کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۶۳۱
تاریخ خبر:

ثبت آمارهای جذاب در هفته هفدهم لیگ برتر

روزنامه هفت صبح | هفته هفدهم لیگ برتر شنبه برگزار شد و نتایج جالبی رقم خورد که باعث شد آمارهای جذابی ثبت شود و رکوردها و طلسم‌هایی هم شکسته شود. مهم‌ترین این نکات را مرور می‌کنیم.

*** پرسپولیس دوجانبه نقره‌داغ شد؛ صنعت‌نفت یا نوراللهی؟
تا قبل از بازی روز شنبه، پنج تقابل قبلی پرسپولیس و صنعت‌نفت، با پنج پیروزی متوالی یک بر صفر پرسپولیس بر تیم آبادانی به پایان رسیده بود‌ اما شنبه این روند قطع شد و صنعت‌نفت بالاخره موفق شد بعد از پنج بازی، از پرسپولیس امتیاز بگیرد‌ اما این تنها ضربه‌ای نبود که شاگردان سیروس پورموسوی به پرسپولیسی‌ها زدند، آنها با متوقف کردن این تیم توانستند روند پیروزی‌های متوالی اخیر این تیم را هم قطع کنند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در شش بازی آخر خود، مس رفسنجان، ماشین‌سازی، تراکتور، پیکان، گل‌گهر و سایپا را شکست دادند و اگر شنبه صنعت‌نفت را می‌بردند به رکورد هفت برد متوالی می‌رسیدند، رکوردی که حتی برانکو هم نتوانست در چهار فصل و نیم حضورش در پرسپولیس به آن دست پیدا کند. این اتفاق البته دیروز می‌توانست رخ دهد اگر احمد نوراللهی در وقت‌های تلف شده دخالت نمی‌کرد و مانع گل شدن ارسال امید عالیشاه نمی‌شد. در واقع شاید بیشتر از صنعت‌نفت، این نوراللهی بود که باعث شد این دو رکورد خوب برای پرسپولیس ادامه پیدا نکند.

*** کلین‌شیت‌های لک دو رقمی شد
تساوی پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت اگرچه دو امتیاز حساس را از این تیم گرفت و روند پیروزی‌های شاگردان یحیی را قطع کرد اما خللی در کلین‌شیت‌های حامد لک به وجود نیاورد و تعداد کلین‌شیت‌های او را دو رقمی هم کرد. لک روز شنبه برای دهمین بار در فصل جاری موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شد. او در این بازی یک بار هم با واکنشی به موقع و سریع دروازه‌اش را از باز شدن نجات داد. حالا در جدول کلین‌شیت‌ها او با اختلاف در صدر است و نزدیک‌ترین رقبای او، محسن فروزان و رشید مظاهری هستند که هر کدام هفت بار کلین‌شیت کرده‌اند.

*** سجاد به رکورد شیخ رسید، ۱۳ هفته زودتر!
در روزی که همه چیز بر وفق مراد سپاهان و محرم نویدکیا بود، سجاد شهباززاده دو گل از شش گل تیمش را وارد دروازه آلومینیوم اراک کرد و تعداد گل‌هایش را به عدد ۱۵ رساند. او حالا در پایان هفته هفدهم ۱۵ گله است و با نفر دوم جدول گلزنان یعنی گادوین منشا پنج گل فاصله دارد‌ اما ماجرا وقتی جالب می‌شود که به یاد بیاوریم فصل گذشته شیخ دیاباته با همین تعداد ۱۵ گل آقای گل لیگ نوزدهم شد و حالا سجاد شهباززاده ۱۳ هفته زودتر از او به این آمار خیره‌کننده رسیده است!

این را هم نباید فراموش کنیم که او قبل از شروع فصل در آستانه جدایی از سپاهان بود و هواداران تیم که از عملکرد او در فصل گذشته رضایت نداشتند، در فضای مجازی کادر فنی و مدیران باشگاه را به شدت تحت فشار گذاشته بودند که نام او را در فهرست بگذارند اما نویدکیا که به خوبی از شهباززاده شناخت داشت، مانع جدایی او شد و نتیجه اینکه سجاد تا امروز ۱۵ گل از ۳۲ گل سپاهان را در لیگ بیستم به ثمر رسانده است!

اگر سه پاس گل او را هم محاسبه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که سجاد شهباززاده در این فصل روی بیش از نیمی از گل‌های سپاهان تاثیر مستقیم داشته است. با ادامه این روند اصلا بعید نیست که او بتواند رکورد گلزنی در یک فصل لیگ برتر را هم بشکند. این رکورد فعلا در اختیار رضا نوروزی است که در لیگ دهم با ۲۴ گل آقای گل شد.

*** مجیدی طلسم نکونام را شکست
تا قبل از بازی روز شنبه استقلال و فولاد، جواد نکونام به عنوان سرمربی، چهار بار روبه‌روی استقلال قرار گرفته و در هیچ کدام از این بازی‌ها شکست نخورده بود. او به عنوان سرمربی نساجی، با استقلال شفر به تساوی رسید و به عنوان سرمربی فولاد توانست شاگردان مجیدی در فصل گذشته و تیم محمود فکری را در این فصل شکست دهد ضمن آنکه او در بازی رفت استقلال و فولاد در فصل گذشته، در وقت اضافه از شکست به تیم استراماچونی فرار کرد . او شنبه شب نتوانست از پنجمین تقابلش با استقلال امتیاز بگیرد و برای اولین بار از این تیم شکست خورد.

*** نتایجی که برازنده آقامعلم نیست
مجید جلالی که پس از حضور در نساجی تغییرات زیادی در این تیم ایجاد ‌ و بازیکنان جدیدی را به ترکیب خود در نساجی اضافه کرد، همچنان و بعد از حضور روی نیمکت این تیم در حسرت کسب برد و سه امتیاز است. جلالی که این فصل ماموریت نجات نساجی را برعهده گرفته‌ اما نتایج او تا اینجای کار نتوانسته شرایط را به نفع این تیم تغییر دهد تا تنها نماینده استان مازندران در لیگ برتر در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

نساجی با جلالی، از شش بازی، پنج باخت و یک مساوی کسب کرده است. اگر او از ابتدای فصل سرمربی این تیم بود و این نتایج را می‌گرفت قطعا در همان مقطع اخراج می‌شد اما چون این نتایج فعلی، در اواسط فصل به دست آمده زیاد به چشم نمی‌آید، همچنین جلالی جایگزین یک مربی دیگر شده و نمی‌توان از او توقع داشت با تیمی که خودش نبسته و بضاعت چندانی ندارد، نتیجه بگیرد ولی در هر صورت این نتایج اصلا برازنده آقا معلم نیست.

*** گل‌گهر امسال، مثل سپاهان فصل قبل
روز شنبه گل‌گهر سیرجان در خانه، برابر مس رفسنجان به تساوی بدون گل رضایت داد تا در پایان هفته هفدهم لیگ برتر در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار بگیرد. گل‌گهر سیرجان که به همراه امیر قلعه‌نویی شروعی طوفانی در لیگ بیستم داشت و حتی در هفته‌های ابتدایی صدرنشین لیگ برتر بود، در هفته‌های اخیر نتایج خوبی را به دست نیاورده ‌ و حالا در میانه جدول رده‌بندی حضور دارد.

گل‌گهر سیرجان در حالی به مصاف مس رفسنجان رفت که بعد از شکست ۵برصفر و یک بر صفر برابر پرسپولیس و سپاهان امیدوار بود با کسب سه امتیاز جایگاهش در جدول رده‌بندی را بهبود ببخشد اما به یک امتیاز بازی با مس رفسنجان رضایت داد تا همچنان روند پر نوسان خود را ادامه دهد. این روند قلعه‌نویی در سیرجان به شدت شبیه روندی است که او فصل گذشته در اصفهان و با سپاهان طی کرد و به نظر می‌رسد سرنوشتی بدتر و تلخ‌تر از سپاهان فصل قبل در انتظار گل‌گهر و قلعه‌نویی باشد.

کدخبر: ۳۷۷۶۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر