی راوفور پرایم است.

راوفور به لطف باتری بزرگ و سیستم انتقال قدرت کارآمد یکی از بالاترین بردهای رانندگی را طبق استاندارد EPA ارائه می‌دهد: ۶۰۰ مایل.
میتسوبیشی اوتلندر جدید که براساس نیسان روگ طراحی شده، در مدل PHEV به جای موتور ۲ لیتری قبلی از موتور ۲٫۴ لیتری استفاده می‌کند و همچنین باتری و موتورهای الکتریکی‌اش هم به‌روز شده‌اند.

موتور الکتریکی این خودرو ۸۰ اسب بخار و ۱۰۱ نیوتن متر را روانه چرخ‌های جلو می‌کند. موتور محور عقب هم ۹۴ اسب بخار و ۱۴۴ پوندفوت تولید می‌کند. در نهایت شاهد موتور بزرگ‌تر ۱۲۶ اسب بخاری و ۱۴۸ پوندفوتی هستیم. مجموع قدرت اوتلندر ۲۲۱ اسب بخار است که فقط در سرعت‌های بالا حس می‌شود.

راننده این خودرو بیشتر اوقات قدرت موتور الکتریکی را حس می‌کند. در تست‌های سرعت، این تویوتا راوفور پرایم است که شتاب بهتری را ثبت می‌کند: صفر تا ۶۰ مایل در ۵٫۵ ثانیه. این برتری با توجه به اختلاف قدرت دو گزینه چندان عجیب نیست. اوتلندر توانست در همین تست رقم ۸٫۵ ثانیه را ثبت کند.

آزمایش‌کنندگان موتورترند معتقدند این در تست‌های تحت کنترل رخ داده و در رانندگی استاندارد دو خودرو تقریباً برابرند. برای شارژشان هم به صورت مساوی نیاز به سه ساعت زمان دارید. البته اوتلندر PHEV برای شارژ زودتر باتری ترفند هوشمندانه‌ای در آستین دارد: یک شارژر سطح ۳ چادمو که مخصوص خودروهای برقی است و از زیرساخت شارژ سریع‌تری بهره می‌برد. با چادمو در کمتر از یک ساعت باتری خودرو از صفر به حالت کامل می‌رسد.

کیفیت سواری راوفور برتری محسوسی نسبت به اوتلندر دارد. راوفور هنگام روشن ‌شدن به راحتی اتصال موتور اصلی و موتورهای الکتریکی را نشان می‌دهد. گویی سوار بر یک شاسی‌بلند لوکس برقی شده‌اید اما هندلینگ مبتنی بر ساختار یونی‌بادی اوتلندر سواری خشکی و فرمان‌پذیری کمی را به نمایش می‌گذارد که حتی حس و حال موتور الکتریکی اسپرت محور عقب اوتلندر هم نمی‌تواند تلخکامی ناشی از آن را رفع کند.

کدخبر: ۳۸۶۳۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر