کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۵۷۰۳
تاریخ خبر:

توئیت بازی| پایان سریال ترسناک «آنها» ‌

روزنامه هفت صبح | سامانه فیلمنت از ابتدای خرداد امسال سریال «آنها» ساخته مشترک مهدی آقاجانی و میلاد جرموز را به شکل اختصاصی در اختیار کاربران خود گذاشت. این سریال در ۱۰ قسمت و به شکل اپیزودیک بارگذاری شد و حالا پرونده آن بسته شده است. «آنها» در ژانر وحشت تولید شده و همین تفاوت ژانر، امتیاز اصلی آن نسبت به سریال‌های دیگر در پلتفرم‌های رقیب است. این تفاوت اما در نهایت برای «آنها» تبدیل به برگ برنده نشد؛ فقط به یک دلیل: سریال نتوانست توجه سخت‌پسندها را جلب کند و در میان مخاطبان عام هم موجی به راه نیانداخت.

سریال در حالی به پایان رسید که همچنان با قصه‌هایی کم ملات مواجه هستیم. در آثار ژانر وحشت، اگر فضاسازی به درستی ایجاد شود، خلأ قصه پرمی‌شود. «آنها‌« اما نه قصه پرملاتی دارد و نه در استفاده از الگوهای ژانر موفق عمل کرده. پیش از این‌، شبکه تلویزیونی‌، ژانر وحشت را با سریال «احضار» تجربه کرده بود که آن سریال هم شکست خورد. «آنها» از تبلیغات محیطی کافی برخوردار بود و سازندگان روی اسم تهیه‌کننده آن یعنی پرویز پرستویی زیاد مانور دادند. این امکان هم به کمک سریال نیامد.

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: «آنها» قرار بود چه اتفاقی را رقم بزند، تحولی در ژانر وحشت ایجاد کند یا باعث دیده شدن پلتفرمی شود که سریال به شکل اختصاصی در آن بارگذاری می‌شد. این سریال عملا بعد از ۱۰قسمت نشان داد که هیچکدام از ماموریت‌هایش را درست انجام نداده.

‌احمد رنجبر: «آنها » قصد دارد با استفاده از باورهای درست و نادرست‌، یک قصه را روایت کند تا در نهایت مخاطب خودش نتیجه بگیرد کدام حرف را باید پذیرفت و کدامیک را نه. مواد اولیه‌ای که در سریال استفاده شده همان المان‌های همیشگی است و در چند بزنگاه با کمک موسیقی قرار است حس ترس القا شود اما موقعیت ایجاد شده به انتقال این حس کمک نمی‌کند. «آنها» نه قصه‌ای متفاوت دارد و نه قواعد ژانر را به‌درستی رعایت کرده است.

‌مرجان فاطمی: شخصا علاقه‌‌ای به فیلم‌ها و سریال‌های ترسناک ندارم و ازشان فراری‌ام اما خوب می‌دانم با تکرار الگوهای ژانر وحشت، نمی‌شود مخاطب جلب کرد. علاقه‌مندان به سینمای وحشت، آثار این ژانر را از حفظند و اثر خوب و بد را تشخیص می‌دهند.

کدخبر: ۴۰۵۷۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر