کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۰۵۱۸
تاریخ خبر:

توئیت بازی | شوک «زخم کاری» به شبکه خانگی

روزنامه هفت صبح | یکی از سریال‌های کنجکاوی‌برانگیز شبکه خانگی که قرار است به زودی از پلتفرم فیلیمو به شکل «اختصاصی» پخش شود، زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان است. این نخستین کار اقتباسی مهدویان است که فیلمنامه آن را براساس رمان جذاب «بیست زخم کاری» اثر محمود حسینی‌زاد نوشته است.

مهدویان یکی از استعدادهای کشف شده دهه ۹۰ است که با سریال « آخرین روزهای زمستان» گوشه‌ای از توانایی‌هایش را به رخ کشید و بعد از آن با دیگر آثارش از جمله «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «درخت گردو» و… همه را شگفت‌زده کرد. مهدویان بعد از ساخت شش فیلم سینمایی طی شش سال متوالی حالا دومین سریالش را این بار برای شبکه خانگی ساخته است. او در اینجا نقش اصلی کار را به جواد عزتی داده که پیش از این با او سه تجربه موفق را پشت سر گذاشته است.

باید منتظر باشیم و ببینیم مهدویان که تبحر عجیبی در روایات مستندات تاریخی دارد، در عرصه اقتباس چه کرده و توانسته اقتباسی دلنشین از رمان جذاب «بیست زخم‌کاری» داشته باشد. با استناد به کارنامه و تبحر مهدویان پاسخ مثبت است اما نتیجه نهایی را باید در زمان پخش ارزیابی کرد. « زخم کاری» قرار است جمعه‌ها و بعد از پایان پخش «شب‌های مافیا» منتشر شود.

* وحید سعیدی: تا جایی که از گرایش رنگی مهدویان و تمایلش به تیم آبی پایتخت خبر نداشتم، طرفدار پرو پا قرص کارهایش بودم، حتی فیلم «لاتاری» و «شیشلیک» که بیشترین حمله به آنها شد اما حالا دیگر تمایلی به پیگیری کارهایش ندارم اما ماجرای «زخم کاری» را باید فعلا از این ماجرا جدا کنم، چون برداشتی است از رمانی که بسیار دوستش دارم. مهدویان استقلالی است اما کارگردان خوبی است و مطمئنم از پس اقتباس این رمان برآمده است.

* احمد رنجبر: « بیست زخم کاری» جزو رمان‌های خوش ریتم و جذابی است که طی چند سال اخیر منتشر شده. محمود حسینی‌زاد در این رمان کنایه‌هایی به وضعیت جامعه می‌زند اما حواسش هست داستان رنگ شعار نگیرد. این داستانی است که مهدویان به‌خوبی از پس تصویری کردن آن برمی‌آید و احتمال زیاد نتیجه، سریالی خوش رتیم و جذاب خواهد شد.

* مرجان فاطمی: وقتی پای بازسازی زندگی اشخاص حقیقی یا ساخت فیلمی براساس یک اتفاق واقعی درمیان باشد، محمدحسین مهدویان به بهترین شکل ممکن عمل می‌کند اما هنوز نمی‌توانیم به موفقیتش در اقتباس از روی یک رمان، آن هم برای یک سریال شبکه خانگی مطمئن باشیم.

کدخبر: ۳۹۰۵۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر