کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۶۴۱
تاریخ خبر:

تویوتا آوالون؛ کمری با نون اضافه!

روزنامه هفت صبح | تویوتا آوالون همان سدان فول‌سایزی است که به راحتی بالا شهره است. حال در مدل ۲۰۲۱ تویوتا ظاهری شیک‌تر و سواری نرم و ایمن‌تری را به آن افزوده است. وقتی که قرار باشد بین ۳۵ تا ۴۲ هزار دلار برای خرید یک سدان فول‌سایز خرج کنید، دامنه‌‌ انتخاب‌های شما بسیار گسترده خواهد بود: آئودی A3، ب.ا.م ‌‌سری ۲، کادیلاک CT5، مرسدس بنز CLA، آکورا ILX، لیکلن MKZ، جنسیس G70 و لکسوس ES.

اما در این بازه قیمتی یک سامورایی خفته اما قدرتمند هم قرار دارد: تویوتا آوالون. آوالون این روزها به دلیل کثرت رقبایش دیگر آن آمار بالای فروش گذشته را ندارد (این خودرو در سال ۲۰۰۰ حدود ۱۰۴ هزار دستگاه فروش داشت!) اما برای کسانی که به برند تویوتا اطمینان دارند و در عین حال کمری برایشان معمولی و البته تاحدی تنگ است، آوالون گزینه‌ای استثنایی است. گزینه‌ای که با ظاهر شیک، قدرت بالا، کابین راحت و طیف وسیعی از آپشن‌ها شناخته می‌شود.

مهم‌ترین تغییری که در جدیدترین مدل پرچمدار سدان‌های تویوتا رخ داده، اضافه‌ شدن سیستم چهارچرخ محرک یا AWD است. به منظور بهبود بهره‌وری، این سیستم زمانی که به اکسل عقب نیازی نباشد، اتصال آن را قطع خواهد کرد. به لطف این سیستم، آوالون جدید به تایرها و رینگ‌های ویژه‌ای نیز مجهز شده است.

وقتی صحبت از ظاهر کلی کابین می‌شود، آوالون فعلی نسبت به مدل‌های نسل‌های قبلی یک قدم بلند جلوتر است. یک کنسول مرکزی به سبک آبشار، راننده و سرنشین جلو را از هم جدا کرده و صفحه لمسی بزرگی را در دسترس می‌گذارد. پوشش باکیفیت چرمی صندلی‌ها به خوبی تودوزی شده و صندلی‌های ردیف عقب هم فضای زیادی را برای سرنشینان بلندقامت فراهم می‌کند.

علاوه بر این، یک صندوق عقب حجیم با ۱۶ فوت ظرفیت برای آوالون در نظر گرفته ‌شده که بین علاقه‌مندان به این سدان خشن ژاپنی به صندوق غاری مشهور است. صندلی‌های عقب تاشو استاندارد با تقسیم ۶۰/۴۰ به شما امکان می‌دهد هنگام جمع‌آوری وسایل بزرگ، به راحتی این ظرفیت را گسترش دهید. در آزمایش‌های انجام‌شده این خودرو توانست هفت چمدان دستی را در خود جای دهد.

در تیپ XLE، آوالون به آپشن‌هایی همچون سیستم صوتی با هشت بلندگو، سیستم سرگرمی ۹ اینچی با اتصال بلوتوث و اندروید اتو و اپل کارپلی و همچنین ناوبری اسکات جی‌پی‌اس لینک، نقطه اتصال وای‌فای و آمازون الکسای استاندارد مجهز است. برای کسانی که کابینی خاص‌تر می‌خواهند، تویوتا امکان سفارش سیستم صوتی ۱۴ بلندگو JBL، سیستم ناوبری یکپارچه و شارژ دستگاه بی‌سیم را فراهم کرده است.

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۳٫۵ لیتری ۲۴ سوپاپ قرار دارد که می‌تواند ۳۰۱ اسب بخار و ۲۶۷ پوند فوت گشتاور تولید کند. این نیرو به وسیله جعبه دنده هشت سرعته اتومات به چرخ‌ها منتقل می‌شود. آوالون علاوه بر کسب ۵ ستاره ایمنی از NHTSA ، توانسته است جایزه تاپ سیفتی پیک را از آن خود کند.

این ایمنی بالا مدیون سیستم‌های پیشرفته آوالون همچون ترمز اضطراری خودکار استاندارد با تشخیص عابر پیاده، سیستم هشداردهنده استاندارد خروج از خط با کمک نگه دارنده خط و کروز کنترل تطبیقی استاندارد است.برای دادن اطمینان بیشتر به خریداران، تویوتا دو سال خدمات تعمیر و نگهداری رایگان را برای این خودرو در نظر گرفته است. آوالون در سال گذشته تنها ۱۸ هزار و ۴۲۱ دستگاه فروش داشت و در سال ۲۰۲۱ هم فعلاً ۱۵۲۸ دستگاه بیشتر نتوانسته فروش داشته باشد. تویوتا امیدوار است با ویژگی‌های مدل ۲۰۲۱ خریداران احتمالی را به سوی آوالون جذب کند؛ هرچند راه سختی را پیش رو دارد.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۷۷۶۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر