کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۶۳۰۶
تاریخ خبر:

توئیت یاشار سلطانی، پاسخ الیاس قالیباف

روزنامه هفت صبح | ‌تمرکز بر عملکرد ۱۲ساله قالیباف در شهرداری تهران به‌خاطر نامزدی او در انتخابات شدت گرفته است. وقتی که محمدباقر قالیباف تصمیم گرفت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ‌شرکت کند، حدس می‌زدیم که بازهم مسئله عملکرد او در شهرداری تهران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ و به‌طور مشخص دو ماجرای املاک نجومی ‌و نیز پرونده آقای عیسی شریفی، دوباره زیر ذره‌بین قرار گیرد و حالا، نخستین نشانه‌ها در این زمینه از سوی همان افشاگر قدیمی ‌پرونده‌های قالیباف آغاز شده است.

یاشار سلطانی‌ که در فضای رسانه‌ای به‌عنوان افشاگر املاک نجومی ‌شهرداری مشهور است، در دو توئیت که عصر شنبه آن را منتشر کرد، با انتشار اسنادی مدعی فساد در مجموعه زیر نظر نزدیکان محمدباقر قالیباف شده است. سلطانی در توئیت خود نوشته: «آقای قالیباف از تراکم‌فروشی‌های… هم بی‌خبرید!

مدرسه شمس‌الشموس زیرمجموعه خیریه امام رضا(ع) است. بنیاد مستضعفان سه‌قطعه زمین به مساحت ۵۸۳۹متر در سعادت‌آباد به شمس‌الشموس واگذار کرد. در عوض قرار شد عوارض ۶۴میلیارد تومانی برج ۲۱طبقه در باغ برره متعلق به بنیاد را شمس‎‌الشموس پرداخت کند. این ۶۴میلیارد تومان در قالب هلوگرام(تراکم سیار) به بنیاد منتقل شد. هلوگرام‌ها متعلق به خیریه است و مشخص نیست یک خیریه چرا باید هلوگرام‌فروشی کند!»

در واقع در روایت یاشار سلطانی، نکته اصلی ماجرا این است که به ادعای او موسسه متعلق به نزدیکان قالیباف، در ازای دریافت سه زمین از بنیاد، معادل مبلغ آن را در ازای تراکم به شهرداری می‌‍‌پردازد که خب نمی‌دانیم این پرداخت به چه صورت بوده است.
در واکنش به این ادعا، علی‌اصغر قهرمانی، وکیل الیاس قالیباف، در رابطه با ادعای یاشار سلطانی درباره تراکم‌فروشی در مدرسه شمس‌الشموس گفت: این فرد به یک موضوع تکراری پرداخته است.

این موضوع صددرصد کذب محض است، قبلاً هم این ادعا توسط نجفی، شهردار سابق تهران، طرح شده بود که در این رابطه موکل بنده آقای الیاس قالیباف در اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری، شکایتی مبنی بر صدور گزارش خلاف واقع و نشر اکاذیب علیه نجفی شهردار وقت تهران، مطرح که در شعبه یک دادسرای کارکنان دولت به موضوع رسیدگی و قرار جلب به دادرسی صادر شد(یعنی اینکه متهمین مجرم شناخته شده‌اند) و پرونده جهت صدور حکم محکومیت در حال ارسال به دادگاه می‌باشد.

رسیدگی به این پرونده به علت رسیدگی به پرونده قتل عمد توسط آقای محمدعلی نجفی طولانی شده است. قهرمانی با تأکید بر اینکه، آقای الیاس قالیباف، مالک مدرسه شمس‌الشموس نیست بلکه یکی از اعضای هیات‌مدیره این موسسه آموزشی است، خاطرنشان کرد:« از قوه قضائیه استدعا داریم برای جلوگیری از نشر اکاذیب و از بین رفتن قبح تهمت و افترا، با آمرین و عاملین این موضوع برخورد کند. »

کدخبر: ۳۰۶۳۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر