کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۴۹۶
تاریخ خبر:

تیگو‌ ۸؛ دست‌پخت‌ تازه چری‌ برای‌ بازار ‌ایران

روزنامه هفت صبح | بیشتر کراس‌اوورهای چینی حاضر در بازار ایران گزینه‌های به نسبت ارزان، کم‌آپشن و کوچکی هستند که خلأ ناشی از قیمت بالای تیوولی و توسان را در بازه قیمتی زیر یک‌میلیارد تومان پر کرده‌اند. اما تغییراتی در حال رخ‌دادن در این بازار است.

برندهای جدیدی برای ورود دورخیز کرده‌اند که محصولاتشان لوکس‌تر از چینی‌های موجود در بازار ایران است و بعضا از پیشرانه‌های باکیفیت ژاپنی و اروپایی هم استفاده می‌کنند. در این گزارش به سراغ یکی از این موارد رفته‌ایم که قرار است به زودی به بازار ایران وارد شود؛ چری تیگو ۸ که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد.

* طراحی: تیگو ۸ خودرویی هفت نفره است و از این لحاظ ابعادی بزرگ و عضلانی را به نمایش می‌گذارد. تلاش چری بر این بوده است که از طراحی اس‌یووی‌های بزرگی همچون کیا موهاوی، نیسان پاترول و تویوتا لندکروزر الهام بگیرد.

حتی می‌توان رگه‌هایی از طراحی لکسوس را در تیگو ۸ مشاهده کرد. جلوپنجره بزرگ و نوارهای کرومی که چراغ‌های جلو و مه‌شکن‌ها را به هم متصل کرده‌اند ظاهری پرابهت به تیگو ۸ بخشیده است. چری از این نوارها در نمای جانبی خودرو هم استفاده کرد. چراغ‌های عقب نیز با چراغ LED به هم متصل شده‌اند و سپر نیز با خطوط تیز و حجم‌دهی نمای اسپورتی را به نمایش می‌گذارد.

* پیشرانه فنی: ‌‌متاسفانه از نظر موتور و توان خروجی آن تیگو ۸ شکست سختی می‌خورد. با مشاهده ابعاد بزرگ آن و کابین هفت نفره انتظار دریافت توان بیشتری نسبت به کراس‌اوورهای شهری کوچک همچون ام‌وی‌ام X22 داریم اما دو پیشرانه درنظرگرفته‌شده برای آن انتظار خریداران را برآورده نمی‌کنند.

در پیشرانه نوع اول با حجم ۲ لیتر نهایت قدرت تیگو ۸ ۱۲۲ اسب بخار است که گشتاور ۱۸۰ نیوتن متری تولید می‌کند. در پیشرانه ۱٫۵لیتری توربوی نوع دوم نیز توان خروجی ۱۵۰ اسب بخار و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور است.

از سیستم چهارچرخ متحرک هم در این خودرو خبری نیست و نیروی موتور با جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. باتوجه به استراتژی کاهش حداکثری قیمت برای جلب نظر مشتریان بیشتر احتمالاً این خودرو با جعبه دنده ۶ سرعته ارائه خواهد شد که برای علاقه‌مندان به جعبه دنده اتوماتیک خبر خوبی نیست.

* تریم کابین و آپشن‌ها: فضای داخلی تیگو ۸ چیزی متفاوت از کلیشه عمومی درباره خودروهای چینی است. فرمان چرم با پنل دیجیتال هفت اینچ در کمتر خودروی چینی‌ای دیده می‌شود. در میان داشبورد، نمایشگر لمسی ۹ یا ۱۰.۲۵ اینچ هماهنگ با ناوبری ماهواره‌ای و دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه وجود دارد. کمی پایین‌تر از نمایشگر اصلی، در نزدیکی دسته‌دنده هم پنل لمسی هشت اینچی نصب شده است .

تهویه‌ مطبوع دوگانه‌ خودکار و امکاناتی مثل گرم‌کن داخل صندلی‌ها را با تماس انگشت کاربر کنترل می‌کند. در نسخه‌های سفارشی، علاوه‌بر حسگر عقب و دو کیسه‌ هوا برای سرنشینان جلو، حسگرهای جلوگیری از برخورد روی سپر جلو، به‌علاوه‌ ترمز خودکار و چهار کیسه‌ هوا در طرفین اتاق نصب خواهند شد. تیگو ۸ از سیستم ترمز و فناوری کنترل تعادل (ESP) ساخت بوش آلمان استفاده می‌کند و ستون‌های تقویت‌شده با فولاد دارد.

* قیمت تیگو ۸ در بازارهای جهانی برابر با ۱۵ تا ۱۷ هزار دلار است و در صورت ورود به بازار ایران در بازه قیمتی ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۶۰۴۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر