کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۷۲۸
تاریخ خبر:

توضیح نماینده قم درباره آخرین وضعیت کرونا

بخشهای مهم مصاحبه خبرگزاری فارس با مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی را برایتان انتخاب کردیم:
- در خصوص بیماری ویروسی که به نام کرونا در قم و کشور شایع است باید این را بگویم که آنقدر جای نگرانی وجود ندارد.اینقدر که امروز سروصدا شده و ترس، وحشت، رعب و نگرانی در مردم ایجاد شده این نگرانی‌ها کاذب است و در این سطح واقعی نیست. به هر حال یک اتفاق و اپیدمی پیش آمده و یک بیماری واگیردار امروز مطرح شده که باید با خونسردی و دقت و مراقبت آثار مخرب آن را کم کرده و آن را مهار کنیم.
- خوشبختانه در قم ما یک مورد داشتیم که تست او مثبت بود و پس از قرنطینه و مراحلی که باید طی می‌شد بهبود یافت و بیمارستان را ترک کرد و در حقیقت با مراقبت از کرونایی که مبتلا شده بود نجات پیدا کرد.
- . بیماری‌های دیگر مرگ و میر دارند و این بیماری هم همین‌طور و حتی مرگ‌ومیر این بیماری از آنفلوانزا هم کمتر است اما ماندگاری ویروس آنفلوانزا بر سطوحی مانند دکمه آسانسور، دستگیر و میز مراجعات اداری و سایر نقاط بین ۴ تا ۲۴ ساعت ماندگاری دارد اما ویروس کرونا تا ۹ روز ماندگاری دارد و چون ویروس آن دیر از بین می‌رود ماندگاری آن بیشتر است به ویژه در محیط‌های سرد و هرچه محیط سردتر باشد ماندگاری این ویروس بیشتر است.
- اینکه گفته می‌شود در قم ۵۰ نفر به خاطر این موضوع ظرف مدت ۱۰ روز فوت شد‌ه‌اند چنین چیزی با بررسی‌های ما صحت ندارد چرا که ما سیر مرگ و میر طبیعی در همه بیمارستان‌های کشور از جمله قم را داریم و در بیمارستان کامکار و فرقانی و دیگر بیمارستان‌ها ما مرگ و میر را به طور طبیعی داریم. مرگ و میر این مقطع زمانی یعنی حدود ۱۰ روز را اگر بخواهیم با سال گذشته مرگ و میر در قم مقایسه کنیم تفاوت ۱۰ الی ۱۵درصدی بیشتر ندارد یعنی مشابه همان سال گذشته در این فصل و ایام است.
- ما نباید بین مردم خیلی ایجاد نگرانی کنیم و یا برای عزیزان‌مان در قم تشویش ایجاد کنیم که فکر کنیم اگر شهر تخلیه شود وضع بهتر می‌شود و آن قرنطینه‌ایی را هم که گفتند شهر را تعطیل نمی‌کنند ولی برخی امکان پرتردد که در اختیار مردم است کمتر تردد شود همچنین برخی مراکز آموزشی به تناسب نیاز کنترل می‌شود.
- اکنون هم آنهایی که آلوده بودند در حال شفا و بهبود هستند حال ممکن است ۲ درصد مرگ و میر باشد اما قطعاً این موارد قابل پیشگیری است.

کدخبر: ۳۱۱۷۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر