کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۲۶۹۸
تاریخ خبر:

جای خالی این سه نفر ‌در ‌فهرست اسکوچیچ

روزنامه هفت صبح | لیست جدید تیم ملی احتمالا از کم عیب‌ترین لیست‌های اسکوچیچ است. جمع و جور و با ۲۶ نفر که قاعدتا ۳ نفر از جمع آنها حذف خواهند شد. خب بگذارید از غایب‌های مهم این لیست بگویم که برای من سه نفر هستند:‌رامین رضاییان و مهرداد محمدی و اللهیار صیادمنش. بگذارید یک سیری در این فهرست بکنیم:

هنوز برایم عجیب است که رامین رضاییان از لیست خارج است. چه گناه بزرگی انجام داده که این گونه از تیم ملی خط بخورد؟‌ این نظر اسکوچیچ است‌؟‌ به هرحال رضاییان بهترین سانتر کننده فعلی ایران است و از آمادگی بدنی چشمگیری برخوردار است. به هرحال در نبود رامین،‌ احتمالا محرمی گزینه اول است در دفاع راست و بین دانیال اسماعیلی‌فر و سلمانی یک نفر هم به عنوان ذخیره انتخاب خواهد شد. سلمانی برای اسکوچیچ نقش محبی را برای ویلموتس دارد. در نقش یک کشف شخصی‌!

در سمت چپ میلاد محمدی جایگاهش ثابت و واضح است‌. سعید آقایی باز هم دعوت نشد و امید نورافکن هم که مصدوم است. به این ترتیب دیگر آپشن های اسکوچیچ برای سمت چپ دفاع‌،‌ دو هافبک هستند. احسان حاج‌صفی و وحید امیری. به‌خصوص امیری که بازی‌هایش در سمت چپ دفاع پرسپولیس استحکام خط دفاعی را افزایش داده است. در دفاع وسط هرچهار گزینه دعوت شده‌، ‌بهترین‌‌های فعلی هستند.
در خط هافبک علی کریمی به خاطر مصدومیت تیم ملی را از دست داده است. امید ابراهیمی هم دیگر سن و سالی دارد‌. حضور کمال کامیابی‌نیا در این فهرست نکته جالبی است‌.

برگردیم سر ماجرای غایبین. راستش از نبودن مهرداد محمدی هم ناراحتم. مهرداد فصل خوبی را در قطر داشت‌. این پسر سختکوش، شایسته دعوت به تیم ملی بود. البته فرشید اسماعیلی هم ازآن گزینه‌هایی است که می‌توانست برای خط هافبک دعوت شود. بازیکنی باهوش و تکنیکی‌.

اما مشکلش اینجاست که حتی بین خود طرفداران استقلال هم محبوب نیست و هنوز آن پنالتی چیپ لعنتی را به رخش می‌کشند. اللهیار صیادمنش هم شایسته بود که به تیم ملی دعوت شود. می‌شد بازیکن سن و سال داری مثل کریم انصاری فر را کنار گذاشت و فرصت را به صیادمنش داد اما از قرار صیاد‌منش هم مثل رامین داستان‌هایی خارج از میدان فوتبال دارد‌. اگر به من بود ترکیب ۲۳ نفره تیم ملی این‌گونه می‌شد:

امیر عابدزاده‌، ‌بیرانوند‌، نیازمند
کنعانی زادگان‌، پورعلی گنجی‌،‌ حسینی‌،‌ خلیل‌زاده
میلادمحمدی‌،‌وحید امیری
رامین رضاییان‌،‌صادق محرمی

عزت اللهی‌،‌ حاج صفی‌،‌ علی کریمی‌،‌ نوراللهی‌، فرشید اسماعیلی
ترابی‌، قایدی‌،‌قلی‌زاده‌،‌مهرداد محمدی
آزمون ،‌طارمی و صیادمنش
اما خب در فقدان رضاییان و صیادمنش و مهرداد محمد‌ی و فرشید اسماعیلی‌، ‌احتمالا شانس اسماعیلی‌فر و ‌انصاری فر برای حضور در تیم ملی افزایش پیدا خواهد کرد.

کدخبر: ۳۹۲۶۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر