کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۳۶۶۶
تاریخ خبر:

توصیه‌های مشاوران انتخاب رشته به کنکوری‌ها

روزنامه هفت صبح | ‌‌بعضی مشاوران کنکور معتقد هستند، بدون هیچ هزینه‌ای می‌توان انتخاب رشته موفق داشت. مطالعه دفترچه انتخاب رشته و تحقیق اینترنتی درباره رشته‌ها و دانشگاه‎های مختلف و همچنین کمک گرفتن از مشاور مدرسه که هزینه‌ای در پی ندارد، می‌تواند تا حد زیادی دانش‌آموز را برای انتخاب رشته آماده کند. صرفا کافی است دانش‌آموز علایق شخصی خودش و ویژگی‌های رشته‌های مختلف را بشناسد و بتواند رشته‌ها و دانشگاه‌ها را به ترتیب روی کاغذ مشخص کند.

مشاوران کنکور می‌گویند، پیش‌بینی اینکه یک دانش‌آموز با رتبه‌ای که کسب کرده در کدام رشته قبول خواهد شد، هیچ کمکی به فرآیند انتخاب رشته نمی‌کند و صرفا برای پاسخگویی به حس کنجکاوی دانش‌آموزان و والدین آنها کاربرد دارد. چراکه کل کاری که باید برای انتخاب رشته انجام شود، شناختن اولویت‌ رشته‌ها نسبت به یکدیگر است.

مشاوران کنکور می‌گویند ممکن است این روزها دروغ‌های شاخ‌دار بشنوید. آنها می‌گویند بخش قابل توجهی از درآمد انتخاب رشته، از ناآگاهی دانش‌آموزان و والدین آنها است. مثلا ممکن است بعضی موسسه‌ها ادعا کنند که می‌توانند رتبه ۱۲هزار کنکور را به رشته صنایع در دانشگاه علم و صنعت بفرستند! به نظر شما مشاوران انتخاب رشته تا چه حد توانایی تغییر در نتایج کنکور را دارند؟ مشاوران کنکور می‌گویند باید حواسمان به این حقه‌ها باشد.

اگر به این افراد مراجعه کنید و بپرسید چطور می‌توانند رتبه ۱۲هزار کنکور را روی صندلی دانشگاه علم و صنعت بنشانند، می‌گویند این دانشگاه یک پردیس در فلان شهرستان دارد که با رتبه ۱۲هزار می‌توان در رشته‌های تاپ پردیس‌های دورافتاده دانشگاه‌ها قبول شد. حقه دیگری که بعضی موسسه‌های کنکور برای انتخاب رشته به کار می‌گیرند، ادعای در اختیار داشتن کدرشته‌محل‌های خاص است.

کدرشته‌محل‌هایی که در دفترچه خبری از آنها نیست، اما با جست‌وجو در سایت سازمان سنجش می‌توان سراغ آنها را گرفت. این کدرشته‌ها مربوط به کسانی است که می‌خواهند تغییر رشته بدهند. مثلا با کنکور تجربی، رشته برق را انتخاب کنند. در حالی که این کدرشته‌محل‌ها در خود سایت سنجش قابل مشاهده است.

کدخبر: ۲۷۳۶۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر