کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۷۶۵۳
تاریخ خبر:

ثبت پنجمین پیروزی مرسدس در فصل ۲۰۱۹ مسابقات فرمول یک

هفت صبح، متین نصیری| پنجمین رقابت فرمول یک در حالی در پیست بارسلونا اسپانیا به اتمام رسید که رانندگان مرسدس در تمام مسابقات برگزارشده در این فصل همواره در رده‌های اول و دوم بوده‌اند.
هنگامی‌که فراری در تست‌های پیش فصل بارسلونا سریع‌ترین زمان را ثبت کرد، بسیاری از طرفداران یقین یافتند که احتمالاً فصل ۲۰۱۹ با قهرمانی قرمزها به پایان خواهد رسید و سلطه مرسدس بر فرمول یک خاتمه می‌یابد. اما با شروع فصل و خصوصاً همین مسابقه آخر، مشخص شد که نتایج تست پیش فصل را هیچ‌گاه نمی‌توان معیار دقیقی برای سنجش تیم‌ها در نظر گرفت. بر اساس داده‌های منتشرشده از آخرین روز تست بارسلونا،‌ با زمان‌هایی که سباستین فتل (۱:۱۶:۲) و ولتری بوتاس (۱:۱۶:۵) ثبت کردند، به نظر می‌رسید خودرو فراری SF90 0.3 ثانیه نسبت به مرسدس W10 برتری دارد و می‌توان امسال روی قهرمانی فتل حساب باز کرد. بااین‌حال همانند ۴ مسابقه اخیر، نتیجه تعیین خط گرانپری اسپانیا هم برخلاف آن بود و بازهم مرسدس‌ها در خط اول جای گرفتند. بوتاس با ثبت زمان ۱:۱۵:۴ نشان داد که اختلاف میان مخفی‌کاری ستاره نقره‌ای با آنچه در واقعیت ثبت کرده‌اند، چیزی در حدود ۰٫۹ ثانیه است.
با استارت خوب همیلتون و فتل،‌ مسابقه اسپانیا با هیجان زیادی آغاز شد اما فلت‌اسپات، فتل را تا رده پنجم عقب راند. استراتژی اشتباه فراری در عدم فرمان دستور تیمی، باعث شد شارل لکلرک زمان زیادی را به دلیل باقی ماندن پشت سر فتل از دست بدهد. اشتباه استراتژیک قرمزها به همین‌جا ختم نشد و زمانی که فتل لاستیک‌های خود را برای بار دوم تعویض کرد و پشت سر لکلرک قرار گرفت، بازهم تأخیر اعلام دستور تیمی را شاهد بودیم که سبب خوردگی لاستیک‌های راننده اول فراری شد. البته مشابه آنچه در باکو دیدیم، این اتفاق بار دیگر اثبات کرد که خودرو SF90 عملکرد بهتری با لاستیک مدیوم و هارد دارد. ولتری بوتاس که احساس کرد خوردگی تایرهایش موجب بیش فرمانی و لغزش عقب خودرو می‌شود،‌ نخست به پیت آمد اما همیلتون تا دور ۴۶، برای تعویض لاستیک صبر کرد. در همین هنگام نوریس در پیچ ۲ به استرول برخورد کرد و موجب بیرون آمدن خودرو ایمنی شد که تا حد زیادی به نفع همیلتون بود، چراکه در طول مسابقه از طرف هم‌تیمی خود تهدید می‌شد و امکان داشت رده اول را از دست بدهد.
این اتفاق فرصت خوبی برای تعویض لاستیک همیلتون فراهم کرد و بدین ترتیب او تا انتهای مسابقه توانست از رده خود دفاع کند و سومین پیروزی متوالی خود را در این پیست جشن بگیرد. با توجه به اتفاقات پیش‌آمده در گرانپری بارسلونا، لااقل تا نیم‌فصل اول و پیش از مسابقه بلژیک، نمی‌توان انتظار نتیجه خارق‌العاده‌ای از فراری و یا حتی ردبول داشت و فعلاً بهترین خودرو در دستان همیلتون و بوتاس قرار دارد.
در نتیجه نهایی هم به ترتیب : همیلتون، بوتاس، ورستپن، فتل، لکلرک، گسلی، مگنوسن، ساینز، کویات و گروژان رتبه‌های اول تا دهم را به دست آوردند.

کدخبر: ۲۵۷۶۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mojtaba23

    یک شبکه فارسی زبان پخش زنده میکرد خیلی ج ذاب بود