کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۳۲۴
تاریخ خبر:

توضیح سخنگوی شورای شهر درباره بازداشت دو شهردار

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پی دستگیری دو شهردار در تهران توضیحاتی ارائه کرد.

«علی اعطا» روز سه‌شنبه پیش از آغاز جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره دستگیری شهرداران مناطق ۲ و ۸ تهران اظهار داشت: جهت گیری فسادستیز شورای پنجم و شهردار منتخب آن از چه در شیوه اداره شهر و چه در انتصابات، امر پوشیده ای نیست، اما در موارد معدودی نیز با انحرافات و سوء جریاناتی در مجموعه عریض و طویل شهرداری پدید آمده است. اخیرا اتهاماتی مالی علیه شهرداران مناطق ۲و ۸، در خصوص دوره فعالیت آنان در شهرداری منطقه ۲۱، به عنوان شهردار و معاون منطقه مطرح شده است.

اعطا با بیان اینکه اتهامات مالی در رابطه با این دو مدیر در مرجع قضایی در حال رسیدگی و در مرحله تحقیقات است، عنوان کرد: طبیعتا با توجه به ادله و مدارکی که در جهت توجه اتهام وجود دارد و ادله و مدارکی که متهمین در دفاع از خود ارایه می‌کنند، مرجع قضایی اعلام رای خواهد کرد.

عضو شورای تهران با بیان اینکه در چند روز گذشته مستمرا گفتگوها و جلساتی با شهردار تهران داشته‌ایم، گفت: رییس شورا و شهردار، از اولین ساعات طرح اتهامات، به صورت مسئولانه و مجدانه به موضوع ورود کرده اند و گفتگوهایی با دستگاه‌های نظارتی و قضایی در رابطه با این پرونده داشته‌اند.

او در پاسخ به این پرسش که شهرداران در حال حاضر بازداشت هستند و یا اینکه با وثیقه آزاد شدند و زمان رسیدگی به اتهام آنان، گفت: در حال حاضر متهمان در اختیار دستگاه قضایی هستند و پرونده در دستگاه قضایی در مرحله تحقیقات است.

وی تاکید کرد که شورای شهر در مقام قضاوت نیست و اظهارنظر نهایی در رابطه نتیجه این پرونده در صلاحیت مقام قضایی است.

اعطا درباره اینکه گفته می شود این دو شهردار مورد حمایت برخی اعضای شورای شهر بودند نیز اظهار داشت: همه مدیران شهرداری تا زمانی که در چارچوب سیاست‌های شورا و در سلامت عمل کنند، مورد حمایت همه اعضای شورا هستند.

سخنگوی شورا همچنین درباره اینکه در حال حاضر وضعیت اداره شهرداری این دو منطقه چگونه است که شهروندان با مشکلی روبرو نشوند، گفت: در حال حاضر مناطق با سرپرست اداره می‌شوند و شهردار محترم در این رابطه تصمیم خواهد گرفت.

هفته گذشته شهرداران مناطق ۲ و ۸ شهرداری تهران، دستگیر شدند.

کدخبر: ۳۶۹۳۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر