کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۱۴۶
تاریخ خبر:

جابجایی مرموز ۱۳۷ میلیارد تومان ارز دیجیتال

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | وال‌آلرت به‌عنوان سامانه انتشار گزارش‌ معاملات ارزهای دیجیتال دنیا از تراکنشی به ارزش ۱۳۷میلیارد تومان در صرافی ایرانی نوبیتکس خبر داده است. فعالان بازار ارز دیجیتال یا به اصطلاح کریپتوبازها به کسانی که تعداد زیادی رمزارز در اختیار دارند وال می‌گویند. وال‌ها کسانی هستند که با خرید و فروش دارایی‌هایشان می‌توانند روی قیمت ارز دیجیتال تاثیر بگذارند.

برای همین هشدارهای وال‌آلرت برای خیلی از کریپتوبازها اهمیت دارد. برای مثال وقتی این سامانه هشدار می‌دهد که حدود هزار بیت‌کوین به ارزش ۶۰میلیون دلار از یک کیف پول ناشناس به صرافی بایننس منتقل شده یعنی به احتمال زیاد یک نفر قصد دارد حجم زیادی بیت‌کوین بفروشد پس احتمالا قیمت این ارز دیجیتال کاهش پیدا خواهد کرد.

هشدارهای وال‌آلرت عموما مربوط به صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال مثل بایننس، بیت‌استمپ و هوبی و … است اما دیروز این سامانه، فعالان ایرانی ارز دیجیتال را شگفت زده کرد چون گزارش داد برای اولین بار در یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال تراکنش بزرگ رمزارز رخ داده است. بر اساس آنچه این سایت نوشته تنها در یک تراکنش، چهار میلیون ارز دیجیتال ریپل به ارزش حدود پنج میلیون و ۵۱۲هزار دلار از صرافی نوبیتکس به یک کیف پول ناشناس منتقل شده است.

این رقم با احتساب دلار ۲۵هزار تومانی معادل ۱۳۷میلیارد تومان پول می‌شود و بر اساس گزارش موجود از صرافی نوبیتکس خارج شده است. یک کاربر ادعا کرده با پیگیری از صرافی نوبیتکس متوجه شده این تراکنش مربوط به انتقال ریپل از یک صرافی به صرافی دیگر بوده و احتمال دارد یک ایرانی با خرید ۱۳۷میلیارد تومان ریپل از فعالان ایرانی بازار ارزهای دیجیتال، قصد دارد رمزارز خود را در صرافی‌های خارجی به دلار تبدیل کند؛ کاری شبیه صادرات اما این بار با معامله رمزارز!

کاربر دیگری ادعا کرده سقف برداشت رمزارز از نوبیتکس برای کاربران سطح سه که بالاترین سطح هستند، یک میلیارد تومان است و این یعنی تراکنش عجیب ۱۳۷میلیارد تومانی در روز گذشته کار خود صرافی نوبیتکس بوده که رمزارزهایش را به خارج از کشور منتقل کرده است. تراکنش وال‌‌ها معناهای متفاوتی برای فعالان بازار ارز دیجیتال دارد. زمانی که حجم زیادی از یک نوع رمزارز از کیف پول به یک صرافی می‌آید به این معناست که یک نفر قصد دارد حجم بزرگی ارز دیجیتال را بفروشد و اگر این اتفاق در یک لحظه بیافتد ممکن است قیمت آن رمزارز کاهش چشمگیری داشته باشد.

در طرف مقابل خروج حجم زیاد یک رمزارز از صرافی به کیف پول می‌تواند دارندگان آن ارز دیجیتال را مطمئن کند که بزرگان بازار به فکر نگهداری رمزارزهایشان هستند. به این ترتیب مورد عجیب روز گذشته می‌تواند معناهای متفاوتی داشته باشد. ممکن است کسی بخواهد با فروش آن حجم ریپل، آنها را به اسکناس تبدیل کند و دلار به کشور بیاورد؟

کدخبر: ۳۸۳۱۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر