کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۳۲۰
تاریخ خبر:

تیم منتخب ناکامان پوشیدن پیراهن‌ تیم ملی

روزنامه هفت صبح | در این سال‌ها، در فوتبال ما یکسری بازیکن ظهور کردند که نمی‌شد آنها را از تیم ملی کنار گذاشت. آنقدر سطح بالا بودند که کنار گذاشتن‌شان دیوانگی بود. اگر ۱۵ سال پیش، یکی مثل رضا عنایتی پشت خط علی دایی ماند و نتوانست آنقدر که شایستگی‌اش را داشت برای تیم ملی بازی کند، در تمام این سال‌ها یک تیم منتخب از این بازیکنان بداقبال وجود دارند که با وجود کیفیت بالای‌شان راهی برای رسیدن به تیم ملی وجود ندارد. مهم‌ترین این چهره‌ها را مرور می‌کنیم.

*** حامد لک: اگر بنا به عملکرد باشد، او قطعا یکی از دو دروازه‌بان برتر فوتبال ایران در یک سال گذشته بوده. در لیگ قهرمانان آسیای فصل قبل، درخشید و پرسپولیس را تا فینال برد و فقط با دو گل از روی نقطه پنالتی مغلوب شد. در لیگ برتر هم چند باری با واکنش‌هایش پرسپولیس را در جریان بازی نگه داشته است. این عملکرد برای هر دروازه‌بانی کافی است تا حداقل به اردوی تیم ملی دعوت شود‌ اما وقتی علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده، آن بالابالاها ایستاده‌اند، وقتی پیام نیازمند جوان هست، احتمالا دعوت کردن حامد لک که ۳۲ ساله شده، کار چندان مفید فایده‌ای نخواهد بود. او خودش هم دیر شروع به درخشیدن کرد و چند سالی را هدر داد.

*** عزت پورقاز: او در زمان کارلوس کی‌روش چند باری به تیم ملی دعوت شد اما بیشتر از خط دفاع، مجبور شد در دروازه تیم ملی بایستد. پورقاز بعد از کی‌روش دیگر به تیم ملی دعوت نشده است. او یک مدافع میانی کامل است که در گلزنی هم خوب عمل می‌کند اما در دوره‌ای بازی می‌کند که حتی مجید حسینی لژیونر هم مجبور است ۳۶۰ دقیقه روی نیمکت تیم ملی بنشیند و بازی‌های خلیل‌زاده، کنعانی‌زادگان و پورعلی‌گنجی را تماشا کند.

*** محمدرضا خانزاده: او هم از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی‌روش بود و معمولا در اردوهای تیم ملی حضور داشت‌ اما آیا می‌توان بر اسکوچیچ خرده گرفت که چرا او را به تیم ملی دعوت نمی‌کند؟ آن هم وقتی روزبه چشمی با سابقه بازی در جام جهانی این روزها راهی به اردوی تیم ملی ندارد؟

*** دانیال اسماعیلی‌فر: سال‌هاست که در بهترین شرایط ممکن قرار دارد. هر سال از همه تیم‌های بزرگ ایران پیشنهاد دارد و فصل گذشته بالاخره با قراردادی چند میلیاردی راهی سپاهان شد. عملکردش در شرایط عادی برای دعوت شدنش به تیم ملی کافی است و گاهی هم به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شود اما حتی با نبودن رامین رضاییان و وریا غفوری، او گزینه دوم و سوم در پست مدافع راست تیم ملی نیست و با توجه به اینکه صادق محرمی هنوز جوان است، بعید است او را روزی در تیم ملی به عنوان بازیکن فیکس ببینیم.

*** محمدرضا حسینی: گل سرسبد فصل نقل و انتقالات لیگ برتر در همه این سا‌‌ل‌ها! هر سال به پرسپولیس و استقلال لینک می‌شد اما با تمدید قراردادش به مبلغی بالا در ذوب‌آهن می‌ماند. سال گذشته، احتمالا برای دعوت شدن به تیم ملی، به سپاهان رفت اما وقتی علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، مهدی قایدی، علی قلی‌زاده و چند بازیکن دیگر در همین سطح هستند، آیا می‌شود به ملی‌پوش شدن حسینی خوشبین بود؟

*** مسعود ریگی: او هم احتمالا یکی از مظلوم‌ترین بازیکنان این فهرست است. ستون استقلال است و اگر روزی نباشد، کار استقلال در میانه میدان به مشکل می‌خورد اما با وجود بازیکنانی مثل سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی و … امیدی نیست که این بازیکن محجوب و بی‌حاشیه، بالاخره پیراهن تیم ملی را بر تن کند. او ۳۲ ساله است و فرصت چندانی هم ندارد.

*** فرشید اسماعیلی: او بازیکنی با استانداردهای بالاست. اگر در اوج باشد، می‌تواند یک تنه جریان بازی را عوض کند و این را در استقلال بارها نشان داده است اما در تیم ملی باید امثال سامان قدوس، ترابی و حاج‌صفی را کنار بزند که خب اصلا کار آسانی نیست. ضمن اینکه سبک بازی او زیاد مدرن نیست و همین او را از تیم ملی و مربیان خارجی‌اش دور می‌کند. سن و سال او هم مربیان تیم ملی را به دعوتش به تیم ملی ترغیب نمی‌کند.

*** میلاد جهانی: تک ستاره سال‌های اخیر ذوب‌آهن و صنعت‌نفت، با پای چپ هنرمندش، یکی از بزرگ‌ترین تلف‌شده‌های فوتبال ایران است. شوت‌ها و پاس‌های دقیقش در این سال‌ها، بارها گره از کار تیم‌هایش باز کرده اما خوش‌شانس نبوده که در دوره‌ای می‌درخشد که قلی‌زاده و ترابی و قایدی تازه در ابتدای راه هستند و او سال‌های آخر فوتبالش را پشت سر می‌گذارد.

*** طالب ریکانی: طعم شوت‌های وحشتناکش را اکثر دروازه‌بانان و تیم‌های لیگ برتری چشیده‌اند. امسال تک ستاره صنعت نفت بوده و بار تیمش را یک تنه به دوش کشیده. او هم دیر خودش را نشان داد و اگر زودتر می‌جنبید شاید می‌توانست در تیم ملی جایی برای خودش دست و پا کند‌ اما احتمالا در ۳۲ سالگی فقط باید با رویای ملی‌پوش شدن زندگی کند.

*** سجاد شهباززاده: سال‌هاست که سطح اول فوتبال ایران حضور دارد. در استقلال درخشید اما لژیونر شدنش در ترکیه تصمیم اشتباهی بود. او برای ملی‌پوش شدن چیزی کم ندارد به جز شانس! شما بگویید، برای دعوت کردن او به تیم ملی، باید چه کسی را کنار بگذاریم؟ سردار؟ طارمی؟ کاوه؟ کریم؟ یا قایدی؟

*** محمد عباس‌زاده: او هم یکی از گلزن‌ترین مهاجمان معاصر فوتبال ایران است. در هر تیمی که بازی کرده، میانگین گلزنی خوبی داشته اما او هم مثل شهباززاده، بدشانس بوده که در این دوره سر از فوتبال ایران درآورده است. دوره‌ای که بهترین لژیونرهای تیم ملی در پست مهاجم بازی می‌کنند و هر کدام در تیم‌های خود ستاره هستند.

کدخبر: ۳۹۸۳۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر