کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۲۶۹۹
تاریخ خبر:

توئیت بازی| چه کسی مقصر افت سریال‌هاست؟

روزنامه هفت صبح | آنچه عیان است اینکه در سال جاری فقط چند سریال توانستند رضایت مخاطبان را به‌دست بیاورند. از‌جمله «نون.خ ۳ » و «زیرخاکی ۲». چندی پیش عملکرد سریال‌های سیما در سال ۱۴۰۰ را به تفصیل مرور کردیم. حالا نوبت سازندگان برخی سریال‌ها‌ست تا از خود دفاع کنند. غالب آنها شکست را نمی‌پذیرند و عوامل بیرونی را دخیل می‌دانند. کارگردان «روزگار جوانی ۳» مردم را به صبر دعوت کرده بود و حالا سازندگان «زن زندگی مرد زندگی» دلایل متفاوتی بر زبان می‌آوردند.

مسعود شاه‌محمدی در برنامه «سریالیست» گفته مشکل از سیاست‌گذاری‌های تلویزیون است: «‌همه عوامل کار زحمت کشیدند اما برآیند ایراد سریال‌های ما این است که می‌بینیم نسبت به سریال‌های ۱۰،‌ ۱۵ سال پیش بیننده کمتری دارد و تصور می‌کنم این به سیاست‌گذاری کلی نیاز دارد.» خاطره حاتمی هم در این برنامه گفته: «‌احساس می‌کنم کمی توجه مردم نسبت به سریال‌های ایرانی کم شده.» واقعا دلیل افت سریال‌های تلویزیونی چیست؟

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: حرف‌های آتیلا پسیانی یک واقعیت نهفته را عیان می‌کند‌؛ اینکه سریال‌ها توسط افرادی ساخته می‌شوند و به سرانجام می‌رسند که هیچ اعتقادی به آن کار ندارند و فقط آمده‌اند که کاری انجام داده باشند. این ماجرا را بگذارید کنار این نکته که کاری‌های پیشنهادی به این افراد هم آثار خنثی و سفارشی هستند.

‌احمد رنجبر: در هفت صبح بارها چرخه معیوب سریال‌سازی را شرح دادیم و در آخرین مورد اشاره شد رئیس جدید صدا‌و‌سیما در اندیشه اصلاح آن است. باوجود همه سخت‌گیری‌ها و کاستی‌ها اگر یک گروه کاربلد، بالای سر یک سریال قرار بگیرند، نتیجه‌ای خوب به‌دست می‌آید. سریال‌سازها اما نقش خود در افت کیفی را انکار می‌کنند.

مرجان فاطمی: درحال حاضر که سریال‌های شبکه نمایش خانگی هم چنگی به دل نمی‌زنند بهترین فرصت است که تلویزیون خودی نشان دهد و با سریال‌هایش توجه مخاطبان را جلب کند اما مسئله اینجاست که سریال‌های تلویزیون مدت‌هاست کسی را برای تماشا ترغیب نمی‌کنند.

کدخبر: ۴۲۲۶۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر