کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۷۰۷
تاریخ خبر:

تکمیل سبد محصولات هیوندای با «کُنا‌ N لاین»

روزنامه هفت صبح | سری ان هیوندای برای اولین بار در مسابقات WRC معرفی شد؛ رالی که خودروها باید بتوانند توانایی‌ خود را در آن به اثبات برسانند. در طول مسابقات WRC، اتومبیل‌ها در جاده‌های شنی، آسفالته، برفی و یخی به رقابت می‌پردازند. این اجازه می‌دهد تا مهندسان هیوندای بتوانند بازدهی موتور و کابین بهبودیافته خودرو را در میدان عمل ارزیابی کنند. هاچ‌بک آی ۳۰ اولین خودروی برند N بود که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد. با این حال علاقه‌مندان به صنعت خودرو با آن در سال ۲۰۱۵ آشنا شده بودند. زمانی که کانسپتی با عنوان هیوندای ان ۲۰۲۵ در بازی گرن‌توریسمو ظاهر شد.

*** آی۳۰ ان لاین
نسل اول این هاچ‌بک طراحی‌شده در آلمان وارد ایران هم شد. هرچند در نسل دوم دیگر خبری از آن نشد! هیوندای آی ۳۰ ان‌لاین در جدیدترین مدل خود به موتور دو لیتری توربو با ۲۴۷ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۵۳ نیوتن‌متر مجهز شده است. البته این مدل به عنوان انتخاب استاندارد پیش روی مشتریان قرار خواهد داشت. برای آن دسته از خریداران که خودروی قدرتمندتری می‌خواهند بسته پرفورمنس که شامل پیشرانه ۲۷۶ اسب بخاری با گشتاور ۳۹۲ نیوتن متر می‌شود نیز قابل سفارش است.

*** سوناتا ان‌لاین
زمانی که سوناتا ان‌لاین به بازار عرضه شد همه به هیوندای این انتقاد را وارد کردند که سدانی ضعیف‌تر از تویوتا کمری TRD را هزار دلار گران‌تر می‌فروشد و این خودرو قطعاً شکست خواهد خورد اما سوناتا ان‌لاین که دومین سوناتای گران‌قیمت پس از مدل لیمیتد است توانست عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد که مرهون گشتاور بالاتر از کمری (۴۲۲ نیوتن متر) و فرمان‌پذیری بهتر است.

*** توسان ان‌لاین
چند وقت پیش بود که توسان ان‌لاین ۲۰۲۲ را در این صفحه معرفی کردیم (با آن رنگ خاکستری مخوف و طراحی رعب‌آورش!). واقعیت ناامیدکننده این است که هیوندای تغییری در پیشرانه توسان اعمال نکرده و کماکان باید با همان ۱۳۶ اسب بخار پیشرانه دیزلی و ۲۶۱ اسب بخار پیشرانه پلاگین هیبرید سر کنید اما سیستم تعلیق این کراس‌اوور پرفروش بهبود خوبی را تجربه کرده که در ترکیب با فرمان‌پذیری عالی توسان ان‌لاین تجربه رانندگی کم‌نظیری را خلق می‌کند.

*** النترا ان‌لاین
هیوندای در النترا ان‌لاین به قاعده‌ «مورچه چیه که کله‌پاچه‌اش چی باشه» عمل نکرده است! زیر کاپوت هیوندای النترا ان‌لاین جدید، پیشرانه معروف ۱/۶ لیتری GDI توربو قرار دارد که در سایر مدل‌های ان‌لاین هم یافت می‌شود و ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین هیوندای چند مورد بهبود مکانیکی در سیستم تعلیق النترا برای افزایش سفتی و عملکرد چسبندگی خودرو ایجاد کرده است.

*** کُنا ان‌لاین
آخرین عضو خانواده ان، شاسی‌بلندی کامپکت است که اولین بار خبر آمدنش را نشریه اتواکسپرس در می ۲۰۱۸ منتشر کرد اما سه سالی طول کشید تا سرانجام این خودرو از تنور هیوندای بیرون بیاید! دیفرانسیل با لغزش کم، لاستیک‌های بهتر و کنترل بهتر خودرو از ویژگی‌های کُنا ان‌لاین است. کُنا ان‌لاین از موتور دو لیتری توربوی ۲۴۷ اسبی بهره می‌برد.

کدخبر: ۳۷۸۷۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر