کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۵۹۴
تاریخ خبر:

توئیت بازی |‌ ناگفته‌های سریال امام علی‌(ع)

روزنامه هفت صبح | سریال امام علی‌(ع) همچنان با فاصله یکی از بهترین سریال‌های تاریخی - مذهبی تلویزیون است. سریالی که در نظرسنجی‌های مختلف همیشه جزو سه اثر ماندگار تاریخ تلویزیون بوده و در بازپخش‌ها هم توانسته مخاطبان جدیدی به طیف مخاطبان قبلی‌اش اضافه کند. این سریال به تهیه‌کنندگی محمد بیک‌زاده تولید شد، او به نوعی جعبه سیاه این سریال است و همه اسرار و رازهای آن را می‌داند.

او هربار که به بهانه تهیه سریال امام علی‌(ع) صحبت کرده، رازهای تازه‌ای از آن را عیان کرده است. بیک‌زاده در گفت‌وگویی که اخیرا از او منتشر شده، اعلام کرده ‌ سریال امام علی‌(ع) را با ۲۶ میلیون تومان شروع کرده و در نهایت با بودجه‌ای معادل ۲۶۹ میلیون تومان آن را به انتها رسانده است. او همچنین از دستمزد داریوش ارجمند هم رونمایی ‌ و اعلام کرده که این بازیگر ‌ دستمزد ماهانه‌اش ۱۰۰ هزار تومان بوده و بیشترین دستمزد را او دریافت می‌کرده است.

این در حالی است که طبق گفته بیک‌زاده، انتخاب اولیه او و میرباقری برای نقش مالک اشتر‌، «محمدعلی فردین» بوده است. تهیه‌کننده سریال امام علی‌(ع) دستمزد داود میرباقری برای نگارش و کارگردانی سریال را هم ۱۴ میلیون تومان اعلام کرده است. دیگر نکته قابل توجه صحبت‌های این تهیه کننده‌، حذف حدود ۲۰۰ دقیقه از سریال توسط تلویزیون است که عمده‌ترین بخش‌ها مربوط به بخش‌های زندگی ابوذر غفاری بوده است.

*** کامنت‌ها ***
‌وحید سعیدی: سریال‌‌ امام علی‌(ع)‌ همیشه چه در بین کارهای داود میرباقری و چه در میان آثار تاریخی مذهبی، یگانه و منحصر به‌فرد است. هیچی سریالی نمی‌تواند جایگاه آن را به دست بیاورد چون همه عناصرش اصیل و منحصر به فرد هستند، برای رقابت با سریال دیگری ساخته نشده‌، قرار نبوده با سریالی مقایسه شود و خودش مبدا بوده، از همین رو همیشه دست‌نیافتنی است.

احمد رنجبر: ‌مغز متفکر سریال ‌امام علی‌(ع) خود داو‌د میرباقری است. او برخلاف شیوه مرسوم سریال‌های تاریخی- مذهبی، همان‌قدر به عنصر شر توجه داشت که به قطب خیر. حتی برای جذابیت دراماتیک ماجرای ولید و قطام و عمر و عاص و دیگران را پررنگ کرد. این تمهید بر جذابیت سریال افزود.

مرجان فاطمی: ‌ ۲۵ سال از اولین پخش سریال ‌امام علی (ع)‌ از تلویزیون می‌گذرد اما با این حال هنوز قدیمی به نظر نمی‌رسد و با وجود اینکه بارها از تلویزیون تکرار شده، همچنان دیدنی است.

کدخبر: ۳۸۷۵۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر