کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۲۵۴۱
تاریخ خبر:

تیگو ۸؛ چری یک میلیارد و دویستی آمد!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | ‌بعد از موج تبلیغات شهری حالا نوبت به رونمایی از تیگو ۸ رسیده است؛ خودرویی که چند ماهی بیشتر نیست در نسل دوم در بازار چین معرفی شده و حالا به فاصله اندکی آسفالت ایران را هم لمس کرده است. مدیران‌خودرو نسخه پلاس تیگو ۸ را به ایران آورده و ذیل برند ام‌وی‌ام مونتاژ کرده که از نسخه معمولی که در نوامبر ۲۰۱۹ معرفی شد، لوکس‌تر است و همزمان شاخصه جادار بودن و کابین راحت را هم حفظ کرده است.

از نظر ابعاد چری تیگو ۸ رقیب هایما S7 پلاس است و می‌توان این دو را بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای چینی صفر حاضر در بازار ایران دانست که از دیگر هموطنان‌شان متمایز می‌شوند. این ویژگی باعث شد تا ایران‌خودرو بتواند به خوبی هایما S7 را در بازار معرفی کند‌ اما S7 هم در نهایت از نظر سطح آپشن‌ها و زبان طراحی هنوز هم خودرویی برای چند سال قبل است. تیگو ۸ پلاس اما همگام با دیگر بازارها وارد ایران شده و اساساً می‌خواهد به عنوان یک شاسی‌بلند پریمیوم روز شناخته شود.

اگر از جلوپنجره سه‌بعدی بزرگ تیگو ۸ صرف‌نظر کنیم، این خودرو به شدت شبیه ‌ ب.ام.و‌های نسل قبل است. در داخل هم با پنل دیجیتال کیلومترشمار و صفحه نمایشگر دوبل ۱۲٫۳ اینچی در بالای کنسول در کنار طراحی الماسی تریم صندلی‌ها که از چرم مصنوعی با کیفیت بالا بهره می‌برد، به یاد شاسی‌بلندهای روز کره‌ای می‌افتیم. یک پنل ۸ اینچی لمسی نیز پایین‌تر از آن و جلوتر از اهرم دنده تعبیه شده که به وسیله آن سیستم تهویه مطبوع کنترل می‌شود.

افزون بر اینها شکل ظاهری اهرم تعویض دنده الکترونیک به خوبی با فرمان سه‌شاخه چری تیگو ۸ پلاس هماهنگ است و فضایی مدرن و لوکس درون کابین این خودرو ایجاد کرده است. استفاده از متریال مشکی پیانویی هم دیگر کم‌کم دارد به عنوان ویژگی معمول کراس‌اوورهای کره‌ای جا می‌افتد و چندان هیجان‌برانگیز نیست.

اما سواری تیگو ۸ چطور است؟ زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو با ۱۹۷ اسب بخار نیرو و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تعبیه شده که با جعبه دنده هفت سرعته اتومات دوکلاچه هماهنگ می‌شود و مصرف ترکیبی اقتصادی ۶٫۸ لیتری دارد. وجود سیستم تعلیق مستقل مولتی‌لینک در عقب، پلتفرم محرک چرخ جلو T1X، مجموعه کاملی از میله‌های ضدغلتک فعال و سیستم‌های ایمنی مدرن باعث شده تا تیگو ۸ کیفیت سواری بالایی را به نمایش بگذارد.

در دیگر بازارها رقبای اصلی این خودرو هاوال F7، اشکودا کودیاک، پژو ۵۰۰۸، هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر هستند اما در بازار ایران جی‌ام‌سی S350، فیدلیتی، لیفان X80 و لوکسژن U6 رقبای اصلی تیگو ۸ هستند که به نظر می‌رسد به سختی بتوانند مچ آن را بخوابانند. چری در حال حاضر دارد مسیری را می‌رود که هیوندای و کیا در دهه ۸۰ شمسی در ایران رفتند و سیطره تویوتا را به چالش کشیدند. پیش‌بینی می‌شود قیمت این خودرو در روزهای آینده به یک میلیارد و ۵۰ تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون کاهش پیدا کند.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۹۲۵۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر