کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۷۲۰۷
تاریخ خبر:

توهین به سران سه قوه توسط مداح در عزاداری

یک مداح جوان در شمیران تهران پس از خواندن روضه حضرت علی اصغر اظهاراتی داشت که سبب اعتراض تعدادی از عزاداران شد. این هیات که شبانه میزبان بیش از دو هزار نفر از عزاداران حسینی است، شب گذشته میزبان پیکر پاک یک شهید گمنام بود.

پس از پایان روضه و ورود پیکر پاک این شهید گمنام به جلسه، این مداح جوان اعلام کرد که از شب نخست حرف سیاسی نزده تا در حضور این شهید نظرات خود را مطرح کند. نخستین هدف این مداح جوان حسن روحانی رییس دولت دوازدهم بود.

او گفت: «من کاری به دولت ندارم که پس از گذشت یک سال فقط دروغ‌هایش برای هوادارانش معلوم می‌شود، برای من مهم انقلاب است. وضعیت خطرناک است و اگر حواس‌مان نباشد اتفاق خوبی نمی‌افتد. مسبب اصلی این اتفاقات دولت است. اول باید یقه این دولت دروغگو را گرفت. من ترسی بابت گفتن این جمله‌ها ندارم و می‌توانید همه جا پخش کنید.»

این مداح جوان در ادامه به سراغ رییس قوه قضاییه و رییس مجلس‌، آیت‌الله آملی لاریجانی و علی لاریجانی رفت و گفت: «آقای لاریجانی ۱۲ سال است در مجلس ریاست می‌کند، چه کاری برای مردم انجام داده است؟ مجلس با دولت قبلی چه برخوردی داشت و با این دولت چه برخوردی می‌کند؟ ما یک سوال از قوه قضاییه داریم اما کسی پاسخ نمی‌دهد. چرا از پاسخگویی می‌ترسید؟» او در ادامه به انتقاد از موضوع برجام و عملکرد دولت و مجلس در این باره پرداخت و گفت: «چقدر برای برنامه هسته‌ای خون و شهید دادیم؟ چرا خون شهید احمدی روشن را پایمال کردید؟ غلط کردید قلب مرکز هسته‌ای را بتن ریختید؟ گفتید با امریکا مذاکره می‌کنید برای بهبود شرایط اقتصادی، بفرمایید تحویل بگیرید این هم شرایط اقتصادی امروز. آیا بهتر شد؟»

این مداح جوان به دلایل سکوت جریان متبوع خود در جامعه اشاره کرد و گفت: «اگر ما سکوت کرده‌ایم تنها به خاطر ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است. از سکوت ما سوءاستفاده نکنید. امت حزب‌الله همواره دست بالا را داشته و با سه هزار نیرو یک کشور در خاورمیانه را نگه داشت و زور هیچ‌کس به آن نرسید. یک بار سال ۸۸ از امت حزب‌الله سیلی خوردید. اگر این‌بار به میدان بیاییم سیلی محکم‌تری خواهید خورد.» پس از این اظهارات تعدادی از عزاداران با انتقاد از صحبت‌های سیاسی این جوان و سوءاستفاده از تریبون عزاداری امام حسین قصد ترک مراسم را داشتند که این مداح جوان گفت: «چرا ما مداح‌ها نباید حرف سیاسی بزنیم؟ چطور فلان بازیگر زن هر حرفی بزند ایراد ندارد به مداح‌ها که برسد درست نیست حرف سیاسی بزنند؟ نخیر از این خبر‌ها نیست. خط ما خط جبهه انقلاب اسلامی است.»

منبع: اعتماد

کدخبر: ۲۲۷۲۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • allahyar

    کی بود این مداح؟