کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۳۳۳
تاریخ خبر:

توپ ‌دزدی از پروین، در‌یبل زدن به پرویز

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | روزنامه اطلاعات هشتم خرداد ۱۳۵۶٫ عکس یک به فرح دیبا اختصاص دارد. سفرش به چهار‌محال و بختیاری و لرستان. تیتر هم نوعی کلک ژورنالیستی است در مورد کشته شدن ۲۰۰ نفر در آتش‌سوزی یک کاباره که خب خبر به ایران تعلق ندارد. در همین صفحه یک گزارش دستگیری اکرام مناف‌زاده بیزینس‌من ایرانی در نیویورک منتشر شده که در ایران هم پرونده‌های خلاف و کلاهبرداری دارد.

او به همراه سه ایرانی دیگر یک میلیون دلار از دو جواهر فروش آمریکایی کلاهبرداری کرده بودند. علی مهران، ‌سیاوش سیاسی‌پور و علیرضا تیوایی اسم سه کلاهبردار دیگر بودند که می‌خواستند مقداری الماس و جواهرات از دو جواهر فروش آمریکایی بخرند و به جایش به آنها چک جعلی بدهند. مناف‌زاده ۴۷ساله بوده است. در صفحه ۳ گزارش شده که امیرعباس هویدا به بازدید از ابیانه رفته و آنجا اهالی ده به او عنوان کدخدای افتخاری بخشیده‌اند و لباس محلی تنش کرده‌اند.

در صفحه ۴ اولین تلاش‌ها برای جداسازی لاله و لادن پوشش داده شده است. دکتر صفائیان از آلمان به ایران آمده و قول داده که این دوقلوها را جدا کند که خب بعدها معلوم می‌شود که نمی‌تواند. در صفحه ۱۰ مروری شده بر ثروت تیم ملی در خطوط مختلف درآستانه بازی با هنگ‌کنگ و کره‌جنوبی. درون دروازه حجازی گزینه اول است و مودت و قفلساز و کربکندی و بوستانی هم هستند.

در دفاع وسط نویسنده حسین کازرانی را فرد اول خوانده و نصرالله عبداللهی و سهام میرفخرایی و ذوالفقارنسب و علی شجاعی گزینه‌های بعدی هستند. در دفاع چپ بعد از آندرانیک اسکندریان‌، ‌نام‌هایی مثل دینورزاده‌،‌ حبیب خبیری و محمد دادکان در فهرست قرار دارند و در دفاع راست پس از حسن نظری چشم امید به جمشید رشیدی دفاع راست پرسپولیس است.

در خط هافبک پروین و صادقی و نایب آقا و قشقاییان و مسلم خانی نفرات آماده اصلی هستند و تکنیکی‌هایی مثل دانایی فرد و علیرضا عزیزی و ابراهیم قاسمپور هم مدنظر هستند. در خط حمله هم با مصدومیت غلامحسین مظلومی و علیرضا خورشیدی و نزول ناصر نورایی و صفر ایرانپاک ،‌گزینه‌های اصلی حسن روشن، ‌غفور جهانی،‌ حسین فرکی، ‌رضا عادلخانی، ‌حبیب شریفی، ‌علی نیاکانی، عزیز اسپندار و حسین فداکار هستند. نویسنده خواستار دقت سرمربی تیم ملی به درخشش پرویز مظلومی در تراکتورسازی شده است.در صفحه سینما سروکله سه عنوان جدید پیدا شده است:‌ رابینسون و خوشگل سیاه،‌ بلوف و فیلم ایرانی زن با شرکت بهمن مفید و سپیده .

این روزنامه ۲۴ صفحه در قطع کوچک هم ویژه نامه دارد برای سفر فرح به چهارمحال و بختیاری که از این ۲۴صفحه ۱۸ صفحه کامل آگهی تبریک ورود فرح به شهرکرد و بروجن و بقیه شهرهاست‌. با همان ادبیات خاص. در صفحه یک عکس اول همچنان به فرح اختصاص دارد و ورودش به شهرهای چهارمحال و بختیاری.

در صفحه ورزش گزارش بازی باقیمانده از هفته یازدهم جام تخت جمشید منتشر شده. بازی پرسپولیس و شهباز در حضور ۲۵ هزار تماشاگر در امجدیه که با تک گل علی حیدری یک بر صفر به نفع شهباز تمام شده. جریان گل این طوری بوده که حمید مجد تیموری توپی را از علی پروین می‌دزدد و آن را به علی حیدری می‌دهد و این یکی هم با عبور از بین پرویز قلیچ خانی و ذوالفقارنسب گل پیروزی شهباز را می‌زند. ۱۱ صفحه در این شماره آگهی تبریک حضور محمدرضا در اراک است. دیگر حوصله نقل کلمات و عبارات این آگهی‌ها را ندارم و کسانی که حس چاپلوسی زننده آن دوران را انکار می‌کنند، به خدای بزرگ می‌سپارم.

در صفحه آگهی فیلم‌ها هم فیلم بازگشت پلنگ صورتی ساخته بلیک ادواردز اکران شده که خب فیلم معقولی است. فیلم ذبیح با بازی بهروز وثوقی هم به اکران عمومی رسیده است. صفحه حوادث پرملات است این شماره. گم شدن مهندس ایتالیایی به نام گاسپاری حین صعود به دماوند،‌ تبرئه زینت مومنی که متهم بود دختر خود را مامور کرده بود تا با ریختن زهر پسر دوساله همسایه را بکشد و داستان مردی با یک‌پا به اسم مهدی هاشمی که در اختلاف با احمد بی‌نوا دهکی اهل بابل، ‌در غیاب او به خانه‌اش رفته و خواهر(نازی ) و نامزد جوانش (آمنه)را همزمان دزدیده است‌! تلفات رانندگی تهرانی‌ها در اردیبهشت هم ۱۲۶ نفر اعلام شد.

کدخبر: ۳۹۳۳۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر