کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۹۲۹۳۱
تاریخ خبر:

ثروت خانواده سلطنتی انگلیس چه قدر است ؟

گزارش موسسه انگلیسی «کانسالتنسی برند فایننس' که همزمان با نودمین سالگرد تولد ملکه الیزابت منتشر شد موید آن است که ارزش دارایی خانواده سلطنتی این کشور در حدود ۵۸٫۴ میلیارد پوند ( معادل ۸۴ میلیارد دلار) است.

به گزارش ایرنا، براساس برآورد موسسه ' کانسالتنسی برند فاینس' که روز جمعه در نشریه 'اینترنشنال بیزنس تایمز' منتشر شد، ثروت یاد شده شامل ۲۱ میلیارد پوند دارایی های ملموس مانند مجموعه گنجینه خزانه سلطنتی، املاک خصوصی و املاک سلطنتی و همچنین ۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون پوند دارایی های نامشهود است.

براساس برآورد یاد شده، خانواده سلطنتی انگلیس سالانه ۱٫۶۴ میلیارد دلار به دلیل فعالیت شان در زمینه گردشگری، فروش حکم های سلطنتی( وارانتی رویال ) و ارزش افزوده املاک شان، به اقتصاد این کشور می افزایند.

حکم های سلطنتی همانند یک نشان به بسیاری از شرکت های تجاری فروخته می شود و آنها می توانند آن بر روی تولیداتشان الصاق کنند و این احکام به این معنا است که خانواده سلطنتی از این تولیدات به دلیل کیفیت بالای آنها استفاده می کنند.

موسسه کانسالتنسی برند فاینس در همین حال گفته است که برآورد ارزش دارایی های خاندان سلطنتی انگلیس تا حدی پیچیده است، زیرا برخی از دارایی ها تحت مالکیت خصوصی قرار دارد و برخی دیگر مانند املاک سلطنتی، به نمایندگی از مردم انگلیس متعلق به ملکه این کشور است.

در همین حال مخالفان نظام سلطنتی در انگلیس، ارقام متفاوتی را درباره ارزش دارایی های خانواده سلطنتی این کشور اعلام کرده اند و این موضوع را تکذیب می کنند که خاندان سلطنتی انگلیس، باعث رونق گردشگری و اقتصاد در این کشور شده است.

در سال گذشته میلادی کمپین گروه جمهوری خواه انگلیس در گزارشی مدعی شد که هزینه هر یک از مقامات خاندان سلطنتی برای مالیات دهندگان انگلیسی به طور میانگین ۱۸٫۷ میلیون پوند است که بسیار بالاتر از هزینه مقامات سایر کشورهای جهان است.

در مورد میزان ثروت شخصی الیزابت دوم، ملکه انگلیس برآوردهای مختلفی صورت گرفته و در سال ۲۰۱۱ میلادی، ملکهٔ الیزابت با ۳۰۰ میلیون پوند دارایی اثبات‌ شده، در رده ۲۵۷ «فهرست ثروتمندترین‌های بریتانیا» قرار گرفت.

کدخبر: ۹۲۹۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • harf1

    میخواستن ملکه انگلیس بااندازه عمر جنتی س لطنت بره گدایی کنه اینجا یه نفر4سال وزیر یا وکیل یا حتی شهرداربشه دیگه تا هفت جد ش تامین مالین.

  • ناشناس

    دلت از کجا پره وحیدجون؟:))

  • reza23

    هرچقدر.نوش جونشون .دزدی یا اختلاس یا وام پس نده یا زد وبند یا زمین خواری ووونکرد ه که

  • mazdak

    به ما چه !!!

  • username

    چه جالب،اعلام میزان ثروت ملکه ،اونجا از اسرار مگو نیست،تازه پایه های نظام سلطنتی رو هم به لرزه در نمیاره…!!!!

  • hadi.ir

    یکی از داراییهایشون هم جواهر دریای نور ا ست که متعلق به ایران و قبل از ان به هندو ستانه. همه چیزشون رو به همین صورت بدست ا وردن.

  • mahab

    جالبه تو قرن بیست و یکم هنوز یه عده دوست دارن یکی رو بنشونن اون بالا بگن تو شاه ما هستی. بدبخت 14 کشور دیگه از جمله کانا دا واسترالیا از اونور دنیا عم همین رو می خوان!!!