کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۰۰۳
تاریخ خبر:

تیم‌ ملی و نسل سوخته و فرزندان خاص

روزنامه هفت صبح | یک: سردار آزمون و مهدی طارمی بهترین بازیکن‌های لیگ روسیه و پرتغال شدند. آمارشان مثال زدنی است. آزمون با ۱۹ گل و دو پاس گل در ۲۴ بازی و طارمی با ۱۶ گل و ۱۱ پاس گل در ۳۴ بازی. آمار هردویشان خیره کننده است و این دو مهاجم کم نظیر باید قربانی سهل انگاری‌های مربی بلژیکی درآماده سازی تیم ملی و دو شکست باورنکردنی از بحرین و عراق باشند. شانس صعود تیم‌ ملی چندان زیاد نیست. باور کنید. می‌دانید که در یک بازی تدارکاتی هفته پیش بحرین با اوکراین به تساوی رسیده است. نمی‌خواهم در مورد بحرین مبالغه کنم که مطمئنا سطح فوتبالش از ایران پایین‌تر است اما بدانید که کار تیم ملی بسیار سخت خواهد بود.

* دو: بحران سالن‌ها و پردیس‌های سینمایی عمیق و ریشه‌دار است. تا قبل از کرونا به نظر می‌رسید بهترین بیزینس در کشور برای سرمایه‌داران‌، سرمایه‌گذاری روی ساخت اماکن تفریحی و سینمایی باشد. در واقع بعد از این که تحریم‌ها ،‌ نفس مال‌ها و پاساژهای تجاری تهران را گرفت‌،‌ این روزنه امید باز شده بود که با گسترش وجه سرگرمی و تفریحی این مال‌ها و مراکز تجاری به سوددهی برسند. حساب و کتاب‌ها هم درست بود در ظاهر. اما کرونا همه چیز را تغییر داد. در همین وقفه یک سال و نیمه مردم با پلتفرم‌ها آشنا شدند و مشترک شدن و فیلم دیدن و…. آیا با رخت بستن تدریجی کرونا‌، اشتیاق مردم به حضور در مراکز تفریحی رونق را باز خواهد گرداند؟‌ احتمال این اتفاق از احتمال صعود تیم ملی فوتبال چندان زیادتر نیست.

* سه: باز یکی از سیاستمداران با چهره‌ای گشوده از خاص بودن استعداد یکی از فرزندانش صحبت کرد. این ماجرا پایانی ندارد. در ایران به شکلی عجیب هرچه نابغه و خاص و استعداد‌های درخشان است از وصلت‌های مسئولین کشور به وجود آمده و به بقیه کشور سهم چندانی نرسیده است.

* چهار: تیم والیبال ایران به شکلی ناراحت کننده و خرد کننده سه بر صفر مغلوب ژاپن شد. چندین بار هشدار داده بودیم که نسل پرافتخار والیبال ما به انتهای راه خود رسیده‌اند و جایگزینی برای آنها نداریم. والیبال ما درست در میانه دولت احمدی‌نژاد و بر پایه حمایت‌های مالی و لجستیکی وقت نیرومند شد و ولاسکو همزمان با کی‌روش به ایران آمد و معمار دوران جدید والیبال ما شد. حالا درست زمانی که فوتبال ما ناامیدانه برای ورود به جام جهانی در بحرین مبارزه می‌کند و در صورت ناکامی یک نسل از بهترین فوتبالیست‌های ما تلف خواهند شد در والیبال هم با تهدید پایان یک نسل پرفروغ روبه‌روییم. امیدوارم در بازی‌های آینده این فرضیه اشتباه ازآب دربیاید‌.

کدخبر: ۳۹۳۰۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر