کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۴۲۸
تاریخ خبر:

توئیت بازی‌| ۶۰سالگی آقا ابراهیم و یک چالش بزرگ

روزنامه هفت صبح |‌ ابراهیم حاتمی‌کیا همزمان با شروع پاییز وارد ۶۰سالگی شد. او حالا با شروع هفتمین دهه زندگی‌اش با چالش بزرگی هم در عرصه فیلمسازی روبه‌رو است. حاتمی‌کیا از سال گذشته به شکل رسمی کارگردانی سریال عظیم تاریخی «‌موسی کلیم‌الله» را شروع کرد تا کار زمین مانده مرحوم فرج‌الله سلحشور را به سرانجام برساند. حاتمی‌کیا در حالی این پروژه بزرگ را قبول کرده که تا پیش از این تجربه‌ای در زمینه ساخت آثار تاریخی نداشته و این سریال اولین کار او در این عرصه محسوب می‌شود.

حاتمی‌کیا در واقع در اوج پختگی سنی و کاری خودش را وارد این چالش بزرگ کرده است. او با همان وسواس‌های خاص خودش در حال انجام کارهای مقدماتی پیش‌تولید و بازنویسی فیلمنامه است. حاتمی‌کیا تاکنون برای تلویزیون دو سریال «‌خاک سرخ» و «‌حلقه سبز» را ساخته و سریال «‌موسی کلیم‌الله» سومین سریال او محسوب می‌شود. با توجه به تعداد قسمت‌های بالای سریال که حدود ۵۰ قسمت است‌، حاتمی‌کیا حدود ۵ ، ۶ سال از سینما دور خواهد ماند.

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: ابراهیم حاتمی‌کیا‌، کارگردان تیزهوشی است. او طی همه این سال‌ها می‌توانست سریال تاریخی بسازد، اما همه پیشنهادها را رد کرد و حالا زمانی به سراغ ساخت یک اثر تاریخی آمده که می‌داند می‌تواند همه‌جانبه از پس آن بربیاید. او مرد سینماست، اما از پس این سریال برمی‌آید چون با همه حس و وجودش به مصاف آن رفته است.

‌احمد رنجبر: او آمده بود تا جور دیگری قهرمان‌های جنگ را مانا کند. حتی زمانی که دوربینش در خاکریز بود‌، بیش از همه خلوت آدم‌ها را برجسته می‌کرد. با پایان جنگ سراغ «ناگفته‌ها» رفت‌؛ ‌فیلم‌هایش شد حدیث نفس چند نسل. حالا آنقدر تجربه دارد تا سریال تاریخی‌اش رنگ و بویی «متفاوت» بگیرد. او ابراهیم حاتمی‌کیاست.

کدخبر: ۴۱۶۴۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر