کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۲۱۷۴
تاریخ خبر:

توئیت بازی| واکنش فوری به یک اتفاق عجیب

روزنامه هفت صبح | روز گذشته شاهد یکی از عجیب‌ترین اتفاق‌های سال بودیم. از ماجرای اختلال در جایگاه‌های سوخت و هک شدن برخی بیلبوردها اطلاع دارید و در صفحات دیگر هفت‌صبح تحلیل ماجرا را می‌توانید بخوانید. کمی بعد از رسانه‌ای شدن خبر، تلویزیون پای کار آمد و در قالب خبر فوری به این مسئله ورود کرد. این بار برخلاف موارد مشابه نه تاخیری رخ داد و نه سانسور. ابتدا شبکه خبر، طرح مسئله کرد و بلافاصله سراغ مسئولان رفت.

گزارشگران این شبکه در شهرهای مختلف هم به جایگاه‌های سوخت رفتند و اتفاقات را بازتاب دادند. بعد از آن نوبت به شبکه‌های دیگر رسید و در بخش‌های خبری مختلف، این ماجرا مورد واکاوی قرار گرفت. روز گذشته اگر کسی مخاطب تلویزیون می‌بود از روند اتفاقات جایگاه سوخت مطلع می‌شد. سرعت عمل خوب شبکه خبر باعث شد رسانه‌های رسمی هم به خبرها و اطلاعات آن استناد کنند.

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: جبلی به ذات یک ژورنالیست است و خاستگاهش کار خبری است‌، بنابراین شاخک‌هایش برای اتفاق‌های خبری خیلی‌زود تکان می‌خورد و براساس همان خصلت ذاتی‌اش تمایل دارد که اخبار و وقایع روز به بهترین شکل ممکن پوشش بخورد. ماجرای سامانه بنزین و پوشش لحظه‌ای و همه‌جانبه شبکه خبر و دیگر شبکه‌ها بیشتر به همین ماجرا ربط دارد.

‌احمد رنجبر: این حرفی است که خود تلویزیونی‌ها هم سال‌ها است می‌زنند: صدا و سیما به تغییر اساسی نیاز دارد تا بتواند مرجعیت خود را به رخ بکشد. در چنین بزنگاه‌هایی است که تلویزیون عرض اندام می‌کند و ذهنیت بد درباره «سانسور» و «عدم صداقت و شفافیت» را از ذهن مخاطب پاک می‌کند.

‌مرجان فاطمی: دیروز روزعجیبی بود و همه به نوعی منتظر بودند تا جدیدترین اخبار را درباره اختلال جایگاه‌های سوخت بشنوند. اینبار عملکرد شبکه خبر قابل قبول بود و چندوقت یکبار با اعلام خبر و برقراری ارتباط با مسئولان درباره وضعیت کلی اطلاعاتی در اختیار مخاطبان می‌گذاشتند و همچنین با گزارش‌های میدانی، اطلاع‌رسانی می‌کردند که کدام جایگاه سوخت فعال است.

کدخبر: ۴۲۲۱۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر