کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۰۹۸۶
تاریخ خبر:

توئیت بازی | ژانرهای ابداعی تلویزیون و کارگردان‌های آن

روزنامه هفت صبح | در یک دهه اخیر انواع و اقسام ژانر در سینما و تلویزیون ابداع شده.یکی از معروف‌ترین آن موصوف به معناگرایی است که سال‌ها تلویزیون و سینما را تسخیر کرده بود.امسال هم زیر شاخه‌ای از این ژانر با سریال «احضار» رو شد با نام معرفتی.هرچند سازندگان سریال به عنوان خانوادگی هم اشاره داشتند اما معرفتی را هم به سریال اضافه کردند.حالا احمد کاوری در گفت‌وگو با خبرآنلاین از یک ژانر تازه رونمایی کرده است.

او درباره گونه سریال «بچه مهندس ۴» اینطور توضیح داده: «کارهای من همیشه فراژانری است و تلفیقی از چند ژانر را در ساخت آنها استفاده می‌کنم.» بعد هم به کارنامه‌اش اشاره کرده تا منظورش بهتر منتقل شود:«در سینمایی«نفوذی» هم فضای عاطفی، هم احساسی و هم خانوادگی در آن دیده می‌شود.» کارگردان «بچه مهندس» بر این باور است که سریالش در بخش کمدی هم موفق بوده:« چون من به فضای کمدی علاقه‌مند هستم، این فضای کمدی‌ای هم توسط بهروز و ناصر فیض ایجاد شده است. این فضای کمیکی که ایجاد شده است، موضوعات تلخ و جدی را مقداری تلطیف می‌کند.»

*** کامنت‌ها
* وحید سعیدی: جالب است کارگردان‌های تلویزیون هرکجا کم می‌آورند برای خودشان یک ژانر ابداع می‌کنند.البته این ژانر ابداع کردن در خون ایرانی‌هاست ژانر کودک و بعد ژانر معناگرا و حالا ژانر معرفتی.جالب است فیلم‌های ساخته شده در این ژانرهای ابداعی در نهایت آخر و عاقبت خوبی هم نداشتند.خوشبخت‌ترینشان ژانرکودک بود که سال‌هاست ورشکسته شده است.

* احمد رنجبر: در کارنامه احمد کاوری چند اثر خوب دیده می‌شود مثل همین «نفوذی» که خودش مثال زده.درباره «بچه مهندس ۴» اما نمی‌توان کاوری را موفق دانست.حتی سریال به‌واسطه کارگردانی او لطمه خورد.مثلا همین فضای کمدی می‌توانست برگ برنده شود که بعد از مدتی به تکرار افتاد.

* مرجان فاطمی: سریال «بچه‌مهندس» در فصل یک جذاب وارد عمل شد و در فصل دوم متوسط ظاهر شد اما فصل سوم کاملا ضعیف پیش رفت. حالا معلوم نیست چه اصراری بود که حتما فصل چهارمی هم توسط کارگردان دیگری برای آن ساخته شود؟ آن هم کارگردانی که خودش هم نمی‌داند چه جور سریالی ساخته است.

کدخبر: ۳۹۰۹۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر