کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۸۴۱۳
تاریخ خبر:

تیم منتخب جامانده‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲

روزنامه هفت صبح| لیست نهایی تیم ملی برای جام‌جهانی 2022 قطر دیشب اعلام ‌شد. البته خط خوردن 4 بازیکن قطعی شده بود و حالا با احتساب همین 4 خط خورده و غایبان و خط خورده‌های اردوهای قبلی و دعوت نشده‌ها، می‌شود تیمی منتخب از غایبان بزرگ فوتبال ایران در جام‌جهانی را ارنج کرد.

محمدرضا اخباری: با وجود گذراندن یک فصل خوب، او بدشانس بود که رقیبان آماده‌ای داشت. جای علیرضا بیرانوند در تیم ملی محفوظ بود. سیدحسین حسینی هم فوق‌العاده آماده بود و نمی‌شد با این میزان آمادگی او را کنار گذاشت. عابدزاده و نیازمند هم که احتمالا یکی از آنها خط خواهند خورد، بیشتر از او مورد اعتماد کی‌روش بودند و همه این دلایل دست به دست هم داد تا اخباری در یکی از بهترین فصل‌هایش مجبور باشد جام‌جهانی را از خانه ببیند.

عارف غلامی: در لیگ بیست و یکم یک فصل رویایی را پشت سر گذاشت و این روند را در لیگ بیست و دوم هم ادامه داد. به چند اردوی تیم ملی دعوت شد و البته بیشتر در زمان اسکوچیچ در کنار ملی‌پوشان حضور داشت اما او رقبای گردن‌کلفتی داشت. حداقل 5 مدافع آماده و باتجربه‌تر از او در اردوهای تیم ملی حضور داشتند و هر عقل سلیمی آنها را به دیگر گزینه‌ها ترجیح می‌داد. به این ترتیب او هم که شایسته حضور در تیم ملی بود، جام‌جهانی را از دست داد.

سیاوش یزدانی: اعزام به خدمت سربازی همه رویاهای او را بر باد داد. هم حضور در ترکیب استقلال را از دست داد، هم نتوانست در ملوان تمرین و بازی کند و هم نتوانست جایگاهش را در استقلال ساپینتو به دست بیاورد. فصل گذشته فرهاد مجیدی مدعی بود که انگشت او از همه مدافعان تیم ملی بهتر و سرتر است. این ادعای اغراق‌آمیز حتی اگر حقیقت داشت، با اتفاقاتی که برای او رخ داد، فرصتی برای اثبات پیدا نکرد و یزدانی در چند ماه همه چیز را از دست داد.

امید نورافکن: او احتمالا غیرمنتظره‌ترین خط خورده تیم ملی خواهد بود. هم در زمان اسکوچیچ و هم در زمان کی‌روش پای ثابت اردوهای تیم ملی بود و در بیشتر بازی‌های تدارکاتی هم حضور داشت. در بازی مقابل نیکاراگوئه هم پاس تنها گل تیم ملی را به ترابی داد. به نظر می‌رسید حتما در جام‌جهانی حضور خواهد داشت اما قربانیِ حضور پرتعداد چند بازیکن چپ‌پا و چندپسته و البته علاقه عجیب کی‌روش به ابوالفضل جلالی شد و به قطر نرسید.

صالح حردانی: در نیم‌فصل دوم لیگ بیست و یکم به استقلال آمد و یکی از عوامل اصلی قهرمانی این تیم بود. چند بار به تیم ملی دعوت شد و در بازی‌های تدارکاتی فرصت اثبات خود را پیدا کرد. اما خوش‌شانس نبود که رقبایی آماده و باتجربه بین‌المللی داشت. رامین رضائیان کاملا آماده بود و البته حمایت کی‌روش را هم پشت سرش داشت و صادق محرمی بهترین فصلش را در دیناموزاگرب سپری کرد و خیلی غیرمنتظره نبود که از تیم ملی خط بخورد.

میلاد سرلک: او هم یکی از غمگین‌ترین خط خورده‌های فهرست نهایی تیم ملی است. در یکی دو سال اخیر فرصت‌های زیادی برای حضور در ترکیب تیم ملی پیدا کرد و انصافا نمایش‌های خوبی هم داشت. جایگاهش با رفتن دراگان اسکوچیچ و آمدن کارلوس کی‌روش کمی متزلزل شد و در نهایت مربی پرتغالی، باتجربه‌های لژیونر را به او ترجیح داد. حتی مصدومیت امید ابراهیمی هم باعث نشد تا سرلک در فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی حضور داشته باشد.

امید ابراهیمی: او بدشانس‌ترین بازیکن یک دهه اخیر تیم ملی است. اگر در جام‌جهانی 2014 درست از آخرین فهرست خط نمی‌خورد و اگر در بازی مقابل نیکاراگوئه مصدوم نمی‌شد، می‌توانست سومین جام‌جهانی خود را تجربه ‌ و با رکورد شجاعی و جهانبخش برابری کند. او با وجود سن و سال بالا به شدت آماده بود و تجربه‌اش می‌توانست به کمک تیم ملی و کی‌روش بیاید اما بدهنگام‌ترین مصدومیت، او را از حضور در جام‌جهانی محروم کرد.

محمد محبی: احتمالا شایسته‌ترین جامانده کاروان تیم ملی در جام‌جهانی است. بعد از یک فصل نیمکت‌نشینی در پرتغال به استقلال آمد تا با درخشش در این تیم بتواند به جام‌جهانی برسد. نمایش‌های خوبی هم داشت و بهترین گلزن تیمش بود. به یکی دو اردو هم دعوت شد اما از دو اردوی آخر خط خورد تا مشخص شود که کی‌روش برای پست او، روی مهره‌های باتجربه‌تری حساب کرده است. او هنوز جوان است و فرصت‌های زیادی پیش رو دارد.

مهدی قایدی: او هم مثل محبی یک فصل سخت را در خارج از ایران سپری کرد. ‌ او تصمیم گرفته به ایران برگردد تا شانس حضور در جام‌جهانی را از دست ندهد اما برعکس او نتوانست به اوج برسد. فقط در یکی دو بازی اول نمایش خوبی داشت و در ادامه آنقدر خنثی و ضعیف ظاهر شد که حتی در استقلال هم نیمکت‌نشین شد. برخلاف محبی که خط خوردنش با انتقاد استقلالی‌ها از کی‌روش همراه شده‌، خط خوردن قایدی کسی را ناراحت نکرده است.

اللهیار صیادمنش: او هم قربانی یک مصدومیت بدهنگام و طولانی‌مدت شد. در دوران اسکوچیچ به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شد و کم‌کم داشت جایگاهش را در ترکیب اصلی پیدا می‌کرد اما در یکی از بازی‌های هال‌سیتی مصدوم شد و حدود دو ماه دور از میادین ماند. استیل بازی او مورد علاقه کی‌روش بود اما مصدومیت و ناآمادگی باعث شد تا او هم جام‌جهانی را از خانه تماشا کند. صیادمنش احتمالا در جام ملت‌های آسیا حضوری پررنگ خواهد داشت.

شهاب زاهدی: یک نیم‌فصل فوق‌العاده را در تیم پوشکاش مجارستان سپری کرده است. در چند بازی گل‌هایی دیدنی و نجات‌بخش به ثمر رسانده و به شدت مورد توجه رسانه‌های داخلی قرار گرفته تا جایی که گفته می‌شد پرسپولیس خواهان بازگشت او شده است. سبک بازی او هم به شکلی است که موردپسند کی‌روش است اما ترافیک در خط حمله تیم ملی باعث شد تا نوبت به او نرسد. زاهدی هم احتمالا بعد از جام‌جهانی پیراهن تیم ملی را خواهد پوشید.

کدخبر: ۴۸۸۴۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر