کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۵۵۰۵
تاریخ خبر:

توهمی به‌نام گروه مرگ و آب و هوای گوا

روزنامه هفت صبح | ‌یک:‌ پست اینستاگرامی علی دایی در مورد این که چرا مسئولین ایران درحالیکه بقیه دنیا درحال کنترل کرونا هستند حرف از موج چهارم و پنجم می‌زنند نشان از احساس تعهد این بازیکن ممتاز و بین‌المللی ما دارد اما حاوی اطلاعات غلط و غیر مفید است. کرونا این روزها در کشورهایی مثل ترکیه، برزیل، مکزیک و ‌هند به شدت شعله‌ور است.

حتی در اروپا هم به رغم پیشرفت واکسیناسیون در کشورهایی مثل آلمان و فرانسه میزان مبتلایان رو به افزایش است. حتی درآمریکا که واکسیناسیون تقریبا نیمی از کشور را پوشش داده با تلفات روزی هزار کشته روبه رو هستیم. غرض تبرئه کردن مسئولین نبود فقط ذکر این نکته که کرونا در شدیدترین و قوی‌ترین روزگار خود است و حتی برگزاری المپیک و جام ملت‌های اروپا را نیز در هاله‌ای از ابهام قرار داده است‌.

* دو: جزیره گوا ازآن مقاصد دلربای مسافرتی است به‌خصوص برای کسانی که سفر برایشان هتل‌های پنج ستاره و یا فرودگاه‌های ترو تمیز پاریس و بروکل معنا نشده باشد. گوا آکنده از جاذبه‌های اگزوتیک است و در یک هرج و مرج رضایتبخش می‌توانید در حدفاصل طبیعتی استوایی و فرهنگ و سنت‌هایی دیرپا غوطه بخورید. اما یک نکته شاید برایتان جالب باشد که فصل گرمای گوا دقیقا از میانه فروردین شروع می‌شود و این روزها این جزیره در فصل گرمای خود قرار دارد.

فصل گرما تا اوایل تیرماه به طول می‌انجامد و بعد به مدت سه ماه فصل باران شروع می‌شود‌. برای همین است که توریست‌ها برای رفتن به گوا از میانه آبان تا اوایل فروردین را انتخاب می‌کنند خب الان پرسپولیس در روزهای گرم گوا باید بازی‌های خود را برگزار کند. خلاصه خواستم بگویم اگر فرصتی دست داد و پولی جور شد (که البته جفتش بعید به نظر می‌رسد ) سفر به گوا به‌خصوص در حد فاصل آذر تا اسفند را در برنامه‌های خود قرار بدهید .

* سه: این روزها کلی حرف و حدیث از قرعه آسان پرسپولیس و قرعه سخت استقلال است. راستش خواستم یک نکته کوچک را به عنوان یک پرسپولیسی بگویم و سریع خودم را در افق محو کنم و آن این است که قرعه آسان‌تر پرسپولیس به خاطر این است که به عنوان سید یک و یکی از سرگروه‌ها انتخاب شده است.

قبل از قرعه‌کشی‌ها اعلام شده بود که پنج تیم پرسپولیس‌، السد‌،‌الدحیل‌، الشارجه و الهلال سید یک مسابقات هستند و به عنوان سرگروه انتخاب شده‌اند و این که پنج تا تیم نباید همگروه هم باشند‌؟‌چرا؟‌به خاطر رده‌شان در باشگاه‌های آسیا و برآیندی از موفقیت‌هایشان در سال‌های اخیر و همین طور در لیگ‌های داخلی کشورهایشان.

خب در این سید‌بندی استقلال در سید ۳ و به همراه الوحدات اردن،‌پاختاکور،‌گوا و استقلال تاجیکستان قرار گرفته بود. یعنی به عنوان تیمی با سید ۳ در هرگروه دیگری هم قرار می‌گرفت گروه سختی محسوب می‌شد چرا که باید با سیدهای یک و دو همگروه می‌شد. خواستم بگویم قرعه خوب پرسپولیس یک مقداری هم مربوط به نتایج این تیم در فصول گذشته بوده‌.

البته در رقیبی که از سید ۲ به گروه پرسپولیس رفته خب کمی خوش شانس بوده‌اند. یعنی می‌شد به جای الریان‌،‌ یکی از دو تیم النصر و الاهلی عربستان در گروه پرسپولیس قرار بگیرند که خب این گونه نشد اما به جایش در میان سیدهای چهار که حاصل برتری در مسابقات پلی‌آف بوده‌،‌ الوحده امارات سخت‌ترین تیم بوده که به گروه پرسپولیس آمده است‌.

در این سید‌بندی تراکتور در سید ۲ قرار گرفته و فولاد در سید چهار و در گذر از مسابقات پلی‌آف و خب به همین خاطر است که فولاد هم مثل استقلال در گروه بسیار سختی قرار دارد. استقلال ان‌شاءالله با موفقیت در لیگ آسیا و لیگ داخلی در فصل آینده در سید بهتری قرار بگیرد و قرعه بهتری نصیبش شود‌. همین دیگه.

کدخبر: ۳۸۵۵۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر