کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۷۹۸۰
تاریخ خبر:

تیغ دولبه حزب سوم در انتخابات آمریکا

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | خصیصه‌هایی مانند زمان‌بر بودن رقابت‌های انتخاباتی که حدود دوسال به طول می‌انجامد و هزینه‌بر بودن این رقابت‌ها که حدود یک‌میلیارد دلار خرج برمی‌دارد، سبب شده است تا انتخابات آمریکا در عین دموکراتیک‌ بودن، جوانب غیردموکراتیک نیز داشته باشد و فقط دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بتوانند در آن به رقابت بپردازند و خبری از رقیب سوم در میان نباشد.

در انتخابات پیش رو از یک‌طرف تنفر برخی از جمهوری‌خواهان از دونالد ترامپ و از طرف دیگر ناامیدی جوانان از عدالت و دموکراسی در حزب دموکرات سبب شده است تا این‌بار جریان سوم جدی‌تر از پیش و با قدرت بیشتری وارد رقابت‌ها شود. امروز جریان سوم میزبان دوچهره مشهور و تاثیرگذار است که بیشتر درباره آن‌ها خواهیم گفت.

اما باید در ابتدای کار بگوییم که این جریان قصد دارد با حضور جدی‌تر در انتخابات و با توجه به قانون با جذب حداقل پنج‌درصد از آرای کل به یک جریان اصلی تبدیل شود و از آن به بعد تمامی ‌انتخابات‌ها با رقابت این سه جریان اصلی برگزار شود.یکی از چهره‌های تازه اضافه‌شده به جریان سوم جاستین آماش است.

آماش که در حال حاضر یک عضو مستقل در کنگره از ایالت میشیگان است، سابق بر این یک جمهوری‌خواه بوده است اما با اعلام نامیدی از حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید به‌عنوان یک رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه از عضویت در حزب استعفا داد و به‌عنوان تنها عضو مستقل کنگره به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه داد.

آماش یکی از افرادی بود که به استیضاح ترامپ رای موافق داد. او انحصار دوحزبی عرصه سیاسی آمریکا را تهدیدی برای دموکراسی و همچنین دونالد ترامپ و سیاست‌های قلدرمابانه، سودجویانه و غیرانسانی او را تهدیدی برای بشریت می‌داند و از این‌رو برای حضور در مقابل این تهدیدات وارد میدان شده است.

آماش انتظار دارد جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ در صف حامیان او بایستند و از این‌رو به انتخاب بایدن که فردی معقول‌‌تر و مناسب‌تر است، کمک کنند.در مقابل جسی ونتورا، فرماندار سابق ایالت مینه‌سوتا ابراز تمایل کرده است تا به‌عنوان نامزد جنبش سبز در انتخابات حاضر شود. پیش‌تر ونتورا در انتخابات ایالتی توانست به‌عنوان نامزد مستقل بر نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات فائق آید و فرماندار شود.در دوران فرمانداری هم از محبوبیت و احترام بسیاری از جانب مردم برخوردار بود و امروز در اذهان عمومی ‌او یک چهره مصلح، خدوم و خوشنام است.

جنبش سبز آمریکا که یک جنبش اکوسوسیالیستی است، امید دارد با حضور یک چهره نام‌آشنا مانند ونتورا بتواند جوانان دوآتشه حامی‌ برنی سندرز را که تاکنون یک‌چهارم آن‌ها به‌طور رسمی ‌اعلام کردند که هرگز به بایدن رای نخواهند داد، جذب کند.دموکرات‌ها می‌گویند عدم کناره‌گیری ژیل استاین، نامزد جنبش سبز در انتخابات ۲۰۱۶ سبب شد تا ترامپ بتواند کلینتون را شکست دهد. باید دید این‌بار کدام‌یک از جریان‌های سوم می‌تواند بر نتیجه انتخابات تاثیر بگذارد.

کدخبر: ۳۲۷۹۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر