کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۳۸۷۰
تاریخ خبر:

توصیه‌های مردانه‌ برای ‌روز ‌ویژه ‌زنانه

روزنامه هفت صبح | بیش از۴ هزار بلیت برای خانم‌های تماشاگر بازی ایران - کامبوج به فروش رفته .در این میان توصیه های آقایان برای خانم‌ها خواندنی و بامزه هستند .کارنامه آقایان در تبدیل ورزشگاه‌ها به جایگاه خشم و کینه و بقیه مخلفات خیلی روشن بوده حالا در نقش دانایان کل در حال توصیه به خانم‌ها برای چگونگی حضور در ورزشگاه‌های فوتبال هستند.

برایتان مجموعه‌ای از این توصیه‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم که فقط نشانگر نگاه مردان به حضور بانوان است و البته برخی اعتراضات خانم‌ها به این توصیه‌ها در لابه‌لای مطالب. اما برای اینکه از جزئیات ماجرا با خبر باشید این خبر رابخوانید و بعدش توصیه‌ها را مرور کنید و کمی سرگرم شوید و یک سری اطلاعات مردم‌شناسانه را نیز به دست بیاورید :

بلیت‌فروشی بازی ایران و کامبوج دیروز آغاز شد و خیلی زود خانم‌ها تمام صندلی‌های قابل خرید را به خود اختصاص دادند. بلیت جایگاه مربوط به بانوان در حالی فروخته شده که سکوهای دیگر هنوز صندلی‌های قابل خرید پرتعدادی دارند. در قسمت روبه‌روی جایگاه کمتر از ۱۰۰۰ بلیت به فروش رفته و در قسمت جایگاه نیز فعلا بلیت زیادی فروخته نشده است. لازم به ذکر است که بلیت جایگاه ۳۰ هزار تومان، روبه‌روی جایگاه ۲۵هزار تومان، بانوان ۲۰هزار تومان، پشت دروازه ۲۰هزار تومان، مهمان ۲۰ هزار تومان و طبقه دوم با قیمت ۱۵هزار تومان به فروش می‌رود.

ساعتی پس از اینکه فروش بلیت‌های یک جایگاه به پایان رسید، مسئولان سایت بلیت فروشی سه جایگاه دیگر را هم به بانوان اختصاص دادند و آنها نیز خیلی سریع به حالت رزرو شده و فروخته شده تغییر پیدا کردند. اکنون حدود ۳۴۰۰ بلیت برای بانوان فروخته شده است. پیش‌تر رسانه‌ها به نقل از وزیر ورزش نوشتند که او تاکید دارد ۴۶۰۰ بانو بازی ایران و کامبوج را تماشا کنند.

* هنگام ورود به ورزشگاه با سیگار شما کاری ندارند اما فندک را از شما می‌گیرند پس یا فندک اضافه داشته باشید که یکی از آنها را بدهید یا …!.
* از بوهای رایج در استادیوم آزادی بوی «گل» محسوب میشه! از آداب استادیوم همین بس که ماشینتون رو دو تا قفل فرمون بزنید، فلش رو ضبط نذارید بمونه، داشبورد هم خالی کنید و درش رو باز بذارید، دزد نگاه میکنه میگه این که از من هم بدبخت تره، میره سراغ ماشین بعدی.
* والا این چیزی که ما از جو استادیوم توی ایران شنیدیم، فحاشی دود سیگار و گل، سنگ پراکنی و کتک‌کاری به همت شما آقایونه. حالا میخواین به ما آداب استادیوم هم یاد بدین.
* هر چند دقیقه یه بار الکی داد بزنین آقا بشیییین.
‌* موقع بازرسی بدنی خیلی ریلکس باشین، اگر استرس بگیرید بیشتر می‌گردنتون.
* ‌آداب استادیوم رو می‌خونم الان فهمیدم چرا نمی‌ذاشتن بریم.
* وسایل پرت کردنی نبرید کلا مثل ادکلن و اسپری و بطری آب و…. دستشویی هم سعی کنید نرید به نفع خودتونه داور یه سوت اشتباه زد سرویسش کنید! سیگاروهمه چی اونجا دوبرابر هستش از دم خونتون بخرید ببرید
* آب اندازه ساندیس ۳ هزار تومنه یدونه که خریدید نندازید دوربرید ازتوالت آبش کنید.اگه از این آب‌های تو ساندیسی یا از این ساندویچای داغون که توش یه برگ کالباس میذارن آوردن بفروشن، همون اول بخرید چون اگه آخرای بازی تشنه یا گشنتون بشه همون آب یا ساندویچ رو باید با قیمت دوبله سوبله بخرید.
* سعی کنید با خودتون تنها تلفن همراه و پاوربانک به ورزشگاه ببرید و خدای ناکرده در کیف خود ادکلن گرانقیمت نداشته باشید چون باید دم در بندازید دور!
* قابل توجه خانم‌های عزیز استادیوم برو: توی تونل جیغ بکشید. اول بازی واسه قرآن پرچمتونو‌ بگیرید بالا. بعد از اسم بازیکنای خودمون میگید «شیره» بعد از اسم بازیکنای حریف میگید«سوراخه». وسط بازی گوش به‌زنگ شعار «روبه‌رو آماده باش» از اون طرف استادیوم باشید. موج مکزیکی‌ رو‌‌ بگیرید.

هر شعاری یه جوابی داره مثلا روبه‌رو میگه: روبه‌رو: ایران چکارش می‌کنه؟ ج: سوراخ سوراخش می‌کنه. بعضی تشویقا و شعارا رو همه استادیوم با هم می‌خونن مثلا: حمله حمله تیم ایران ، گل بزن گل بزن یالا قهرمان. بعضی شعارا هم سکو به سکوئه: «اسم کاپیتان «تیم» تیمتو وردار و بیا بعد بازیکنا میان سمت شما. برای تخریب روحیه گلر حریف و سرگرمی خودتون وقتی که توپ وسط زمین میچرخه دقت می‌کنید ببینید گلر چکار می‌کنه: مثلا میره از دروازه‌ش بیرون شما میگید: بیرون نرو، برمی‌گرده: عقب نیا، اون ور نرو این ور نیا آخرشم همه با هم دست می‌زنید میگید: برو تو قفس برو تو قفس!

* بعد از موقعیت‌های حساس که گل نمی‌شه همه وایمیسن هی میگن وای شما حتما باید کلمات کلیدی «بشین بشین بشین ما نمی‌بینیم» رو به کار ببرید چون نفرات جلویی یادشون میره بشینن.

* یه پیرمردی که بستنی یا نوشابه خنک می‌فروشه میاد وسط تماشاچیا یهو با یه لحن نامفهومی‌ میگه «تگرییییییییییییی» شما هم در ادامش میگید «ییییییییییییی» روحیه همکاری داشته باشید یهو یه نفر از چهار ردیف بالاتر از فروشنده بستنی میخواد شما بستنی رو از فروشنده می‌گیرید دست به دست می‌رسونید به خریدار بعد پولو از خریدار می‌گیرید می‌رسونید به فروشنده بعد بقیه پولو ضمن امانتداری از فروشنده می‌گیرید میدید به خریدار باز. توپ تانک فشفشه این توپ باید گل بشه. در مواقع کرنر یا کاشته روبه‌رو که جواب شعارت رو نداد، میگی روبه‌رو شیره‌ایه.

* پنج دقیقه قبل از پایان بازی رفتن به سمت خروجی،دستشویی نرفتن تو استادیوم ،ساندویچ نخوردن.
آقا شاید استادیوم نرفته باشیم ولی فوتبال که دیدیم دیگه.قبلا والیبال هم رفتیم دوازده هزارنفری.

* اولین تجربه استادیوم رفتن با پسرم که عشق فوتباله و طرفدار پرسپولیس این بود که از خونه تا استادیوم آسمون ریسمون می‌بافتم‌ که اونجا فحش زیاد می‌شنوی و رفتارهای عجیب می‌بینی و بدون هرچی اینجا می‌بینی و می‌شنوی رو نباید جای دیگه تکرار کنی. وارد که شدیم جایی که قرار بود بشینیم پر بود و جای نشستن نبود. با ضرب و زور یه جایی دورتر نشستیم. عزیزان کنار دستی تمام مدتِ قبل بازی مشغول عنایت به بستگان درجه ۱ و ۲ بازیکنان حریف بودند و پسرم که قدری گوش‌هاش سرخ شده بود سعی می‌کرد تندتند با من حرف بزنه چون معلوم بود استرس گرفته.

بوی علف به مشام می‌رسید. به پسرم گفتم این بو رو حس می‌کنی؟ گفت آره گفتم این علفه! چشماش گرد شد که موادمخدر؟ گفتم آره گفت اینکه خیلی تابلوئه گفتم چون خیلی‌ها در مجاورتمون دارن می‌کشن.به شوخی گفتم بو کن بخوری بشی. شب بود و بالای ورزشگاه لابه‌لای نور لایه‌ای از دود سیگار و علف مشخص بود. بازیکن‌ها اومدن توی زمین و فحش‌ها غلیظ‌تر شد، حتی برای تشویق بازیکن خودی هم ارجاع به اسافل اعضا طبیعی بود که باعث تعجب پسرم شده بود! بازی که شروع شد تحرک تماشاچی‌ها کمتر شد.

برای هر خطا و اوتی هم مادر داور مورد عنایت قرار می‌گرفت. نیمه اول تموم‌شد خواستیم بریم دستشویی و برگردیم، دستشویی کثیف و کاملا ناامن بود. از توضیح بیشتر معذورم. کلی صبر کردم تا قدری خلوت شد رفتیم و وقتی برگشتیم جای نشستن نبود. تقریبا کل نیمه دوم رو ایستاده دیدیم.

در فاصله گل زدن و خوردن اتفاق خاصی جز همینا نیفتاد. آخرهای بازی به پسرم گفتم بیا زودتر بریم بیرون ولی دلش می‌خواست بمونه. موندیم و بعد از بازی لای فریاد و فحش دادن‌ها بغلش کردم و هرطوری شد از ورزشگاه خارج شدیم. در نهایت راضی بود و می‌گفت تازه فهمیده توی ورزشگاه آدم فوتبال رو بهتر می‌بینه و هیجان بیشتری رو تجربه می‌کنه، اما به وضوح از غلظت فضا ترسیده بود….
اگه به دنبال یه جا پارک نزدیک درب ورود استادیوم هستید، ترجیحا باید از دو الی سه ساعت قبل‌تر از شروع بازی در محوطه استادیوم حاضر شوید.

ورود فندک ممنوع و ورود سیگار مجاز است.
اجازه ورود بطری آب (به دلیل پرتاب کردنش تو زمین) را ندارید، آب را از بوفه داخل استادیوم می‌توانید تهیه کنید.
برای خرید تنقلات بهتره که پول نقد همراهتون باشد.

صندلی‌های داخل استادیوم معمولاً کثیف هستند، در صورت تمایل روزنامه‌ای، پارچه‌ای با خودتان همراه داشته باشید که کثیف نشید.
به دلیل وجود تعداد زیاد دستگاه تلفن همراه در ورزشگاه، تلفن همراه به سختی آنتن می‌دهد، اینترنت داشتن پیشکش!
سعی کنید از قبل پرچم؛ کلاه گیس و … تهیه کنید چون معمولاً وسایلی که قبل از بازی جلوی در استادیوم می‌فروشند به نسبت خیلی گرون هستند!
اگه نیاز به سرویس بهداشتی داشتید سعی کنید حین بازی بهش مراجعه کنید چون در وقت استراحت بین دو نیمه خیلیییی شلوغه!

کدخبر: ۲۸۳۸۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر