کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۳۲۶۶
تاریخ خبر:

توئیت‌ بازی | روزهای ملتهب صداوسیما

روزنامه هفت صبح | پیمان جبلی کمی بعد از انتصاب به عنوان ریاست صداوسیما شروع به ایجاد تغییرات در ساز و کار این سازمان کرد. بخشی از تصمیمات او رسانه‌ای شده و برخی در قالب «شنیده‌‌ها» در فضای رسمی و غیررسمی قابل رصد است. نمونه‌اش تصمیم برای ایجاد تحول در شیوه سریال‌سازی که دو روز پیش نوشتیم منجر به توقف ۱۵سریال شده که در پیش تولید یا آستانه تولید بوده‌اند. عصر شنبه در کانال‌ها و گروهای خبری، غوغایی به‌پا بود.

ابتدا اعلام شد سیدمهرداد سیدمهدی و عبدالرضا بوالی (مدیران سابق خبرگزاری صداوسیما و شبکه خبر) برکنار شده‌اند و خیلی زود تکذیب شد.کمی بعد خبر رسمی آمد که این اتفاق رخ داده و حتی سیدمهدی گفت خبر برکناری را در بیمارستان شنیده.در همین اثنا خبری دیگر مثل بمب ترکید: رئیس جدید صداوسیما تصمیم به انحلال معاونت سیما و ادغام آن با معاونت صدا دارد. از جایی دیگر شنیده می‌شود که قرار است چند شبکه در هم ادغام شوند. این تغییرات ضربتی جواب خواهد داد؟ آیا تجربه دوران محمد سرافراز تکرار می‌شود؟

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: آقای رئیس پایش را روی پدال گذاشته و تخت‌گاز جلو می‌رود. او هم مثل سرافراز رئیس اسبق صدا و سیما انگار می‌خواهد روی همه کارها نظارت مستقیم و کامل داشته باشد. افرادی با چنین خصوصیاتی مدیران میانی‌شان را به محض اولین تنش کنار می‌گذارند. این قبیل مدیران دنبال افرادی هستند که اصطکاکی با آنها نداشته باشد. با این دست فرمون باید شاهد تغییر و تحولات بیشتری باشیم.

‌احمد رنجبر: در برابر هر تغییری مقاومت وجود دارد؛ به‌ویژه آنکه قرار بر «بازنگری اساسی» در ساز و کار صدا و سیما باشد. سیستم فعلی، به یک شیوه خاص عادت کرده و جراحی آن کار سختی است. مسئولان جدید باید با داشتن یک نقشه راه اصولی، کارشان را پیش ببرند وگرنه به‌زودی نوبت «کنترل زد» می‌رسد.

‌مرجان فاطمی: عجیب است که مدیران جدید صداوسیما در گام‌های اول بیشتر از هرچیز به فکر تغییر و تحولات اساسی و تغییرات ضربتی می‌افتند. انگار بیشتر از هرچیز به فکر نمایش قدرت هستند و اگر چنین کارهایی انجام ندهند دیگران نمی‌توانند اثبات کنند که تغییراتی در سیستم مدیریتی این سازمان ایجاد شده است.

کدخبر: ۴۲۳۲۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر