کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۳۹۳۴
تاریخ خبر:

جانشین حسین طائب در سازمان اطلاعات سپاه معرفی شد

رئیس جدید سازمان اطلاعات سپاه معارفه شد.

فارس می‌نویسد: آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان اطلاعات سپاه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز شنبه در محل ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد. در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی به عنوان " معاون فرمانده کل و رئیس سازمان اطلاعات سپاه" معرفی و از مجاهدت‌های صادقانه و تلاش های ارزنده و موفق حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب در راهبری سازمان اطلاعات طی ۱۳ سال گذشته که موفقیت ها و دستاوردهای بزرگی در حوزه امنیت ملی و بازدارندگی اطلاعاتی کشور، مقابله نفوذ و جاسوسی و برخورد با مفسدان کلان اقتصادی رقم زده است ، تجلیل و تقدیر به عمل آمد. همچنین با حکم سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه حجت الاسلام و المسلمین طائب بعنوان "مشاور عالی فرمانده کل سپاه" معرفی شد.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه برای نخستین بار از زمان تاسیس این سازمان تغییر کرده است.

اعتماد در این باره می‌نویسد: فضای رسانه‌ای داخل کشور در ساعات ابتدایی پس از آنکه خبرگزاری تسنیم و فارس خبر تغییر رئیس سازمان اطلاعات سپاه را منتشر کردند به سکوت گذشت. هر چقدر رسانه‌های خارجی مشغول تحلیل و تدوین تئوری‌های مختلف بودند، فضای داخل تنها با بازنشر خبر خبرگزاری‌هابه این موضوع می‌پرداخت.

خبر منتشرشده در سپاه‌نیوز و خبرگزاری‌های وابسته به سپاه پاسداران از زبان سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه بود، خبری کوتاه که تاکید می‌کرد با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی به سمت «رئیس سازمان اطلاعات سپاه» و حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طائب نیز با حکم سرلشکر حسین سلامی به سمت «مشاور فرمانده کل سپاه» منصوب شدند.

سردار محمد کاظمی پیش از این و قبل از این انتصاب، عهده‌دار مسئولیت «ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه» بود و حالا با حکم سردار سلامی به ریاست «سازمان اطلاعات سپاه» رسیده است.

انتشار رسمی خبر این تغییر با شایعاتی درباره وضعیت حسین طائب همراه شد. به همین دلیل، صابرین نیوز برای رد این اخبار با انتشار عکسی از حسین طائب نوشت: «تشرف حجت‌الاسلام حاج حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه به حرم مطهر امام رضا(ع). اکانت‌های اسرائیلی و معاندین در روزهای اخیر خبر ترور و وخامت حال او را به صورت گسترده پخش کرده بودند».

سازمان اطلاعات سپاه تا پیش از سال ۱۳۸۸ «معاونت اطلاعات سپاه پاسداران» بود که در پی تغییرات ساختاری سپاه، به «سازمان اطلاعات سپاه پاسداران» ارتقا یافت. با تاسیس این نهاد اطلاعاتی جدید، حسین طائب به عنوان نخستین رئیس آن منصوب شد. حالا با گذشت ۱۳ سال، برای نخستین بار از زمان ارتقای این بخش از معاونت به سازمان، رئیس آن تغییر کرده است.

بخش ۲۰:۳۰ صداوسیما نیز در ارتباط با این خبر در گزارشی به مرور فعالیت‌ها و پرونده‌های سازمان اطلاعات سپاه در بیش از یک دهه گذشته و عملکرد حسین طائب در این سازمان پرداخت. گزارش زیر روایت صداوسیما از مهم‌ترین اقدامات رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در طول ۱۳ ریاست بر این سازمان است.

گزارش همچنین بر دستگیری نازنین زاغری، روح‌الله زم، کایلی گیلبرت، فریبا عادل‌خواه، جیسون رضاییان، نزار زکا، دری اصفهانی، عماد شرقی، باقر و سیامک نمازی از سوی اطلاعات سپاه تاکید و به موضوع ورود به پرونده موسوم به دستگیری فعالان محیط زیست نیز اشاره می‌کند. علاوه بر این، دستگیری اکبر طبری، حسن نجفی، حمید بقایی، حسن رعیت، حسین فریدون، مسعود احمدی‌زاده و همایون انصاری نیز در لیست عملکرد و دستاوردهای سازمان اطلاعات سپاه در دوران ریاست طائب قید می‌شود.

محمد اسماعیل کوثری، جانشین سابق فرمانده قرارگاه ثارالله و نماینده کنونی مجلس از حوزه انتخابیه تهران در مصاحبه با خبرآنلاین درباره حاشیه‌های تغییر رییس سازمان اطلاعات سپاه می‌گوید: کارنامه آقای طائب بسیار روشن است و ایشان در کار خود بسیار موفق بوده اند و کارنامه سابقه بسیار خوبی از خود برجای گذاشتند و ماموریت خود را به بهترین نحو انجام داده اند . ایشان مدت طولانی ۱۳ سال عهده دار این مسئولیت بودند . جابجایی هم که انجام شده بر اساس روال عادی فرماندهی کل سپاه است که در چارچوب رویه معمول نیروهای مسلح و عادی بودن اعمال تغییرات از سوی فرماندهی انجام شده ، بنابراین ، این جابجایی، نکته خاصی ندارد. ربط دادن جابجایی در ریاست اطلاعات سپاه به یکی دو مورد ترورهای اخیر ، ارزیابی واقعی و منطقی نیست . بالاخره درهر نبرد و مسابقه زد و خورد هایی وجود دارد و ما در مجموع ، برنده ماجرا بوده ایم . پس ترورهای اخیر ملاک جابجایی در سازمان اطلاعات سپاه نبوده است.اصلا این مطلب نمی تواند ملاک باشد.

کدخبر: ۴۶۳۹۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر