کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۲۹۱۵
تاریخ خبر:

توئیت‌ بازی| ۶۰‌سالگی سیمین سینمای ایران

روزنامه هفت صبح | حدود سی سال پیش مسیر فاطمه معتمدآریا از تئاتر به سینما افتاد. دیری نپایید که نام خود را به عنوان یک استعداد ثبت کرد و نشان داد توان بازی در نقش‌های خاص و متنوع را دارد. بازی‌اش توامان مورد توجه منتقدان و داوران جشنواره فجر بود و بعد از سه نامزدی بالاخره در جشنواره دهم برای «مسافران» بهرام بیضایی سیمرغ مکمل گرفت. جوایز معتمدآریا بعدها تکرار شد اما مهم‌تر از سیمرغ و تندیس گام‌های مستحکمی بود که در سینما بر می‌داشت.

سعی می‌کرد انتخاب‌هایش تلفیقی از جدی و کمدی باشد برای همین کارنامه‌اش امروز متنوع است و سرشار از نقش‌های گوناگون.اگر در یک جمله بخواهیم کارنامه فاطمه معتمدآریا را خلاصه کنیم می‌گوییم او صاحب تبحر در نمایش احساسات مختلف و متضاد زنانه است.این بازیگر از همان بدو شروع بازیگری نقش‌هایی را برگزید که مهم‌ترین ویژگی‌شان احساسات چندگانه است. این احساسات گاه در شمایل یک دختر،گاه همسر و گاه مادر تبلور یافته.

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: انتخاب‌های سختگیرانه از یک طرف و بعد محدودیت‌های تلویزیون موجب شد تا فاطمه معتمد‌آریا در قاب تلویزیون حضوری کم اما ماندگار داشته باشد. تمام سریال‌هایی که بازی کرده همگی جزو کارهای ماندگار هستند، اما تصویر او در نقش زن اوس‌محمود در سریال «زیر تیغ» از همه مانا‌تر است.

‌احمد رنجبر: فاطمه معتمدآریا از جمله کسانی است که بیش از تکیه بر شمایل ظاهری با استمداد از استعداد ذاتی خود به قله رسیده است.همین ویژگی است که حساب او را از دیگران جدا می‌کند و وقتی از موفقیتش حرف می‌زنیم به طور مستقیم با «استعداد بازیگری» روبه‌رو هستیم.

‌مرجان فاطمی: فاطمه معتمدآریا از جمله بازیگرانی است که حضورش می‌تواند یک فیلم را دیدنی کند. انگار با خودش حال و هوایی به اثر می‌آورد که نمی‌شود از لذت تماشای آن گذشت. هنوز هم تماشای چندباره آثارش جذاب است.

کدخبر: ۴۲۲۹۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nasser

    عالیه این بانو