کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۹۵۰۶
تاریخ خبر:

ثبت لحظات ‌ماندگار با استارتاپ اینستاچاپ

روزنامه هفت صبح | استارتاپ اینستاچاپ، کار آتلیه‌های قدیمی را انجام می‌دهد، منتها آنلاین و امن و سریع. عصر کنونی، عصر شبکه‌های اجتماعی است. مدیایی که تک‌صدایی‌ حاکم بر دوران رسانه‌های سنتی را به چالش کشیده و میلیاردها کاربر در گوشه و کنار جهان از طریق موبایل یا تبلت و لپ‌تاپ خود یا به تولید محتوا می‌پردازند یا عکس‌ها و فیلم‌های خود را در جهانی مجازی به اشتراک می‌گذارند.

حتما برایتان پیش آمده که بخواهید عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید را به چاپ برسانید و به دنبال راهکاری برای اینکار می‌گردید. اینستاچاپ (instachap.com) سرویسی آنلاین است که این امکان را به شما امکان می‌دهد تصاویر گالری شبکه‌های اجتماعی خود را در قالب محصولاتی خاص به چاپ برسانید. استارتاپی که گرچه فعلا تمرکز خود را بر شبکه اینستاگرام گذاشته کاربران می‌توانند از این رهگذر تصاویر تلفن‌های هوشمند و رایانه‌‌های خود را به شکلی که می‌خواهند چاپ کنند.

به طور قطع هر کسی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی عضویت داشته باشد، می‌داند که از دست دادن عکس‌هایی که بر این بستر نشر و بازنشر کرده، سخت و ناراحت‌کننده است. ایده راه‌اندازی استارتاپ اینستاچاپ هم از چنین الزامی شکل گرفت. یعنی چاپ تصاویر شخصی محصور شده در شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای دیجیتالی. راضیه بیات که به اتفاق برادرش مرتضی بیات کسب و کارشان را بر این اساس راه‌ انداخته‌اند.

او می‌گوید: «ما به دنبال راهی بودیم که تصاویر گالری را چاپ کنیم و برای این کار باید کل تصاویر را دانلود می‌کردیم که راحت نبود. بنابراین به دنبال سرویسی رفتیم که بدون نیاز به دانلود تصاویر اینستاگرام‌ و آپلود مجدد به‌راحتی سفارش چاپ عکس‌ها را بدهد. جست‌وجوی ما به نتیجه‌ای نرسید و جز دو سرویس که در آمریکا و اروپا بودند، سایتی را پیدا نکردیم. برای همین فکر کردیم که این نیاز ما مسلما برای سایر افراد نیز وجود دارد لذا در‌صدد آن بر‌آمدیم که چنین امکان فنی را فراهم کنیم و به عنوان سرویس ارائه دهیم‌.

ابتدا برای اعتبار‌سنجی ایده یک صفحه فرود محتوای توضیحات ایده با فرم عضویت در خبرنامه برای اطلاع از آغاز فعالیت ایجاد کردیم. در مدت کمتر از دو هفته ایمیل‌هایی ثبت شد تا از آغاز به کار ما مطلع شوند و بدین ترتیب ایده ما اعتبار‌سنجی شد و پس از آن سرویس را عمومی کردیم تا عموم کاربران بتوانند سفارش‌هایشان را ثبت کنند.»

*** سفارش آنلاین عکس خصوصی
اینستاچاپ در وهله اول کسب‌و‌کاری خانوادگی است که هسته اصلی و موسسان آن از اعضای یک خانواده هستند‌. راضیه بیات که مدیریت اینستاچاپ را بر عهده دارد، مهندس کامپیوتر گرایش نرم‌افزار خوانده و عکاس است و برادر او، مرتضی هم کارشناس ارشد سیستم‌های اطلاعاتی ‌هستند که مسئولیت برنامه‌نویسی سرور و تبلیغات را برعهده دارند. چند نفر دیگر هم هستند که وظیفه پشتیبانی، آماده‌سازی مرسولات، پردازش و چاپ و طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل را بر عهده دارند.

مزیت اصلی ایسنتاچاپ این است که به گفته موسسان آن خاطرات افراد را ماندگار می‌کند. استفاده از گوشی‌های هوشمند و علاقه مردم به حفظ عکس‌ها و تصاویر رو به روز بیشتر می‌شود و از سویی هم این تصور که تصاویر در شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند امنیت کافی ندارند، تمایل کاربران به چاپ تصاویرشان را دو چندان کرده است. اینستا چاپ اولین سرویس ایرانی چاپ آنلاین تصاویر مبتنی بر شبکه های اجتماعی است که می‌کوشد بهترین همراه کاربران شبکه‌های اجتماعی در نگهداری خاطراتشان باشد.

نکته کلیدی درباره اینستاچاپ این است که تصاویر گالری افراد در این پلتفرم ذخیره نمی‌شوند. مانیفست اصلی اینستاچاپ هم همین است: محافظت از حریم شخصی کاربران. یعنی تصاویر و اطلاعات کاربران بر خلاف سایر سرویس‌های چاپ عکس به محض اینکه ارسال شد و در اینستاچاپ دریافت شد، به صورت غیر قابل بازگشت پاک خواهد شد. روش کار اینطور است که افراد با اکانت اینستاگرام خود وارد می‌شوند و یکی از محصولات را به همراه تصاویر انتخابی خود در اینستاگرام انتخاب و سفارشتان را درب منزل تحویل می‌گیرند.

اینستاچاپ به سراسر ایران ارسال دارد و کاربران می‌توانند در صورت وجود هر مشکلی در سفارش‌های خود از گارانتی رضایت اینستاچاپ استفاده کنند و تا زمانی که مشکل رفع نشود اینستاچاپ موضوع را پیگیری می‌کند و فرآیند چاپ سفارش‌ها را ادامه می‌دهد. همچنین کلیه کادر پردازش و بسته‌بندی اینستاچاپ خانم هستند.

*** اعتمادسازی به سبک اینستاچاپ
نیاز به گفتن نیست که کاربران شبکه‌های اجتماعی حساسیت‌های زیادی بر اطلاعات و تصاویر شخصی و خصوصی خود دارند و در این میان اگر کسب و کاری بخواهد از این حوزه به درآمدزایی برسد، مهمترین و کلیدی‌ترین نیاز، همراهی مخاطبان و جلب اعتماد آن‌هاست. چیزی که اینستاچاپ هم بر روی آن سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است. اینستاچاپ دارای نماد اعتماد ‌الکترونیک است و پشتیبانان آن هم در تماس با سفارشدهندگان روند پردازش سفارشات و فرایند ثبت و دریافت سفارش را به صورت شفاف و کامل توضیح می‌دهند. بنیان‌گذار این استارتاپ معتقد است ارائه سرویس خوب و همراهی مشتریان باعث شده که نام این استارتاپ دهان به دهان میان کاربران منتقل شود و همین هم موجب شناخته شدن و اعتماد عمومی به کسب و کارشان شود.

اینستاچاپ فعلا هم و غم خود را بر شبکه اجتماعی اینستاگرام گذاشته است اما آنطور که موسسان آن می‌گویند در قدم بعدی به سراغ دیگر شبکه‌های اجتماعی هم می‌روند. راضیه بیات در این باره می‌گوید: «تلاش ما در اینستاچاپ بر این است که در آینده نزدیک بازار خود را در ایران تثبیت کرده و با توجه به درخواست‌هایی که از کشور‌های اطراف خود برای ارائه خدمات داشتیم و به دلیل محدودیت‌هایی مانند پرداخت بین‌الملل و پست بین‌الملل، تمهیداتی بیندیشیم که امکان سرویس‌دهی به این کشور‌ها مهیا شود. درخواست‌ها از فارسی‌زبان‌ها و ایرانیان مقیم خارج بوده که از طریق جست‌وجو در موتورهای جست‌وجو و همینطور از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا به واسطه دوستانشان ‌که ما را به آنها معرفی کردند با ما آشنا شدند ‌و ‌راغب بودند از سرویس اینستاچاپ استفاده کنند.»

*** رضایت مشتری، انگیزه رشد
گذشته از ایده جذابی که ایسنتاچاپ دارد، اصل مهم‌تر سودآوری کسب و کار است. بنیان‌گذاراین استارتاپ با اشاره به مشکلاتی که کسب و کارهای نوین دارند، از تلاششان برای بقا و ادامه کار می‌گوید: « مشکلات بخش لاینفک هر کسب‌و‌کاری است اما ما تلاش می‌کنیم این مشکلات و سختی‌ها را به حداقل برسانیم‌. علاوه بر این، حس زیبا و خاطره‌انگیز‌ی ‌که ‌به متقاضیان ‌این ‌سرویس ارائه می‌کنیم و بازخوردهای دلنشینی که از مشتریان دریافت می‌کنیم، دلگرمی ما را به ارائه این سرویس دوچندان می‌کند‌.»

هر چند به گفته بیات اولین مشکل اینستاچاپ اعتماد عمومی بوده که به تدریج مرتفع شده، مشکلات زیرساخت شبکه و اختلال و فیلترینگ کم و بیش بر کسب و کار آن‌ها هم اثر می‌گذارد. با تمام فراز و نشیب‌ها و نگرانی‌هایی که بنیان‌گذاران اینستاچاپ دارند، باید این استارتاپ را یکی از موفق‌ترین‌ها دانست که ضریب رشد بالایی دارند و به قول خودشان تیمی هماهنگ و همگن دارند، کاری هیجان‌انگیز انجام می‌دهند و رضایت خاطر را در چهره مشتریانشان می‌بینند.

کدخبر: ۳۰۹۵۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر