کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۲۵۳۲
تاریخ خبر:

جدال‌هایی تعیین‌کننده در هفته یازدهم لیگ برتر

روزنامه هفت صبح | همه بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر فردا برگزار می‌شود. جدال‌هایی که به خودی خود شاید زیاد هم حساس نباشند اما با در نظر گرفتن شرایط جدول، می‌توانند کاملا تعیین‌کننده باشند.
آلومینیوم اراک-گل‌گهر سیرجان
اگر حکم کمیته انضباطی نبود، این بازی حساس‌ترین بازی فردا از نظر شرایط جدولی بود اما حالا با کسر ۷ امتیاز از گل‌گهر، این بازی فرق چندانی با دیگر بازی‌های فردا ندارد. البته که انگیزه‌های دو تیم برای نتیجه گرفتن در این بازی را نباید فراموش کرد.

آلومینیوم شگفتی‌ساز برای ادامه روند خوب خود و حتی داشتن شانس قهرمانی نیم‌فصل بازی می‌کند و گل‌گهر هم برای بازگشت به جمع مدعیان و بالانشینان. شاگردان رسول خطیبی با دو گل خورده، یکی از دو تیم بدون باخت لیگ بیست و یکم هستند اما گل‌گهر اگر از شوک کسر امتیاز بیرون آمده باشد، از نظر فنی توان شکست دادن آلومینیوم را حتی در اراک دارد.

هوادار-تراکتور
دو تیم حذف شده از جام‌حذفی، برای خروج از شوک این اتفاق چاره‌ای جز پیروزی ندارند. هوادار که در لیگ برتر روند رو به رشدی را سپری می‌کرد، با باخت در جام حذفی، آن هم مقابل تیم گمنام خلیج فارس ماهشهر دوباره در سرازیری قرار گرفت. تراکتور اما با اشتباهات عجیب و مسلم داوری، مقابل تیم خوب مس رفسنجان شکست خورد و حذف شد و حالا برای کسب سهمیه آسیا فقط باید در لیگ برتر نتیجه بگیرد. تراکتور ۱۱ امتیازی است و هوادار ۹ امتیازی با پیروزی بر این تیم می‌تواند در جدول بالاتر از شاگردان سولدو قرار بگیرد. تراکتور هم اگر ببرد، می‌تواند یک رده بالا بیاید و کمی به حضور در جمع بالانشینان امیدوار شود.

پدیده مشهد-استقلال
دو تیم در جدول در دورترین نقطه از هم قرار دارند. استقلال با تفاضل گل کمتر از سپاهان، در رده دوم ایستاده و پدیده با دو امتیاز قعرنشین بلامنازع! جدول است. استقلال بدون باخت است و پدیده بدون برد! البته تیم مشهدی در جام حذفی توانست در دقیقه ۱۲۰ اولین پیروزی فصل خود را جشن بگیرد و حریف لیگ یکی خود را شکست دهد.

با این حال این تیم از نظر فنی و روحی توان چندانی برای مقابله با استقلال ندارد. فقط اتفاقی مثل بازی استقلال و نود ارومیه می‌تواند معادلات را برهم بزند وگرنه به نظر می‌رسد سه امتیاز این بازی را از همین حالا باید به حساب شاگردان فرهاد مجیدی واریز کرد. اتفاقی که می‌تواند آبی‌ها را به قهرمانی نیم‌فصل اول نزدیک‌تر کند.

نفت مسجدسلیمان-فجرسپاسی
تقابل دو تیم پایین جدولی یک تقابل شش امتیازی است. نفت در بازی جام‌حذفی توانست در ضربات پنالتی شاهین بوشهر را حذف کند و راهی مرحله بعد شود اما فجر با باخت مقابل آلومینیوم با جام حذفی وداع کرده است و تمام تمرکزش را روی لیگ برتر خواهد گذاشت. شرایط این تیم در جدول کمی بهتر از نفت است.

اما هنوز به نقطه آرامش و ثبات نرسیده ‌ و خطر عادت به ماندن در منطقه سقوط را حس می‌کند. نفت اما از همان هفته‌های ابتدایی نشان داد که می‌تواند یکی از کاندیداهای اصلی سقوط باشد. فقط پیروزی در این بازی است که می‌تواند آنها را در مسیر پیشرفت و صعود به رده‌های بالای جدول قرار دهد.

مس رفسنجان-نساجی مازندران
کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که تیم رفسنجانی در لیگ بیست و یکم اینقدر باکیفیت ظاهر شود اما فعلا آنها تنها تیمی هستند که توانسته‌اند چهار برد متوالی را به دست بیاورند. آقای گل فعلی لیگ یعنی گادوین منشا هم از این تیم است. شاگردان محمد ربیعی در جام حذفی هم مثل لیگ برتر تراکتور را بردند و نشان دادند که حضور آنها در رده چهارم جدول اتفاقی نیست. اما نساجی انتظارات را برآورده نکرده است. این تیم عملکردی پرنوسان داشته و نتوانسته به ثبات برسد و هوادارانش را راضی کند. از ساکت الهامی و تیمی که چند ستاره سابقا ملی‌پوش را در ترکیبش دارد، انتظار بیشتر از حضور در رده دهم جدول است.

سپاهان-پیکان
جدال خوش‌شانس‌ترین تیم‌های هفته گذشته لیگ برتر! آنها که مقابل گل‌گهر شکست خورده بودند، با رای فدراسیون فوتبال، ۳ امتیاز از این تیم گرفتند. سپاهان صدرنشین شد و پیکان از شوک چند نتیجه ضعیف بیرون آمد و کمی روحیه گرفت. حالا همین دو تیم باید در ورزشگاه نقش جهان روبه‌روی هم قرار بگیرند. شانس پیروزی سپاهان بیشتر است.

این تیم نمایش‌های خوبی ارائه می‌دهد ولی از فرصت‌هایش استفاده نمی‌کند. پیکان هم فقط از نظر روحی کمی بهتر شده وگرنه از نظر فنی و تاکتیکی روزهای بدی را سپری می‌کند و پس از دو باخت متوالی و دریافت شش گل از استقلال و پرسپولیس بعید است بتواند مقابل سپاهان نتیجه بگیرد.

پرسپولیس-ذوب‌آهن
بعد از پیروزی چهار گله بر ویستا توربین در جام حذفی، شاگردان یحیی گل‌محمدی آماده شکست دادن ذوب‌آهن هستند. پرسپولیس اگرچه از حکم کمیته انضباطی برای گل‌گهر شاکی است اما خیلی هم متضرر نشده و فاصله‌اش با صدر جدول از نظر امتیازی زیاد نیست. این تیم می‌تواند با بردن ذوب‌آهن، بالانشینان را تحت فشار روحی و روانی قرار دهد.

ذوب‌آهن هم پس از پیروزی روحیه‌بخش در جام حذفی، آماده تقابل با پرسپولیس است. مهدی تارتار چهره ویژه این بازی است. سابقه پرسپولیسی بودن او و تعصبش به این تیم همواره تقابلش با پرسپولیس را در کانون توجهات قرار داده و این بار هم چشم خیلی‌ها به دنبال تماشای این بازی است.

فولاد-صنعت‌نفت
تقابل دو مربی استقلالی که تیم‌های‌شان وضعیت متفاوتی در جدول دارند. فولاد با بازگشت نکونام کم‌کم تبدیل به تیم خوبِ دو فصل اخیر شد و آرام آرام به سوی صدر جدول پیش می‌رود اما صنعت‌نفت همچنان لنگ‌لنگان به مسیرش ادامه می‌دهد. این تیم به سختی و با سوپرگل شروین بزرگ در دقیقه ۹۰ تیم قعرنشین پدیده را برد و در جام حذفی هم پیروزی نسبتا ساده‌ای کسب کرد و به نظر می‌رسد از نظر روحی و روانی کاملا آماده این بازی است. تساوی کمک چندانی به دو تیم نخواهد کرد اما فولاد با پیروزی بر صنعت‌نفت، رسما وارد جرگه مدعیان خواهد شد و صنعت‌نفت با بردن فولاد، از قعر جدول جدا خواهد شد.

کدخبر: ۴۳۲۵۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر