کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۹۵۳۵
تاریخ خبر:

تک‌نگاری| آموزش و پرورش صفر - دانش‌آموزان ۳

روزنامه هفت صبح، اشکان عقیلی‌پور| آقا اون سال‌هایی که اول مهر و شروع سال تحصیلی سر جاش بود و اوضاع، نظم و نسقی داشت و چوب و ترکه‌ای و کله ماشین انداختنی بود و ناظم و مدیر همون روز اول ماست‌خور همه رو می‌گرفتن، اوضاع این شد که ملاحظه می‌فرمایین. با این اوصاف تقریبا تکلیف این دو سه سال گذشته و به‌خصوص این سالِ تحصیلی که از بهار شروع شده و صبح‌ها دانش‌آموزان عزیز با لعن و نفرین به سازندگان واکسن کرونا راهی سنگرهای علم و دانش می‌شوند، دیگه تکلیف روشنه.

عرضم در حقیقت اینه با اوضاعی که مشاهده میشه، خیلی امیدی نیست از این چند سال تحصیلی پیش‌رو چیزی دربیاد و خود خدا آخر عاقبت تحصیلکرده‌های سال‌های آتی رو به‌خیر کنه…با توجه به این‌که بنده هم مثل شما در همین مدارس و همین نظام آموزشی موفق درس خوانده‌ام و باز هم مثل شما خاطرات فراوانی از این دوران باشکوه دارم، خدمت دست‌اندرکاران آموزش و پرورش عرض می‌کنم که تا همین‌جا هم سه هیچ از دانش‌آموزان عزیزمان عقب هستید و مدیران و ناظم‌های محترم مدارس به این سادگی‌ها نمی‌توانند بر خر مراد سوار شوند.

همان‌طور که همه‌مان یادمان هست، برای نیامدن فقط یک معلم، برای کنسل شدن حتی یک زنگ، نذرها و عبادات می‌کردیم. برای فقط یک روز نرفتن به مدرسه، گواهی‌ها جعل می‌کردیم. برای یک فرار کوچک یک ساعته از زنگ آخر، جهت رسیدن به زمان تعطیل شدن مدرسه مجاور و بدرقه شایسته دانش‌آموزانش، امضاها جعل می‌کردیم.

ولی خب، زمونه عوض شده. روزگار پیشرفت کرده و بالطبع خواسته‌ها هم تغییر کرده. آینده‌سازان مملکت، دیگه به یه زنگ و یه روز تعطیلی قانع نیستن. حتی یک هفته تعطیلی هم بابت مثلا آلودگی هوا، کارشون رو راه نمی‌ندازه. این بزرگواران به کمتر از یک سال تحصیلی رضا نمیدن.

شک ندارم که اکثریت این نوابغ کشور عزیزمون، نفس به‌نفس مسئولین وزارت بهداشت، اخبار پاندمی رو دنبال می‌کنن و منتظر یه جهش دیگه از کرونا هستن که دوباره بچپند توی اتاق‌هایشان و گوشی به دست، کلیه امتحانات رو با تقلب‌هایی به‌روز شده، با نمرات بالا به انتها برسانند.

این عرایض رو کردم که در جریان باشین با توجه به نزدیک بودن امتحانات آخر ترم سال تحصیلی، عزیزانی که فرزند دانش‌آموز دارن، کاملا روشن باشن. اگر نمرات فرزندان دلبندتان، زیر ۱۰ رفت که عادیه. اصلا همین درسته و خیالتون راحت باشه که همه چیز سرجاشه. اگر دیدین در کارنامه‌شون، بیست و نوزده و هجده براتون ردیف کردن، بی‌برو‌برگرد با ضمانت من برخورد فیزیکی کنین و بکشینشون زیر اخیه.
شما شاید ندونین چرا، ولی خودشون خیلی خوب می‌فهمن چرا…

کدخبر: ۴۴۹۵۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر