کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۵۷۶۷
تاریخ خبر:

راهنمای خرید اقساطی بیمه تکمیلی درمان

روزنامه هفت صبح، گروه بازار|خواندن این نوشته کمک می‌کند از میان طرح‌های مختلف بیمه تکمیلی درمان، دقیقا پوشش‌های مورد نیاز خودتان را بخرید و هزینه آن را به صورت اقساط پرداخت کنید. بیمه تکمیل درمان دیگر مثل گذشته به شکل گروهی فروخته نمی‌شود .

چشم خیلی‌ها به دفترچه بیمه تکمیلی دیگران است. پیش خودشان فکر می‌کنند که خوش‌به‌حال کارمندان فلان سازمان و فلان وزارتخانه که بیمه درمان تکمیلی دارند و می‌توانند بخش بزرگی از هزینه‌های درمان را برعهده شرکت بیمه بگذارند. آن هم به ازای پرداخت یک مبلغ ناچیز در ماه. برای همین حتی شرکت‌های خصوصی برای جلب رضایت کارمندانشان سراغ بیمه درمان تکمیلی می‌روند و کارمندانشان را به صورت گروهی و سازمانی به شرکت بیمه معرفی می‌کنند. حالا تکلیف شرکت‌های کوچک یا کسانی که مشغول به کار آزاد هستند چه می‌شود؟ شرکت‌های بیمه اخیرا سراغ این افراد رفتند که امکان خرید بیمه تکمیلی به صورت گروهی و سازمانی برای آنها فراهم نیست. این شرکت‌ها گزینه جدیدی ارائه کرده‌اند که براساس آن افراد می‌توانند برای خود و خانواده‌شان بیمه درمان تکمیلی بخرند. حتی ممکن است کارمند یک شرکت از بیمه درمان تکمیلی که دارد راضی نباشد و بخواهد سقف پوشش هزینه‌هایش را بالاتر ببرد.

کارمندها در خرید گروهی بیمه تکمیلی تنها یک گزینه پیش روی دارند و نمی‌توانند از بین چند استراتژی، گزینه مورد نظرشان را انتخاب کنند. مثلا ممکن است یک کارمند بخواهد یکی از پوشش‌های خاص مثل هزینه زایمان در بیمه درمان تکمیلی بالا باشد و نیازی به بقیه پوشش‌ها ندارد. بیمه تکمیلی انفرادی به این دسته از کارمندها هم کمک می‌کند و گزینه‌های مختلف را پیش روی آنها می‌گذارد. تنها مشکلی که بیمه‌های تکمیلی درمان انفرادی دارند، این است که کل هزینه حق بیمه یک‌جا از افراد دریافت می‌شود. بعضا ممکن است یک‌نفر برای خرید بیمه درمان تکمیلی انفرادی حدود بیش از دو‌میلیون تومان هزینه کند که به خودی خود رقم بالایی است.

همین موضوع باعث شده شرکت‌های بیمه برای جذاب‌ترکردن بیمه درمان تکمیلی انفرادی، یک ویژگی دیگر به آن اضافه کنند که بر اساس آن بتوانید حق بیمه را به صورت اقساط به شرکت بیمه پرداخت کنید. به عبارتی شرکت بیمه حاضر شده به‌جای دریافت کل مبلغ حق بیمه درمان تکمیلی انفرادی، تنها یک‌سوم آن را به صورت نقدی دریافت کند و مبلغ باقی‌مانده را در قالب سه‌فقره چک با فاصله یک‌ماه از مشتری بگیرد. در چنین حالتی می‌توانید ۷۰درصد باقی‌مانده از حق بیمه را به صورت اقساطی و تا حداکثر سه‌ماه به شرکت بیمه پرداخت کنید تا فشار زیادی برای خرید بیمه درمان تکمیلی روی دوشتان نیفتد. در این گزارش سراغ استراتژی‌های مختلف برای خرید بیمه درمان تکمیلی رفته‌ایم تا ببینیم با چه بودجه‌ای می‌توانیم تا چه سقفی برای هریک از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی خودمان را بیمه کنیم.

توضیحات

استراتژي 200هزار توماني حداقل هزينه مي‌توانيد خودتان را بيمه تکميلي کنيد، اما در چنين‌ حالتي نبايد انتظار زيادي از شرکت بيمه داشته باشيد. اين بيمه صرفا هزينه‌هاي بستري بيمارستان تا سقف 15ميليون و هزينه‌هاي جراحي تخصصي تا سقف 30ميليون را جبران مي‌کند.

توضیحات

استراتژي 600هزار توماني در اين استراتژي همه پوشش‌هاي اصلي بيمه تکميلي به شما ارائه مي‌شود، اما سقف آنها به‌ قدري پايين است که نمي‌تواند تاثير زيادي روي جبران هزينه‌هاي درمان داشته باشد. مثلا در اين استراتژي سقف پوشش دندان‌پزشکي تنها 100هزار تومان است.

توضیحات

استراتژي 650هزار توماني استراتژي اقتصادي و ارزان‌قيمت صرفا به کار کساني مي‌آيد که يک جراحي سخت پيش رو دارند. چراکه پوشش‌ها در اين استراتژي به هزينه‌هاي جراحي و آمبولانس خلاصه مي‌شود که شرکت بيمه در قبال جبران 20ميليون تومان از اين هزينه‌ها متعهد مي‌شود.

توضیحات

استراتژي 700هزار توماني با پرداخت حق بيمه 700هزار توماني مي‌توانيد چند پوشش جانبي به بيمه تکميلي اضافه کنيد. در اين استراتژي بيمه هزينه‌هاي درمان نازايي را تا سقف 1.5ميليون تومان جبران مي‌کند و بخش کوچکي از هزينه‌هاي سمعک و رفع عيوب چشم را هم برعهده مي‌گيرد.

توضیحات

استراتژي 900هزار توماني شرکت بيمه در ازاي دريافت 900هزار تومان، حداقل سقف‌ را براي پوشش‌هاي اصلي بيمه تکميلي در نظر مي‌گيرد. اين درحالي است که با هزينه کمتر و در استراتژي 700هزار توماني، مي‌توان علاوه بر اين پوشش‌ها، از پوشش‌هاي جانبي هم بهره برد.

توضیحات

استراتژي يک‌ميليون توماني در استراتژي يک‌ميليون توماني، سقف پوشش هزينه‌هاي اصلي درمان تقريبا 60درصد اضافه مي‌شود، با اين حال نمي‌تواند کمک زيادي به جبران هزينه‌هاي درمان کند. براي مثال سقف پوشش هزينه‌هاي ويزيت و دارو تنها 200هزار تومان است.

توضیحات

استراتژي يک‌ميليون و 400هزار توماني بيمه حوادث امتياز متفاوت استراتژي يک‌ميليون و 400هزار توماني است. در اين استراتژي بيمه پوشش‌هاي کمتري را براي جبران هزينه‌هاي درمان درنظر گرفته، اما در کنار آن تا سقف 10ميليون تومان بيمه حوادث ارائه مي‌دهد که مي‌تواند در نوع خودش مفيد باشد.

توضیحات

استراتژي يک‌ميليون و 500هزار توماني شرکت بيمه در ازاي دريافت يک‌ميليون و 500هزار تومان حق بيمه، کل هزينه‌هاي درماني اعم از اصلي و جانبي را تحت پوشش خود قرار مي‌دهد. همچنين سقف‌هاي تعيين‌شده براي اين پوشش‌ها تا حد قابل قبولي افزايش پيدا کرده است.

توضیحات

استراتژي يک‌ميليون و 800هزار توماني اگر نيازي به پوشش‌هاي جانبي بيمه تکميلي درمان نداريد، مي‌توانيد از استراتژي يک‌ميليون و 800هزار توماني استفاده کنيد که در آن سقف تعهدات تعيين‌شده براي جبران هزينه‌هاي اصلي درمان بالارفته و درعوض پوشش‌هاي جانبي بيمه حذف شده‌اند.

توضیحات

استراتژي يک‌ميليون و 900هزار توماني در استراتژي يک‌ميليون و 900هزار توماني شرکت بيمه سقف تعهداتش را براي جبران هزينه‌هاي جراحي تخصصي تا 30ميليون تومان بالا مي‌برد که مي‌تواند تاثير زيادي در کاهش هزينه‌ها داشته باشد. علاوه بر اين پوشش‌هاي جانبي هم در اين استراتژي ارائه شده است.

توضیحات

استراتژي دو‌‌ميليون توماني هرچند در اين استراتژي حق بيمه خيلي بالاست، اما اگر مشکلي پيش بيايد، مي‌توانيد تا 75ميليون تومان براي جبران هزينه‌هاي جراحي روي بيمه تکميلي درمان حساب باز کنيد. در اين استراتژي سقف پوشش‌ها به حداکثر رسيده و بعضا کل هزينه‌هاي درمان برعهده بيمه خواهد بود.

توضیحات

استراتژي دو‌ميليون و 250هزار تومان علاوه بر پوشش‌هاي اصلي بيمه تکميلي درمان، در استراتژي دوميليون و 250هزار توماني مي‌توانيد روي پوشش‌هاي جانبي بيمه هم حساب باز کنيد. بيمه در اين استراتژي هزينه‌ درمان نازايي را تا سقف پنج‌ميليون و هزينه سمعک را تا سقف يک‌ميليون پوشش مي‌دهد.

کدخبر: ۲۶۵۷۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر