کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۱۶۶
تاریخ خبر:

جایگزین‌هایی برای ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| این روزها نهمین سالگرد ورود ام وی ام ۳۱۵ هاچ‌بک به بازار خودروی ایران است.مدیران‌خودرو به همین مناسبت شرایط فروش ویژه‌ای را برای فروش ام وی ام ۳۱۵ هاچ‌بک پلاس در نظر گرفته که در آن مشتریان با پرداخت ۳۰درصد از قیمت خودرو می‌توانند آن را به صورت قسطی در پنج سال و با بهره ۱۵درصدی بخرند. اما با ۴۲۱میلیون تومانی که برای این هاچ‌بک چینی می‌پردازید در دیگر بازارها چه خودروهایی قابل خریداری هستند؟ برای بررسی این پرسش باید سراغ خودروهایی در مدل ۲۰۲۱ و در بازه قیمتی زیر ۲۰هزار دلار برویم.

هیوندای ولوستر (۱۸ هزار و ۹۰۰ دلار)
چه کسی است که این زیبای کره‌ای با آن هندلینگ پر جنب و جوش، پیشرانه‌های متنوع قدرتمند و فناوری کاربرپسند سیستم سرگرمی‌اش را دوست نداشته باشد؟هیوندای به طرز دست‌و‌دل‌بازانه‌ای لیستی جامع از آپشن‌ها را در تیپ پایه ولوستر عرضه می‌کند و برای کسانی که رانندگی عملکردی و گیربکس اتوماتیک باکیفیت بخواهند هم ولوستر N را در آستین دارد. از معایب ولوستر می‌توان به کیفیت متوسط متریال کابین و مصرف سوخت بالاتر نسبت به رقبا اشاره کرد.

‌شورولت سونیک (۱۶ هزار و ۷۲۰ دلار)
جنرال موتورز این خودرو را مخصوص کسانی تولید کرده که بودجه پایینی دارند اما خودرویی با رانندگی اسپرت و کابین جادار می‌خواهند. شاید تا چند سال پیش تردیدی به خود راه نمی‌دادیم تا آن را به خاطر ضعف در سیستم سرگرمی‌اش ملامت کنیم اما پیشرفت جنرال موتورز در این زمینه مشهود است و توانسته به پای ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها برسد.سونیک هم از مشکلی مشابه با ولوستر در متریال کابین بهره می‌برد.شورولت در مدل ۲۰۲۱ هاچ‌بک محبوبش دیگر آن را با گیربکس شش سرعته دستی تولید نمی‌کند و جعبه دنده اتوماتیک را جایگزین آن کرده است.

‌سوبارو ایمپرزا (۱۸ هزار و ۷۹۵ دلار)
اگر به دنبال خرید هاچ‌بکی پرشتاب هستید ایمپرزا نمی‌تواند انتظارتان را برآورده کند اما این باعث نمی‌شود که سیستم تعلیق فوق‌العاده سوبارو را نادیده بگیریم.سوبارو از جمله ارزان‌ترین خودروهای بازار است که سیستم چهارچرخ متحرک را به صورت استاندارد عرضه می‌کند.در بین رقبای ایمپرزا فضای کابین مزدا ۳ از آن زیباتر و سواری هوندا سیویک هیجان‌انگیزتر است. اگر سوبارو گزینه‌ای به جز گیربکس CVT را برای این خودرو در نظر گرفته بود پیشرانه ۱۵۲ اسبی ایمپرزا علاوه بر دوام و قدرت خوب می‌توانست در زمینه شتاب هم چیزهای خوبی برای گفتن داشته باشد.

‌کیا سول (۱۷ هزار و ۵۹۰ دلار)
جعبه کیا چیزی بیشتر از یک هاچ‌بک است و بیشتر باید آن را نوعی کراس‌اوور ساب‌کامپکت دانست. اما در بازار ایران در حال رفتن به سمتی هستیم که با محبوبیت خودروهای کراس دیگر چندان تفاوتی بین هاچ‌بک‌های بزرگ و کراس‌اوورها حس نمی‌شود. سول به اندازه دیگر رقبایش چابک نیست اما صندلی‌هایی بزرگ و راحت با گارانتی طولانی‌مدت کیا را عرضه می‌کند که مطلوب خانواده‌هاست.کیا در مدل ۲۰۲۱ سول بر تجهیزات استاندارد مدل پایه افزوده و حالا با استارت از راه دور پیشرانه و هشدار سرنشین عقب هم روبه‌رو هستیم. این یعنی سول خودرویی مطلوب برای دغدغه‌مندان ایمنی است که پول خرید ولوو را ندارند.

کدخبر: ۴۰۱۱۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر