کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۶۸۳
تاریخ خبر:

توئیت بازی| شفاف‌سازی به سبک صدا‌و‌سیما

روزنامه هفت صبح | یکی از انتقادهایی که همواره به صدا‌و‌سیما وارد شده این است که چرا در برابر شایعه‌ها واکنش نشان نمی‌دهد. گاه شایعه‌ها دیر یا زود تبدیل به واقعیت می‌شوند اما روابط عمومی صدا‌و‌سیما سکوت را ترجیح می‌دهد. به‌نظر می‌رسد در دور جدید فعالیت‌، روابط عمومی سازمان صداوسیما تغییر رویه داده. نمونه‌اش بیانیه‌ای است که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته: «بدین‌وسیله همه شایعات و گمانه‌زنی‌ها درخصوص ادغام‌ها، حذف‌ها، تعدیل‌ها و… که درباره سازمان صداوسیما در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها دست‌به‌دست می‌چرخد، قاطعانه تکذیب می‌شود.»

در این بیانیه خواسته شده اخبار فقط از خود سازمان پیگیری شود. این بیانیه هر چند کلی است و به مصداق اشاره نکرده اما یک امتیاز برای روابط عمومی صدا‌و‌سیما محسوب می‌شود. در این مدت خبرهایی درباره تعطیلی سریال‌ها‌، تاسیس وی‌او‌دی توسط تلویزیون‌، ادغام معاونت صدا و معاونت سیما و… در رسانه‌ها مطرح شده. آیا این رویه ادامه‌دار است یا به‌زودی شاهد شیوه‌های پیشین در مواجهه‌ با خبرها و اتفاقات شائبه‌برانگیز خواهیم بود؟

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: حجم شنیده‌ها در دور و اطراف تلویزیون و مدیریت جدید آن به قدری زیاد است که هر روز خبری تازه از ادغام فلان شبکه با بهمان شبکه، رفتن این مدیر و آمدن آن مدیر به بیرون درز می‌کند. راهکار پایان دادن به این حواشی و شایعه‌ها شفاف سازی است که فعلا وعده آن داده شده است. تا ببینیم در عمل چه اتفاقی می‌افتد.

‌احمد رنجبر: خیلی وقت‌ها‌، عدم پاسخ به شایعه‌ها نه از سر تنبلی است و نه محافظه کاری. تجربه سال‌ها فعالیت به عنوان خبرنگار ثابت کرده‌، غالب اوقات نوعی «بی‌خیالی» از سوی مسئولان مختلف تلویزیون دیده می‌شود. روابط عمومی هم با «رهایش کنید» دنباله ماجرا را نمی‌گیرد. به‌نظر می‌رسد تلویزیون از شایعه‌ها استقبال می‌کند و وجود آن‌ها را در نهایت مفید می‌داند.

مرجان فاطمی: شیوه جدیدی که مدیران صداوسیما در واکنش به اخبار و حواشی پیش گرفته‌اند بسیار قابل تأمل است اما امیدواریم این شفاف‌سازی موقتی نباشد. ضمن اینکه چنین رفتاری زمانی بیشتر جواب می‌دهد که در مواجهه‌ با انتقادها و کاستی‌ها هم پاسخی داشته باشند.

کدخبر: ۴۲۴۶۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر